• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Hellur

jag är en mästare i att fastna i dåliga serier, kollar på alldeles för mkt TV och de som går på kvällarna om jag gör annat spelas in o kollas på på dagarna för det är ju mkt roligare än att plugga....

Snacka om att man har dålig diciplin på sig själv...

• Vivs

Medusa - vet inte exakt vad som gäller på förlossningar och BB men på övriga vårdavdelningar har man intagningsstopp när det finns kräksjuka, alltså inga patienter får tas in förrän de sjuka varit friskförklarade ett visst antal dagar.. man kanske skickar till ett annat sjukhus i första hand..

Är inte så orolig för förkylning heller men jag vill inte ha feber när jag ska föda, det verkar jobbigt Har sovit en stund till nu men känner mig fortfarande lite tjock i halsen..får se om det bryter ut! I övrigt har jag varit frisk som en nötkärna genom hela grav! Har aldrig varit så frisk som nu.. så det är ju typiskt att det kommer precis innan man ska föda!! Irriterande...

Lillen - trist med din BM! Min reser bort nu så jag får också en ny..

• Sole

tackar alla som grattar min man, ska hälsa det vidare

• Vivs

Förresten, jag tror ni missuppfattade min fråga lite.. kanske skrev lite konstigt så tidigt på morgonen...
    Jag funderade på om bebisen kan bli smittad av min förkylning EFTER förlossningen, om den ligger hos mig och jag pussar på den eller får den en del av mitt immunförsvar genom ammningen?

• Lillenlillen

Ja men så säger de att "hon är ju tillbaka den 5 mars". Mmm, ok. Men jag har BF 3 mars... Visst, jag KAN ju hinna träffa henne men de här sista gångerna som man VET att man kommer hinna gå på, det är ju då det känns lite viktigt att ens egen är där. Man vill ju gärna säga tack och hejdå och så om inte annat...

Förra gången (första gången de bytte ut min Gunilla) hade jag en Lise-Lottie (mm, båda härliga, typiska BM-namn) som sa att "Gunilla har ju inte gjort det och det och det" och så kändes det som hon ställde allt på ända. Sen sa hon att det är nog bäst att HON (Lise-Lottie) sammanfattar min graviditet i journalen. Vid det laget var det fortfarande så att Gunilla skulle komma tillbaka till dagens träff. Men så blir det ju alltså inte..

Hur som helst. Hon skriver över hela journalen: Normal graviditet, mycket klåda (jag hade klåda på magen i två dagar i vecka 21-21 typ) och ökande sammandragningar. När hon skrev det hade jag haft sammandragningar typ fyra gånger... OK liksom? Det finns de som går med ÖKANDE sammandragningar från vecka 15 till födseln.

Och idag ska jag få träffa en BM som inte ens har egna patienter än, hon är helt nyexad. OK, och det ska ge just nu ge mig vadå? Då bokar jag ju hellre in efter BF...

Suck! Märks det att jag är lite aggro över detta? :D

• Lillenlillen
    Vivs:

Jag tror inte det är någon fara alls. Min kompis födde med bihåleinflammation och hennes lilla kille blev inte sjuk alls :)
  • murgrönan

Vivs: svår fråga. Jag tycker inte jag kan något om tiden EFTER förlossningen. Men småbarn brukar väl vara ganska mycket förkylda, om jag tittar på mina vänners små bebisar.

Sole: Jag har varit hemma i två veckor, men det FINNS ju inget att titta på på dagarna. Urkassa serier. Har ännu inte fatnat i dem, men kanske händer till slut ändå?? Tittar på Oprah, och erkänner att jag har fastnat "lite" i Felicity....

Har lagt ett bud på Tradera på en VHS så jag kan spela in filmer och serier som är på kvällarna och titta på under dagarna. Vi kan inte spela in på våran DVD.

• Sole

usch!

tanken har inte ens slagit mig att man kanske skulle kunna vara sjuk under förlossningen!

Jag har varit frisk hela graviditeten (peppar, peppar) har väl säkert sån otur att det skulle bli så!

• Sole

murgrönan

nä det är ju som på kvällarna som jag spelar in o kollar på dagarna, inte så bra det heller

nu ska vi ta steget längre och köpa mediacenter så då slipper jag gå utanför dörren

• Sole

AJ AJ

jävla foglossning gör att jag knappt kan gå idag och jag måste till skolan för att lämna anteckningar till en klasskompis

Kan man få färdtjänst måntro??

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3