• killotjejmamma

    Jennie eller jenny?

    Heter själv Jennie undrar om det finns fler än jag som föredrar stavningen med ie.

  • Svar på tråden Jennie eller jenny?
  • Sallisen

    med -ie är snyggare, och ovanligare.


    ... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Grus grus
    fröken skrev 2007-01-05 15:48:02 följande:
    Kanskedet inte hör hit, men borde det inte vara olika uttal på i/ie - y? Så det är väl inte bara stavningen det hänger på?
    Klart det är olika uttal på Jennie och Jenny! Och alla Jennie/ysar hör direkt skillnad på om någon säger -y eller -ie. Ibland rättar vi dem, men det beror på lite vem det är. Folk tycker man är löjlig, men för alla oss med det namnet är det superviktigt! Det är ju ett annat namn!
    (f.d. Jennie81) Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • fröken

    Varför jag undrade var för att flera i min närhet heter Jenni/ie och människor säger deras namn på samma sätt som mitt, Jenny. Det känns som om de fattat fel där!

  • Mamman med stort M

    Uttalen blir olika vilket man väljer.
    -ie är finare.


    ♥ Stolt mamma till Anton -02, Mathias -04 & Mini bf 10/4-07 ♥
  • kyssa

    Här är en till som stavar med ie!
    Fast eftersom man ändå alltid kallas JennY så säger jag ibland det själv (av misstag) när jag presenterar mig. Har ledsnat på att rätta folk när de stavar fel också.

    En sak som var jobbig när man var liten var att det aldrig fanns muggar eller klistermärken och sånt med ens namn på, och ingen namnsdag heller.. Inte så viktigt nu när man är 30+.. iofs! :)

  • ALY538

    Är Jenny vanligt namn nu för tiden? - Ni har döttrar som heter så, men jag tycker att folk heter så som är födda på 1980-tal.

  • emma enhörning

    Jag tycker egentligen att stavningen med "y" är finast, kanske för att den är vanligast för mig, men jag tycker namnet Jennie är finare. Uttalas ju olika...

  • Blue Waffle
    ALY538 skrev 2021-02-27 17:04:13 följande:

    Är Jenny vanligt namn nu för tiden? - Ni har döttrar som heter så, men jag tycker att folk heter så som är födda på 1980-tal.


    emma enhörning skrev 2021-02-27 22:15:41 följande:

    Jag tycker egentligen att stavningen med "y" är finast, kanske för att den är vanligast för mig, men jag tycker namnet Jennie är finare. Uttalas ju olika...



    Tråden är från 2006
  • Blue Waffle
    emma enhörning skrev 2021-02-28 14:44:52 följande:
    Spelar roll, egentligen! Men åhhh, korkat av mig!
    Menar mest att användaren som startat tråden inte ens är kvar så..
Svar på tråden Jennie eller jenny?