• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Pippil8

Badbyx-scenen låter jätterolig Tack för listan Swe, jag ska nog lägga till badbrallorna för jag tycker det verkar bra att duscha och/eller bada.

Verkar vara bra mått på lakan också, då kan jag ju ta ett vanligt enkelsängslakan och sy två bebislakan av.

Mat till mannen - det verkar knepigt! På BB sthlm tror jag även mannen får mat, men jag har ju förstått att det inte är så överallt. Några lådor från frysen kanske? Frukt, mackor?

• Swenglish

Hittade omröstningen!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m17834317.html

Pippil8- får mannen mat under förlossningen på BB SThlm? Det är ju jättebra! Synd att de inte har så på Sös vad jag vet, där får han mat sen på BB. Men tror att om han håller på att svimma av av hunger och det är mitt i natten att de nog ger honom nånting, hellre det än att behöva pyssla om honom också! :D

• Pippil8

Swe - jag fattade det så i alla fall. Åtminstone får han mat under resten av vistelsen, men då betalar han ju för sig också. Tror kostnaden för pappan är typ 450 kr/dygn på BB sthlm.

Japp, tror också de hellre ger honom en macka än att ha en avsvimmad pappa att ta hand om. Men kan ju vara trevligt att ha med sig något för säkerhets skull... Och slippa oroa sig för det.

• Swenglish

Piipil8- det är 340/dygn på Sös och då ingår alla måltider, men hur ska man veta när det första dygnet börjar? Jaja, kanske småsaker att fundera på, slänger ner lite blåbärssoppa iallfall!

• Lillenlillen

På KS kostar det 200 kr/dygn för pappan och då ingår nån slags frukostbuffé

• Sofffy

Pippil8 - va bra att du sa att pappan får mat på bbsthlm, va lite osäker på hur det låg till med det.

Här prepareras det och förbereds för fullt .
    Livsviktigt för mig och högst upp på bb-väsk-listan står
    Bravo -äpplejuice. Klarar mig inte utan den.

Tråkigt Hellur att du inte kan haka på lunchen, men hoppas att vi hinner med en till innan vi föder.

• Hellur

Swenglish - Jo jag har funderat på att försöka komma på lunchen. Problemet är att jag jobbar i centrala och fashionabla Skarpnäck... Tar minst en halvtimme för mig enkel väg till Stureplan.
    Får se om jag kan lägga om tiden eller nåt. Säger till i så fall. För vill verkligen följa med.

På BB-Stockholm får pappan mat under hela vistelsen. Var där på studiebesök i fredags och pappan får frukostbuffé, lunch och middag. Däremellan finns det alltid fil eller liknande i kylen som man får ta av.

• cirpen

Hejsan

Kom hem idag efter tre nätters vistelse på BB. Förlossningen gick inte alls som jag hade tänkt mig...men men allt slutade bra till sist.
    Jag kan skriva mer om det senare, är såååå trött och har nog inte sovit sedan i tisdags då vattnet gick! Just nu sitter jag med en pump på ena bröstet, hade väl aldrig trott att de kunde bli såå STENhårda när mjäölken börjar rinna till!!
    Annars mår dotter (har inget namn ännu) bra! Finns bild nu i galleriet!

Måste vila nu!

Cirpen

• Swenglish

Hej Cirpen och välkomna hem! Vad söt hon är din dotter! Hoppas brösten lugnar ner sig snart... Kram Swenglish

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3