• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

13.00 blir perfekt! ridays, stureplan

• Swenglish

Ja men då tar vi 13 då! Hellur, det gör väl inget om du kommer vid halv två, vi lär sitta kvar! BF imorgon, känns helt gaaaalet! Vi har varit och firat det och ätit på Cafe Piastowska, gud vad gott det är där!

• Swenglish

Lägger in listan igen, tar bort Lillie, hoppas inte någon annan fallit bort som ville med? Bara att skriva upp sig. Kan vara bra att veta hur många vi blir så den som kommer först kan be om bord för X antal tjockisar!

Lunch: ONSDAG 13.00 Fridays Stureplan

Swenglish
    Bianca2
    Ginger
    Lillenlillen
    J79
    Björklöv
    Sole (antagligen)
    Sofffy
    Frill
    Vivs

• cirpen

Hej hopp, har lagt in förlossningberättelse ifall ni är intresserade!

• cirpen

Vi kom hem igår efter tre nätter på DS. Kanske lite väl tidigt, men sängarna är ju såå osköna! Ta med amningskudde samt vanliga kuddar är mitt tips!!!! Ta med morgonrock, deras kläder är för hemska....!

Den berömda tredagars gråten slog till hos mig, sk baby blues eller nåt.... Nu mår jag bra igen, och känner en enorm kärlek till mitt lilla barn. Har dock inte kunna sova alls, adrenalitet är väl på högvarv eller nåt.

De första dagarna är så overkliga man tror knappt att det är sant när man ser det bedårande barnet att det faktiskt är mitt!! Åh, var beredda på något alldeles enormt fantastiskt!

• Sole

Cirpen

Det är så spännande att höra vad vi har att vänta oss, kan inte riktigt fatta att vi snart får en ny familjemedlem!
    Ska gå in och läsa din berättelse!

Zul
    ja hon är kanonbra! Sista gången var igår.

Inatt har ena bröstet läckt som ett sålloch bebis har sprakat som sjutton så det var lika bra att gå upp nån timme.

Ser att Björlöv även är uppe vid den här tiden (pekar på gröna knappen)

• Björklöv

Stämmer bra det Fast nu ska jag göra ett försök i att sova nån timma innan det är dags att stiga upp igen...

• Vivs

Cirpen - det var spännande att läsa din förlossningsberättelse! Trist att det inte blev som du förväntat dig men jag antar att det ofta blir så.. Slutet gott i alla fall

• Swenglish

Välkomna hem Cirpen och familj! Har tittat på bilderna, hon är väldigt söt! Förstår att det måste kännas overkligt att ha en BEBIS hemma nu! tack för att vi får ta del v din förlossningsberättelse, vilken dramatik! Bra tips om att läsa på om det som man inte tror ska hända. Nu kanske jag låter lika okänslig som den där personen som frågade, men jag är uppriktigt nyfiken (och du behöver naturligtvis inte vsra om du inte vill, hoppas du inte tar illa upp): Kände du aldrig att nä nu får jag ut den här bebisen och struntar i snittet? Är glad att allt gick bra till slut och att ni nu är hemma allesammans! Längtar till vi är där också, hoppas det inte dröjer för länge....

IDAG ÄR DET BF-DATUMET!!! Känns lite konstigt, och känns inte alls som om den ens funderar på att komma ut! Grattis på FÖDELSEdagen mini-Swenglish, dags att FÖDAS nu!

Hoppas Björklöv och Sole kunde somna om!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3