• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Lägger in mitt riktiga namn i listtråden, heter Maria, bor i Hammarbyhöjden och har hängt med ett tag och mest läst (det var ett tag sen jag skrev), nu hopppas jag kunna skriva lite oftare, helt ledig från studierna från nu! BF 15 mars, går in i v 34 nu. Har mycket sammandragningar, gör inte ont, men lite molvärk ibland.

Inser nu när jag är ledig att det kommer bli lite seeegt! Läkaren sa till mig att ta det lugnt, är sjukskriven... Så jag får väl inreda nya lägenheten, pyssla lite... Om det blir nån mer träff hakar jag gärna på! Likaså barnvagnspromenader i vårsolen så småningom!

Är lite orolig, har haft lite högt b-socker, livrädd få gravdiabetes. Nån annan som gjort glukosbelastning?

• Zul

morning!

Jag hakar gärna på oxå! Var visserligen inte med förra gången, men hoppas det går bra.

Tänkte lägga till i väskan till BB att jag fått tipset att ta med riskudde man kan värma. Annars kan man värma (blöta?)handdukar på BB det hjälper bra tydligen på magen när den värker. Och något kul att läsa, en del tid kan det ju ta... Dessutom fokuserar man ju på nåt annat då än smärtan.

Träff måndag 5/2(vi kan ju säga 18.00 igen för att vara säkra)

Swenglish
    Björklöv
    Hellur
    Sole
    Zul

• Zul

Vilket bra val på måndag, längtar redan nu efter en biff! Det blir inte så ofta man äter det.
    Vi var på tillväxt-UL idag på mama mia. Bebben väger 2 346 nu, skönt, hoppas den skulle klara sig bra om den föds nu (v 34). Hjärtljuden ligger på stadiga 135, som de senast gångerna. Är nog en pojke. Efteråt var vi så glada och gick och köpte "Pratar" och "Fostras", en serie tunna böcker de har på mama mia, jättebra, vi har redan "Skriker" och "Sover"... Dessutom köpte vi världens sötaste plyschpyamas...

Vivs: känner igen det dä med att man bara somnar till den där jäkla avslappnings-CDn, slår aldrig fel! Vi har äntligen laddat den i mobilen så jag kan lysna på den under förlossningen, om man nu tar sig för det...

• Zul

Halloj tjejer, hoppas ni haft en bra dag, det har ju varit så skönt väder. Jag bakade underbara semlor, riktigt lyckade, fast det var första gången jag gjorde det. Vet inte vad som hänt, jag är verkligen inte den husliga typen annars...

Magen är hööög nu. Huvudet inte fixerat, men ligger neråt. Vecka 35 idag. Är rädd att det blir en jättebebbe, jag som är så liten o tanig annars, kommer spricka som tusan, fy fasen...

Ja visst känns det underbart att snart är det man själv som anordnar dop för en liten bebis!!

Frill: har upplevt precis samma sak med att just nu har vi mer nattgäster än nånsin innan. Har bara bott här en månad, massor att göra med lghten, sjukskriven osv, men det är plötsligt jättemånga som vill hälsa på. Nästa vecka fick jag avböja att min mammalediga (och magsjuka!) kompis med 3 mån bebis bor här hela 5 dar, lite väl mkt... jättemysigt men man är ju lite tröttare nu.

Jag kommer på måndag.

• Zul

Kul att ses igår!! Ser fram emot fler träffar, med eller utan bebbar... Man har ju minst sagt mkt att prata om!

Jag är jätteglad idag för jag fick reda på att min SGI inte blir så kass som jag trodde för att jag är student (jobbar en del med mitt gamla ingenjörsjobb), underbart, hade räknat med bara garantibeloppet! Det är bra att man kan simulera på FK hur mkt pengar man får, det har jag pysslat med idag. Ska vara hemma 6 månader, sen min man nästan 1 år (vi har inte råd att mig hemma, så att jag blir klar fortare).

Vivs: jag har oxå molvärk som mensvärk, då och då. Mina SD känns bara i övre delen av magen som tur är, läste att om det är i nedre delen är förlossningen på G...

• Zul

Vad skönt att de flesta har lite molvärk ibland, då är det inget konstigt!

Jag pendlar mellan att vara rädd för att den lille ska födas nu i v 34+5 och att det ska komma en jättebebbe över tiden... Den vägde ju hela 2 346 förra veckan, lite över kurvan. Hjälp!

Tack för alla grattis om SGIn! Sole: Jag tänkte faktiskt börja plugga heltid 1 sept, om det går. Och du?

Hosteria Tre Santi är verkligen ett favvoställe! Underbar pasta m.m (Blekingegatan på söder).

Hellur: jag har oxå varit orolig för uvi flera gånger, men det har aldrig varit nåt. Men drick massor, kissa ofta och sitt länge så allt kommer ut...

• Zul

Grattis till extrapengarna Frill!

Usch, inatt var det inte roligt. På dan innan sprang jag runt som en galning på Söder med min kompis som är här på besök. Satt förresten på Waynes och var latte-mamma och passade hennes lilla 4-månaders son så hon fick shoppa lite i lugn o ro. Det kändes stort!!
    Men det var ju så kallt och jag hade så mkt sammandragningar, när jag kom hem var jag som spaghetti kroppen. Och som ett brev på posten: inatt kom sammandragningarna jättetätt, mensont, och jag blev så rädd så tårarna rann. Trodde förlossningen var på gång. Anklagade mig själv för att jag inte tagit det lugnt (jag är ju sjukskriven pga det). Inte kul om man satt igång nåt. Framåt 2-tiden somnade jag äntligen, med avslappningsmusik i öronen... Idag känner jag mig helt bakis. Mysko.

• Zul

Gud vad gott det lät med brunch på Enskede krog! Var ligger det? man har ju bara mat i skallen just nu... Känner mig hyfsat enkelspårig just nu!

Swenglish: jag har gjort köttfärssås och pannbiffar som jag fryst in. Har fått för mig att man behöver få upp sitt järnvärde efter förlossningen... Har även gjort dubbla satser med semlor som blir lätta att fixa när folk kommer. Det är inte klokt, jag som aldrig bakar annars...

Vilket härligt väder det varit idag! Har varit ute och vaggat lite i solen.

Har hela helgen haft kompis här med liten bebis, gud så söt. Och hjälp vad mkt frågor jag hade till henne. Amnings-BH verkar finnas bra på Kappahl och Lindex t ex. Men bara en sån sak som när ska barnet ha mat (om det inte skriker), hur mycket ska man truga...

• Zul

Har gått upp ca 13 kg sen innan graviditeten. Vecka 36 nu. Stannade av viktuppgången nästan helt för några veckor sen. Försöker verkligen tänka på att äta nyttigt, framförallt för att inte höja sockret... Ska till BM imorgon, blir intressant.

• Zul

God alla hjärtans dag på er flickor!
    har precis ringt runt till lite restauranter för mig o sambon ikväll, men tji fick jag, fullt överallt, typiskt mig att vara så oplanerad...

BM-besök igår: SF-mått 33, Hb 115 (mer kött o broccoli!!), glukos 6,7, hjärtljud 137, huvudet ruckbart! Det närmar sig... Vecka 35+5 idag. Längtar till 37+0 för då är inte barnet prematurt längre. Sen får det gärna komma jättesnabbt!!

Har ni nappat på Vi Föräldrar-prenumeration? Det gjorde jag, man får ju bl a en fleecefilt... Fick en hel tygväska igår av BM på mama mia med "presenter" från Pampers m.m. Tandborste, tvättlappar, body, blöjor, salva...

MÅNDAG, LUNCH eller MIDDAG? Skriv in antingen eller eller båda, vilket som passar bäst.

Swenglish, lunch/middag
    Björklöv, lunch/middag
    Ginger, lunch(i stan)/middag
    Hellur, lunch
    Sole, lunch
    Zul, lunch

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3