• liljonkonvaljen

    varför?

    Fick ett sorgligt besked i dag att vår kompis bebis avlidit i torsdags vid förlossningen. Vet inte så mycket ännu men den hade fått navelsträngen runt halsen,samt använt sugklocka. Det finns inga ord hur ledsen jag är för deras skull. Även om vi inte umgås jättemycket så hörs vi av o träffas. Själv fick ja missfall för två månader sen o vi pratade om det men ja finner inte ord för detta.
    Hur ska man hantera detta? Väntar man ett tag innan man ringer eller hur gör man? Tårarna rinner för deras skull.
    Kram o kram om o om igen

  • Svar på tråden varför?
  • tjenixis

    Hej! Jag tycker att du ska höra av dig och låta dem veta att du finns där om de behöver dig...och tro mig när något sådant här händer behöver man veta att omvärlden bryr sig. Det värsta och jobbigaste tyckte jag var när personer inte hörde av sig eller låtsas som om inget hänt när man träffar dem. Vissa av mina vänner orkade jag inte kontakta förräns efter 1 månad eller så men det är ändå de som  hörde av sig via telefon, blommor eller brev som ligger mig varmast om hjärtat idag. Så mitt tips till dig är att våga ta kontakt med henne och vet du inte vad du ska säga så säg det, finns inget värre en någon klumpig kommentar bara för att människor känner att de måste säga något. Blev lite rörigt men jag hoppas att du förstår vad jag menar, VÅGA närma dig och TA inte avstånd för hon behöver er (sina vänner) mer nu än någonsin!


    Kärlek gör en sårbar...
  • Vilja00

    Instämmer med ovanstående. Våga närma dig o känner du att du inte hitta orden - säg det o bara var där o lyssna. dom behöver det båda två kramar till både dig o vännen.

  • liljonkonvaljen

    Tack för era svar: I morgon ska jag sända blomsterbud till dem o visa att vi finns för dem. Detta ska inte få hända nån. kram till alla.

  • Golvmoppen

    Glöm bara inte att säga Grattis till pågen/tösen innan du beklagar det som hänt.

  • Eva S

    Frågor, frågor, frågor. Det är det vi vill ha så att vi kan berätta. Och sen vill vi berätta igen, och igen. Försök bara känna av när det är rätt tillfälle och när det inte är det.

  • praiseful

    Bara finns där för dem, visa att du finns. Ord kanske inte kan trösta men en axel att gråta på och ett lyssnande öra ger en hel del.... och tålamod...

Svar på tråden varför?