• Anonym

Mår så dåligt över min vikt...

Jag har äntligen, för första gången i mitt liv, funnit lyckan. Jag är sååå lycklig över att jag har min älskade sambo å allt som vi har ihop.

MEN! Jag mår så dåligt över min vikt. Jag är 1.66 lång å väger 78 kg!! Min drömvikt är 55...

Tittade precis på "Britney Spears Hits"... Jag vill ha hennes kropp...jag behöver d för mitt självförtroende...

• Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt...
  • Anonym

TS här...

Jag har så dåligt självförtroende att jag skäms när jag umgås me andra...vårt sexliv är på botten pga av att jag känner mig äcklig

• Anonym

men så stor är du väl inte????
    vill du vara som britney spears??? hur gammal är du egentligen?? inte mycket skulle jag tro.
    Du vet inte vad vikt problem är, jag är 1.72 och väger 140 kg......har jag viktproblem??? JAAAAAAA

• Anonym

Jag är 25. Jag skrev inte att jag vill VARA som Britney, jag skrev att jag vill ha hennes kropp!

D va ett j*vla påhopp från dig måste jag säga!! Jag skriver att JAG mår dåligt över MIN vikt! Respektera d!!!!

• elliot

Hej!
    Jag tycker att det är slöseri med tid att grubbla och må dåligt över sin vikt.
    Så länge man inte har en sjuklig övervikt som man har medicinska men av så ska man väl vara glad att man lever och har hälsan? Det finns värre saker än att ha lite hull på kroppen. Om du vill gå ner i vikt så gör det men gör det på ett bra och friskt sätt, börja promenera, simma., dansa eller vad du tycker är kul.

För det första är det väl inte så himla mycket att väga 78 kg till 166 cm?? Jag är 10 cm längre och väger ca 5 kg mer.

För det andra; Britney Spears (och nästan alla andra artister) ser INTE ut så i verkligheten. Allt är retuscherat, man KAN bara inte se ut så på riktigt.

Jag har varit missnöjd med min alltför "fylliga" kropp tidigare, när jag var yngre. Men idag inser jag vad som är viktigt i livet och att jag har en "perfekt" kropp är INTE prio 1.
    Att min familj har det bra och att jag och min älskling får leva och ha det fint ihop slår ALLT!

Så kom igen, du är ju LYCKLIG och kär!

Kram, E.

• Labolinaa

Jag är kortare än dig o väger ung lika "mycket"...158 och ca 75 kilo...

Vill du ha lite inspiration för att försöka gå ner i vikt? Kolla in på Jennie med ie´s sida här på FL...Tror hon har en länk till sin hemsida där man kan se hennes otroliga viktminskning!

Själv har jag insett att mitt värde inte sitter i mina kilon utan hur jag är som människa på insidan. Visst, det är säkert trevligt att vara "smal" men jag duger fint som jag är!

• elliot

Eeeehhh...detta blev helt plötsligt en ganska otrevlig tråd!
    Tråkigt.
    E.

• elliot

Jag syftade på ordväxlingen innan Dig, Labolinaa! Du är trevlig :)
    Mvh E.

• Hotfire

Ok nu tycker jag väl att det där sista var lite taskigt...ok för att du väger mer men det betyder faktiskt inte att man inte kan må dåligt av att vara lite mindre överviktig!
    Själv har jag precis fått barn och har gått upp i vikt efteråt och mår dåligt av det...men jag tycker man ska försöka se till allt bra man har istället, du sa att du hade en sambo och funnit lyckan...ta till vara på det istället, han älskar ju dig ändå:))
    Vikten är inte allt...bara man mår bra! Sen är det ju aldrig fel att försöka göra ngt åt det, bättre att göra det i tid!!
    Ett tips ät soppor, det gjorde jag ett tag..gick ner 11kilo över en sommar...jag promenerade en del oxå...men det gäller förstås att ta sig i kragen..kan vara svårt jag vet.
    Lycka till med allt! Ta vara på dig och kärleken, den e viktig!
    Kram

• Labolinaa

elliot

Jag tog inte åt mig ändå!

Däremot regarerar jag på TS ord...Att slå bakut o bli arg hjälper ingen...Ställer man en fråga får man räkna med svar man inte vill ha...Vill man inte ha "fel" svar...ja, då ställer man inte frågan heller helt enkelt....

• Hotfire

menade förstås det som skrevs 10.54
    Håller med elliot

Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt...