Ont i mellangärdet
Heter de så mellangärdet? Ja ni förstår var jag menar.
Så fort jag äter nåt så får jag ont. Trycker bak i ryggen. Håller i länge. Ibland gör de så ont så jag kräks.
Någon som har känt så elelr kanske vet varför jag fåront..
Heter de så mellangärdet? Ja ni förstår var jag menar.
Så fort jag äter nåt så får jag ont. Trycker bak i ryggen. Håller i länge. Ibland gör de så ont så jag kräks.
Någon som har känt så elelr kanske vet varför jag fåront..
Låter som magkatarr.
Magkatarr.
Eller kanske ett bråck på magmunnen, men det borde du ha märkt av tidigare.
Ät sakta och bara små portioner. Har du halsbränna? Det finns bra receptfria medel på apoteket,i så fall.
Krya på!
varför får man det? Vad gör man åt de?
Magkatarr finns nog inte mycket att göra åt. Ät novalucol när det är som värst, undvik stark kryddad mat och alkohol. Som regel går det över av sig själv. Misstänker dom bråck på magmunnen får du svälja kontrastvätska vid en röntgenundersökning innan dom ställer diagnos. Vet inte vad man gör åt det isf.
tack... nåt annat man ska undvika o äta förutom stark mat o alkohol? Ostbågar har jag själv kommit på, fick jätte ont när jag åt de.
Kan vara gallsten.
Det har jag fått nu efter graviditeten. Pratade med en sköterska som sa åt mig att undvika fet mat. Sen ska man tydligen undvika stark mat och hårdsmält mat...
Vid gallsten får man skitont strax under revbenen, kan kännas som ett tryck. Man mår ofta illa och kan kräkas.
Maara: Har varit hos läkaren. Misstänker gallsten dom med. Har haft anfall under min graviditet oxå, men då sa dom att det var stark magsyra, men så ont har man inte då.
Ska på ultra o kolla om där e några stenar. Har även fått piller utskrivna fall i fall jag får ett anfall igen. Åkte till akuten i måndagsnatt för då stod jag inte ut mer, visste inte var jag skulle ta vägen. Fick en spruta i låret o efter ett tag släppte smärtan o jag blev lullig, nästan full :D.
fet mat ska jag undvika iaf, är det margarin hon menar eller även valigt smörgås smör oxå?
Jag äter mackor med smör - det funkar för mig.