Inlägg från: BasseKatt |Visa alla inlägg
  • BasseKatt

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hallå! Hänger mest i tvillingtråden för mars, men tänkte att det kunde vara kul att kika in lite här också eftersom jag bor i Nacka. Vi väntar tvillingkillar med BF 27/3 och vi får väl se hur länge de behagar vara kvar. Börjar bli riktigt tungt och jobbigt nu.

Vivs: Bra lista! Jag har några saker till på min påbörjade lista som kanske också kan vara nåt att ha i åtanke...
    - amnings-BH med amningskupor
    - morgonrock (om man inte vill springa runt i sjukhusklänningen i korridoren... ;o)
    - vattenflaska
    - amningskudde
    Blöjor tror jag inte man behöver så länge man är kvar på BB. Det finns där. Man brukar även få en bebis-box när man åker därifrån som innehåller lite prover etc.

• BasseKatt

Vore kul att haka på och träffa lite andra Sthlmsmammor, men det är hopplöst att säga om dagsformen tillåter det eller inte. Jag håller lite utkik här tills dess, så får vi se. Har ni bestämt vart ni ska gå?

• BasseKatt

Sole: om det är stor mage som behövs har jag inga som helst problem att passa in... ;o)
    Är det restaurang eller café som gäller? Texas Longhorn är ju smaskigt. Annars är Faros och Athos på söder (grekiskt) och Helenes krog & bar (både Kungsholmen och söder) trevliga och har OK prisklass.

• BasseKatt

Halloj!

Hornstull låter bra. Ska försöka vila mig i form tills dess, så jag skriver upp mig på listan jag med. Trevligt att träffa "likasinnade". Man blir ganska så trött på att bara lunka omkring här hemma och stirra på väggarna... Tur att nätet finns! ;o)

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Vivs
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - Medusa
    - BasseKatt (så gott som säker)

• BasseKatt

Sole - kanon att du lyckades boka bord. Du har väl förvarnat dem om att det är ca 10 höggravida som kommer? Jag menar, vi behöver ju lite plats... ;o)

Var på nytt besök på MVC idag. Allt är fortfarande bra vilket är skönt. Men det känns nästan viktigare med ultraljudsbesöken på SÖS varannan vecka än att gå till MVC. Det är ju bara koll av blodtryck, järn och hjärtljuden där. På SÖS får vi ju se att killarna är igång som de ska. har nog snart gjort 10 UL i alla fall. Hur många har ni fått göra? Bara det i v 18 eller några fler?

Igår bokade jag in oss på Profylaxkurs. Flera i vår föräldragrupp sa att det var helt suveränt, så vi har bokat in oss vi med. Hoppas att man får valuta för pengarna för det är sannerligen inte billigt.

Ni som laddat ner avslappningsskivor på nätet. Vart har ni hittat dem? Om ni inte vill lägga ut det här i tråden kanske ni kan maila mig? Har länge gått och tyckt att det verkar bra.

Ja, det där med namn är knepigt. Vi ska ju dessutom fram med två killnamn. Vi är dock ganska överens, så vi har ett anta vi bollar med. Sedan får man väl se när de väl kommer vad som passar. Håller med om Allan - min farfar hette det, men det är inget vidare skojigt namn på en liten en. ;o)

• BasseKatt

Swenglish - ang. IKEA - bor man i stan kan man ju ta deras gratisbuss till Kungens Kurva. Tror den går från centralen eller nåt. Borde stå på deras hemsida.

• BasseKatt

Zul: Ja, man undrar ju hur mycket större man kan bli egentligen... Jag är 32+4 idag och hade klarat mig utan bristningar ända tills för några dagar sedan. Nu börjar de komma tyvärr... Samtidgt är det ju bra att bebborna växer på sig, så det är väl nåt man får ta. ;o)

Jag känner också igen baknojjan. Tidigare brukar det bara vara till jul och födelsedagar jag bakar, men denna veckan har det blivit 2 sorters kakor och sedan var mamma här och hjälpte mig med bullar. Även om alla säger att man ska säga åt sina gäster att ta med egen fikabröd när de hälsar på, så känns det trevligt att ha nånting i alla fall.

Nej, nu är det så spännande i skidskyttet att jag måste "springa" och titta...

• BasseKatt

Sannix: Jag har inte varit med på nån av de tidigare träffarna, så det blir premiär för mig Cool. Ska bli kanonskoj!
    Jag håller med om att vi får försöka få till en träff när alla bebisarna kommit sedan och man kommit i ordning lite.

• BasseKatt

Japp, även jag räknar med att komma in idag och träffa er andra. Ska bli kul att få lite ansikten och magar till alla signaturer. Har ordnat så att jag tar bilen in och sedan möter sambon som kör hem den. Hoppas att t-bana och buss går bra hem sedan. Man är ju som sagt inte så mobil som man varit ;o)

Vi har nu handlat det mesta till bebborna. Tyvärr har vi ingen i närheten som vi kan låna av och vi behöver ju ändå två av allt, så då blir det u lite knepigare. Man Blocket är ett utmärkt ställe att hitta saker på billigt. Vi har två spjälsängar som står uppmonterade i vardagsrummet tills vidare och jag håller med Frill om att det ser konstigt ut. På nåt sätt är det fortfarande svårt att tänka sig att de kommer att vara bebodda inom kort. och när jag tvättade alla små kläder för några veckor sedan blev man ju alldeles till sig. De är ju så små och söta. Ser ut som dockkläder!

Nej, idag blir det nog soffan för mig stora delar av dagen, så att man är igång till ikväll. Vi ses!

• BasseKatt

Vivs och Bianca - vad trist att ni fått förhinder, men vi lovar att äta lite åt er också!

Jag antar att listan till ikväll då ser ut som följer...

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - BasseKatt
    - Lillie
    - Pippil8

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3