• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Ang. förvirringen och blåsheten man lyckats få Många av de jag känner säger "Är du förvirrad nu, vänta tills du börjar amma". Man är tydligen inte bättre då, en del upplever det värre. Kanske har med sömnen att göra?

• Lillie74

Halloj, jag lägger också till mig på listan.

Lunch: ONSDAG

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill
    Vivs
    Lillie74

Jag kan ringa och kolla i morgon om man kan boka bord. Vilken tid tycker ni är bra? När sågs ni förra gången?

Appropå "iq- befrielsen" sa min yogalärare att hjärnan krymper med ca 5 % under graviditeten, det är bebisen som snor åt sig det
    Jag har också köpt amningsbh på Lindex med 25 % rabatt, de var helt ok. Ett tips är att kolla hos butikerna i förortscentrumena (förutom Solna och Kista då).

• Swenglish

En till förvirrad dumbom här. Glömmer ALLT! Saker, sånt som jag ska göra, slutet på meningar-you name it, I forget it!

Hellur- åh Operakällaren har jag velat äta på lääänge! Lyckost!

Vivs- sådär är det för mig också, alltid när jag ska lägga mig på soffan får mannen komma och lägga upp benen åt mig, måste ju lägga upp båda samtidigt pga foglossningen och jag klarar inte att lyfta bägge två... man känner sig så STARK!

Murgrönan-hoppas du kunde somna om!

• SanniXx

Hellur: Jag kan bara säga att man blir bara mer och mer förvirrad Hehe. Iaf jag. Blev mer förvirrad sen jag fick Ida än under graviditeten..

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Sole

hej tjejer!

låter som ni haft en trevlig lördag, själva hade vi ju födelsedagsfest och björnbärsbruschettan blev mkt lyckad

Skönast var att våra sjukt griniga grannar (som ringer på och klagar kl 20,30 på en fredagskväll samt typ 00,30 på nyårsafton) inte hörde av sig alls och då gick de sista gästerna vid 02-tiden!

Ang. Fridays så brottas jag med mitt samvete, vi brukar ju äta rätt länge ( )) och det är ju min sista skolvecka med tenta på lördag så jag kanske borde börja anstränga mig lite?
    Jag bestämmer mig framåt veckan iallafall!

• Lillenlillen

ANG. LUNCH

Tror vi ska atsa på Friday's på Stureplan om vi vill ha ett bord modell större, alternativt kunna möblera om lite. I Kungsan är det mycket fasta barbord osv...

• J79

Vad trevligt att det blir lunch på onsdag, jag kan ju följa med då! Friday´s har god mat.
    Lillie om du ska boka så boka den på Birger Jarlsgatan maten är faktiskt bättre där än på den i kungsträdgården.

Ska bli så kul att träffas och gravidsnacka!

Nu ska jag ta en liten promenad till Xoco och äta chokladsemla, mums!
    Hoppas att ni andra får en skön söndag.

• Sofffy

Hej tjejer!

Gick upp nu.

Haft en fruktansvärd natt, vaknat av värkar varannan timme. Va uppe o skulle kissa i natt och trodde att vattnet gick så som det rann, men det va inte rätta nyansen+ att det inte rann när jag ställde mig upp, så det va nog bara en sprängfylld blåsa. Ska till bm på tisdag och kolla upp hur det ser ut.

Åhh bebisen får ju inte komma förrän om minst 2 veckor. Det är först då vi får flytta tillbaka till vår lgh efter renoveringen Känner mig såå stressad.

Sole: Härligt att festen blev lyckad. Du får gärna knåpa ner det där receptet på björnbärsbrushetta, blir jämnt så sugen när ja läser dina inlägg

• Vivs

Oj, Soffy! Kanske något på G...spännande! Fast jag förstår att det är jobbigt med renoveringen men det löser sig ska du se! Själv är jag riktigt trött på magen nu! Alla förvärkar jag hade förut verkar vara som bortblåsta Tror bebisarna jäklas med oss, de kommer när man INTE vill!

• Sofffy

Vivs: Ja eller hur ska de komma när man inte vill.
    Känns så, har man inget för sig o bara väntar, då går man över tiden. Har man fullt upp då kommer de långt innan.

Ja allt löser väl sig, men man blir ändå stressad, man har ju liksom målat upp en glamourös bild av hur man ska gå o smådamma lite, baka bullar och bädda om bebissängen 1000 ggr innan den skulle komma o nu ser det ut som ett j-a skrotupplag i lgh och dammet har lagt sig exakt överallt. Nä, jag hoppas att mina förvärkar också lägger sig nu så att man kan slappna av lite, de är välkommna tillbaka vid utsatt bf-tid

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3