• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Zul

Hej tjejer, har inte varit inne på hela dan. Hade två kompisar här på lunch, var så nöjd för jag bjöd på chili con carne och guacemole, nachos och sen egna semlor, var jättegott. Men de stannade typ 5 timmar o sen var jag helt slut... Stod ju o lagade mat hela förmiddan...

Så det var därför jag inte tog tag mer i mitt lunchförslag, men det verkade ju bli bra ändå. Dock kan jag inte på onsdag, synd! Jag har en obligatorisk grej i skolan då som jag måste ta igen. Hade jag fått välja hade jag ju valt lunch med er...

nu tror jag att jag ska nana...

• Sofffy

Lillenlillen-
    Åhh synd att dem är slut. Jag köpte mina i Gallerian, där fanns det ett gäng kvar i förra veckan iaf.
    Hoppsan slog mig just att jag inte vet vad som är min blivande size, köpte nog en strl för stor, men frågan är om det räcker. jaja det återstår o se, för 198 kr tar ja risken

Hoppas att du hittar ngra till bra pris, annars kanske du kan kosta på dig en dyra bhar eftersom du funtade på att sy lite amningstoppar o sånt själv, då blir ju dom självkostnadspris

• Torris

WOW! Vi har fått en till bebis i tråden!
    Det börjar ju verkligen närma sig för de flesta.

Själv tror jag inte på att den här lilla/e krabaten vill ut - för några direkta känningar har jag ju inte.
    (BF 6 mars)
    Tror stenhårt på att jag kommer gå över tiden med två veckor..
    Tråkigt, men lika bra att vara inställd på det så blir det en glad överraskning om det händer tidigare?!

Har köpt en amingsbh som jag inte vet om jag kommer kunna ha när mjölken rinner till, men något måste man ju ha. Tänkte som många NI andra att man får försöka komma iväg och handla sen när man vet ungefär hur stor man behöver. Däremot har jag faktiskt också inhandlat en sån där nät från Apoteket - om inte annat så kan den nog vara skön på natten och om man får väldigt ont i bröstvårtorna (vilket säkert är trolligt)

Onsdag hade varit trevligt att följa med Er på lunch för en gångs skull - men då ska jag till min BM (som jag är hos en gång i veckan pga högt blodtryck) så jag hoppas Ni äter åt mig med!

Ha en underbar helg allihopa!

• Sole

hej tjejer, hoppas ni hade en trevlig fredagskväll!

Vi var ute och åt med ett kompispar och firade lasses födelsedag samt att de hade förlovat sig, så det blev en liten slurk champagne för min del

Sen var vi och käkade på Den gamle coh havet, om jag inte minns fel var Bianca där på alla hjärtans?

Supergott och trevligt var det iallafall!!

Ikväll har vi ett femtontal personer över på mat och lite festligheter, så snart gäller det att börja fixa med det!

Ska prova att göra björnbärsbruschetta till efterrätt, lät så himla gott!
    (man rostar sockerkaksbitar i ugnen, har sedan på en röra av grädde, mascarpone och pistagenötter pch toppar med björnbär)

• Vivs

God lördagsmorgon!
    Igår var vi och åt på Da papa sisto i gamla stan, trevligt och gott! Jag kände mig dock som en tjock gris med för små kläder bland alla smala och finklädda Inte alls kul! Längtar efter att kunna använda vanliga kläder igen...ska bli sååå roligt att köpa sommarkläder och strosa runt med bebis i flipflopar!

Bra idé, Lillen, att sy egna amningskläder! Om jag hade symaskin skulle jag genast ta efter ditt tips.. men, får leta dyra tråkkläder i stället.. ang amningsbh så är det ju så svårt! Jag har också köpt en på Lindex och det får räcka tills jag vet storlek.

Ska ta en tur ut och handla mat för ett tag framöver och trängas en stund på IKEA. (Sole - dags att fylla på Delicato-förrådet
    )

• Sole

vivs
    härligt! mina är ju slut för länge sen!

• Hellur

God morgon tjejer!

Hoppas ni hade en bra fredagskväll. För oss blev det pizza med gänget och lite poker. Gick för en gångsskull bra för mig, men var alldeles för trött för att orka koncentrera mig.

Sov jätte skönt i natt! Vaknade som vanligt för de nattliga toalett besöken men somnade om utan att blinka varje gång och vaknade inte förrän 9:30! Länge för mig nu för tiden.

Sole - Björnbärsbruchetta lät jätte gott! Mums Det kommer nog gästerna att gilla.

Vivs - Låter så mysigt med flipflop och bebis. Lääängtar dit!!!

Lillen - Grattis till barnvagnen.
    Vi har inte fått hem våran ännu. Förra helgen sa de att den skulle komma i veckan men ingen har ringt och när min sambo ringer idag så är den försenad till veckan Jag som hade tänkt dra runt den lite och bädda och så.

• Emma3
    Grattis Cirpen!

Igår var jag hos bm allt såg bra ut, plutten var fortfarande fixerad så det var ju bra och den låg långt ner. Frågade vad hon trodde den skulle väga, hon trodde det skulle bli en normal stor bebis vilket idag är runt 3,5-4 kg.

Sole: Jag tycker inte det blivit lättare att sova på ryggen, är nog mer tvärtom men som björklöv skrev så tror jag min bebis legat med huvudet ner mest hela tiden kanske spelar roll.

Lillenlillen: Förstår verkligen att du tycker det är jobbigt med nya bm hela tiden, varje gång jag ska till bm så hoppas jag att hon inte ska vara sjuk så jag får någon annan.

Synd att det blir fika just på onsdag kan tyvärr inte då.
    Med plutten i magen v37
  • Swenglish

Godmorgon! Här sitter jag och scannar igen! fyra dagar till BF-gulp! Låter som om ni har det skönt med restaurangbesök, Ikea, delicatobollar och födelsedagskalas!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3