Förskola Årsta
Någon som vet en bra förskola i Årsta/globen/gullmarsplan området?
Någon som vet en bra förskola i Årsta/globen/gullmarsplan området?
Vi bor i Årsta och har barn på en av de vanliga kommunala förskolorna här. Vi är ganska nöjda eftersom vår son trivs, men det är absolut inget höjdarställe eller något jag skulle varmt rekommendera.
MEN jag vet inte hur mycket du vet om situationen med förskoleplatser här... Självklart ska man informera sig om vilka alt som finns och kanske ställa sig i kö på privata/kooperativa förskolor som finns men i slutänden är det inte troligt att du får VÄLJA vilken förskola du vill ha, det är sånt j-a hårt tryck på platserna så man får vara glad om man får någon plats ö h.
När vill ni ha plats? Var bor ni? Jag känner till de flesta förskolor här i området, fråga gärna.
Då kan jag passa på att fråga dig också kanske?
Vi ska flytta till sköntorpsvägen där de håller på och bygger nya lägenheter just nu. Där bakom ligger ett daghem, nära skolan.
Vad vet du om det daghemmet?
Då kommer vi bo på samma gata! Fast vi bor i andra änden nästan. Det dagiset, Tämnargården, har jag hört bra om, från en kusin till en kompis som har barn där. Engagerad personal och en speciell utegrupp, de är ute nästan jämt. Faktiskt det dagis i Årsta jag hört bäst om, s a s. Måste rusa nu! Lycka till!
Har du hört något om vättersparken tex? eller den förskola som är inspirerad av ur&skur?
Har du hört något om Nallebjörnen eller den förskola som finns vid årstaskolan?
Vi bor på gullmarsvägen.
Vättersparken är ju ingen egen förskola utan en avdelning på Sköntorpsgården som ligger ett halvt kvarter därifrån. Vättersparken är deras storbarnsavdelning, just nu iaf, så har man litet barn som ska börja är det någon av de 3 avd på Sköntorpsgården som gäller.
Nallebjörn fick vi plats på men tackade nej (fick samtidigt plats på kommunalt) men tackade nej. Det verkade ganska bra men gården är liten och även litet och trångt inne tyckte vi.
Vid Årstaskolan är det Tämnargården som jag skrev om i förra inlägget och nya baracker, minns inte vad de heter, de vet jag inte så mycket om, hörde något neg om de men det var när det var precis nytt, vet inte hur det är nu.
Vet inte vilken ur och skur-förskolan är... Vet som jag skrev tidigare att Tämnargården har en ute-avdelning.
Ok, tack. Vilken förskola har ni er son på? Vid vilken ålder började han?
Må så gott
Elmer; har en kompis som fått plats vid nåt nära Stationen Linde. Vet du vad det kan vara för nån förskola? (Kommer inte ihåg vad hon sa att den hette) Men det kanske inte finns så många däromkring. Har du i sådana fall hört nåt om den? Om du hajjar vilken jag menar förstås... =)