Inlägg från: Prins William |Visa alla inlägg
  • Prins William

pimp my hyresrätt!

blip skrev 2007-02-08 10:39:33 följande:
    har länge eftersökt ett orientaliskt tema i min lägenhet, med mörkt trä osv.tittade in på myrornas och kom ut med ett helt möblemang för 600 spänn!!ett runt köksbord med 4 stolar(fint skick! med förlängare),2 nattduksbord, 2 stolar, ett vardagsrumsbord som var väldigt fint! med massa finesser och guldiga slingor...bojkotta itne begagnat därute i designervärdlen!
    fasikens va bra!! o va BILLIGT det blev!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-08 10:54:19 följande:
    Prins William: Haha du är som jag då. Ska det ske så ska det ske NU, inte nästa vecka eller i morgon utan nu nu nuuu!! Nu ska jag åka till stan! Tänkte ta en sväng på Åhlens och se om de har några söta sänglampor att ha ovanför barnens sängar. (Vi kommer dela sovrum jag och de 2 pojkarna). Vill inte ha en massa gullinutti sänglampor, utan snygga normala. Har kollat maxi och coop forum men utbudet var inte så stort. Åhlens kanske har. Sen drar vi vidare till Rusta för att köpa klister och allt. Undrar om jag kan ta tapetserarbordet också på bussen, det hade varit kanon så slapp jag ta det i morgon. För i morgon börjar jag med förberedelserna, drar bort gammal tapet, filar skarvarna och allt sånt. Sen ska jag tapetsera på lördag! Wiiiiie! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    OJ oJ oJ  mitt tapetserar bord jag haft var ganska otympligt!! så det får du kanske inte med dig med allt annat:-S du kommer att få bära massor hmm e det ingen som kan köra dig??
    synd att vi inte bodde nära varann! då hade jag skjussat dig!!
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-08 15:12:03 följande:
    Nu är jag hemma igen. Det blev inget tapetserarbord, var inne och kände på det men det var alldeles för tungt och stort.. Undrar hur jag ska få hem det. Däremot är hink och klister, pensel och tapetrivare inköpt nu så nu har jag allt jag behöver för att börja forutom bordet! Prins William: Jag var inne på Åhlens idag och tänkte på dig! De har fått in massor med fina kuddar och massa annat bara i svart och vitt!! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    hihi VA SNÄLLT!! då ska jag ta mig till åhlens nån dag o kolla!

ja visst var det tungt o STORT!!! jag sa ju det! men jag tycker du klarade det bra med hinken i klistret o det andra!!! SKA MAN SÅ SKA MAN!!!

sj så har jag INTE kommit iväg.... blir såååååå irreterad!! jag vill ju ha mina tapeter NU!
    sluta SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖAAAAAAAA!!!!!!
  • Prins William
    tjooohooooo jag har HÄMTAT tapeterna nu !!! så nu ska det börjas IMORRN o tapetseras!!!
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-09 16:04:36 följande:
    Wiiiii vad roligt!!! O jag har fixat skjuts för att hämta tapetbordet om en halvtimme och barnvakt i morgon så i morgon ska jag med tapetsera!!! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    hihi JAAAA jag e sj imorrn jag med!!! William sover hos farmor o farfar o fredrik ska på svenska rallyt.
    ska bli så skoj o se hur det kommer att bli sen!
    har du tagit "före" kort nu???? det måste du ju!!!!
  • Prins William
    mrsbygg skrev 2007-02-09 20:29:34 följande:
    *puh* nu börjas sagas rum bli iordning..nu ska bara alla leksaker sorteras så man vet vad som ska vara kvar och vad som ska ner till källarn...allt får liom inte plats i hennes rum hehe..
    va myyyyyyysigt hon får det!!!
  • Prins William
    Zweet skrev 2007-02-09 21:19:40 följande:
    Gud jag fick värsta kliattackett av att läsa här så nu har jag äntligen målat min aträramar svarta som jag planerat att göra ett år nu..*S*jag vill fortsätta med tjejernas bord och stolar, men det får vänta. mina barn är mitt allt!
    visst kliar det i fingrarna hela tiden!!! på mig kommer det mest på kvällarna mitt sug!! 
    jag har TVÅ saker som jag ska betsa men inte "orkat" tatt tag i det....men imorrn så ska det spacklas o slipas!!!WEEEEEEEEEEEEi äntligen!!!
  • Prins William
    Zweet skrev 2007-02-09 23:00:55 följande:
    *S* nu har jag slipat tjejernas bord och stolar (som jag skulle vänta med). så nu kan jag börja måla dem imorrn. skulle gärna göra det nu på en gång, men det är nog lika bra att vänta. klockan börjar ju iaf bli en del..*S* mina barn är mitt allt!
    hihi DU kunde inte hålla dig!!! men det var ju bra! då e det "bara" målningen kvar
  • Prins William
    Zweet skrev 2007-02-09 23:10:23 följande:
    Precis...*S* Hade glömt bort hur skoj det är att göra sakerna själv...*S* roligt som tusan. Sen i veckan ska jag leta reda på rosa fluff tyg att sy stols dynor till stolarna, astufft..*S* mina barn är mitt allt!
    ja det e ju skit snyggt ju!!! visa bilder sen!! glömINTE det hihi
    eilema skrev 2007-02-09 23:11:46 följande:
    Prins William: Är du nått nervös för i morgon? Jag är skitnervös! Har bar tapetserat ett helt rum själv en gång förut, så jag är rädd att göra fel. Detta måste bli snyggt gjort!! Men jag lärde ju mig hur jag ska och inte ska göra sist.. Så bara jag tar det lugnt och är noggrann blir det nog snyggt. Mamma skulle komma hem runt 12 snåret visst, så då tar hon Theodor. Sen börjar jag direkt. Vill hinna färdigt innan det blir mörkt. Tror du jag hinner? 15 vårder ungefär på de vanliga väggarna, och 5-6 vårder på fondväggen.. Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    jooooo då lite nerrvig e jag...det värsta jag vet e ju spackla o slipa....*BLÄÄ*
    hmm kommer du hinna hmm.....njaeee om du inte har gjort det så många ggr så vettekatten hihi...det e svårt o säga....men jag har ca 20 +12 våder som jag ska ha upp...det kommer ta ett tag.... men jag HOPPAS att jag fixar det i helgen iallfall!! DU MED!!!
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-10 09:35:53 följande:
    Skickade förresten iväg beställningen till Ikea igår! En lack-hylla i bok, 2 likadana sänglampor väggarna ovanför barnens sängar och en annan lampa som ser ut som en kub i glas att ställa på ena byrån. Och det stod att leveransvecka var vecka 7 så de borde komma nästa vecka! Skoj! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    va skoj!!!  hoppas dom kommer nästa v då!! så du slipper vänta för länge
    ska snaaaaart börja med mitt...men jag e lite trött ännu....som vanligt så kommer ju jag igång senare på eftermiddagen!!!
    mrsbygg skrev 2007-02-10 09:49:21 följande:
    lycka till me tapetserandet idag tjejjor!en annan ska försöka få lite orning på sagas rum..kommer ta evigheter men men..får försöka hitta nå sätt att dela upp det på!ska försöka åka iväg å köpa lite handukar å skit sen så d blir fint i badrummet!!
    TACK! när jag väl börjar dårå hihi... hoppas du hittar nå fint!!!
Svar på tråden pimp my hyresrätt!