• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Sole - Canneloni. Mums mums. Vi ska faktigst äta det till middag idag. Fast det blir med köttfärssås fyllning.

Soffty - Tänk om förvärkarna blir till riktiga värkar... Kan vara mamma snart? Men hoppas den stannar inne tills ni får flytta tillbaka.

• Hellur

Nu har jag bara fyra halvdagar kvar på jobbet. Jippie!!!

Kan tyvärr inte följa med på lunchen Jag som så gärna vill. Dessutom blir det ju Fridays, vill också äta där. Blir ledig imorgon som planerat och måste jobba på onsdag. Ja ja, jag ska ju inte ha förrän om lite mer än 3 veckor så hinner med någon träff till.
    Det positiva är att min kollega är frisk så kan förhoppningsvis softa igenom sista veckan utan stress.

• bianca2

Hej!
    Sjkulle bara kolla om nätet funkar i vår nya lägenhet och det gör det!
    håller på att packa upp! jobbigt men sjukt roligt. skoj att ses på onsdag. kramar

• Vivs

Swenglish - jag har linser och tänker sätta i dem om det nu startar på natten. Avskyr också glasögon och har dessutom bara ett par som är trasiga... jag lär garanterat komma ihåg linserna iaf, är typ blind utan dem
    Hoppas din bror har rätt, att bebis kommer på datumet!!

Ha en trevlig söndagkväll!

• Pippil8

Hej alla!

GRATTIS cirpen!! Å vad häftigt med en till liten bebbe i vår tråd. Ska bli kul att höra mer när du kan skriva själv. Både vill och inte vill ha detaljer om det där med värkarna...

Idag gick jag in i v38 vilket innebär att om Krabaten bestämmer sig för att komma nu och inom fem veckor framöver räknas det som en normalförlossning. Snart kan det vara dags! Fast känner absolut inget så det dröjer nog. BB-väskan inte packad men listan ligger klar, ska bara söka mig bakåt i tråden och kolla era andras listor.

Men Swenglish, du har ju BF alldeles, alldeles strax... Så coolt! Tycker det borde vara en plikt att gå in och skriva i tråden att man åker till förlossningen eller kanske inte

Visst är det några som har sytt lite lakan och grejer? Vad ska det vara för mått på ett underlakan till en spjälsäng?

Kul med lunch på onsdag - Fridays låter smaskens. Inte omöjligt att jag följer med faktiskt, är det ok att skriva upp sig på listan lite senare i veckan i så fall?

En fråga till förresten - ska ni ha med er musik till förlossningen? Vad för typ av musik tar ni med?

Mina inlägg blir alltid så låååånga, känns som jag har tusen saker att fråga om och berätta jämt. Hoppas jag kan hänga med på onsdag så kan jag få ventilera lite då

• Swenglish

Bianca- grattis till flytten!

Vivs- ja, det blir nog så att jag sätter in dem, om det så är mitt i natten och jag har värkar varannan minut!

Pippil8- det går säkert bra att haka på, när jag bokade sist till lunch så bokade jag ungefärligt antal, brukar inte vara så noga. Hoppas du kan följa med! har inte sytt till spjälsängen än, bara vagnen och babykorgen och de är mycket mindre. Sök på nån babybutiksida på lakan, så står det säkert vilka mått det är.

Hellur- synd att du inte kan följa med! Kan du inte ta lååång lunch från jobbet? (trots att du jobbar halvdag...)

Ska försöka komma in och skriva när jag åker in!

Det här har vi packat i väskorna om någon är intresserad. Kom gärna med förslag om jag glömt något!

Förlossningsväska:

journalen+patientbrickan
    kamera+laddare
    videokamera+stativ+laddare
    mobil+laddare
    lypsyl
    hårsnoddar
    vetekudde
    tofflor
    badbyxor till mannen
    linsgrejer

BB-väska:

Morgonrock
    ombyte till mannen
    kläder till mig att åka hem i (tänkte ha sjukhuskläder så länge jag är där)
    kläder till bebisen att åka hem i
    amningsBH (apotekets)
    div. toalettartiklar

Musik har jag inte tänkt på så mycket, kanske lyssnar jag på mannens Ipod. Sen tänkte vi lägga ner nåt att äta till mannen, men vet inte vad riktigt?

• Lillenlillen

Badbyxor? Är de till för att användas om jag behöver duscha eller är det för om det blir blodigt under förlossningen?

• Swenglish

Lillenlillen: Ser framför mig hur alla har badkläder på sig i förlossningssalen för att det är så blodigt... Tänkte att det kanske kan vara bra att ha om jag tänkte hänga i badet/duschen i timmar och han ska vara med?

• Lillenlillen
    Swenglish:

*Garvar högt och gråter en skvätt*... Jesus, vilken syn! Kan hålla med om att det kanske kan vara praktiskt då, att ta med badbyxor :) Lät bara så roligt, liksom badbyxor på förlossningen??

Nu har jag startat en omröstning där folk gissar vad det blir för kön på vår kotte, än så länge är det typ 10-15 gissningar med exakt 50-50%-fördelning. Jag som trodde jag hade en TYYYYPISK killmage (alla säger det!!)
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3