• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Lillenlillen

just nu? ändras genomsnittstiden för förstföderskor? Undra vad som gör att det ändras då?

Vår granne som har en del alkoholproblem är ju alldeles till sig att vi ska ha barn och var nere och hämtade en lift i källaren som hon tyckte vi skulle ha till bebisen. Tackade artigt nej, vill inte stå i tacksamhetsskuld till henne.

Tycker egentligen synd om henne för hon är ju rätt gullig och vill ju väl, men vi har bla tidigt förra våren hittat henne utanför porten helt utslagen så vi ringde polisen så de fick ta hand om henne...

hon kommer aldrig få hålla i vår bebis iallafall, det är en sak som är säker!

• Swenglish

Medusa- har också hört att bygel kan ge mjölkstockning. Den som jag köpte var från EmmaJane och den som tyckte gav bäst stöd och form (tyckte de andra var för tunna i tyget så det såg ut som om brösten hängde i två påsar...) Tänk på fredag är det dags för dig! Själv hoppas jag på att undvika fredag, eftersom jag fyller år då.Bebisbrunch låter jättebra tycker jag!

Sole- hoppas massagen var skön!

Sofffy- hoppas du mår bättre

Cirpen-hoppas ni får komma hem snart

Lillen- det var ju inte alls upplyftande statistik såhär på BF+6... Buhu, det kommer aldrig nån bebis!

Har fått sjukt mycket halsbränna de senaste dagarna, har haft hela graviditeten men så här har det aldrig varit! Annars haft skön dag med lunch med en kompis, lite shopping på Götgatan (gud vad jag längtar efter att köpa nya kläder till mig själv!) och en lugn stund i soffan med Stieg Larsson och foglossningen!

• BasseKatt

Halloj!

Nu har jag äntligen lyckats lägga upp lite bilder på vår sötnos samt en på hela familjen (under starka bilder). Även bauta-magen har jag lyckats klämma in på en bild. Undrar jag hur stor den hade blivit om jag gått tiden ut (7 veckor till...)?!

Emil växer och blir stor - idag vägde han 2480g!

• murgrönan

Vad har ni sagt för tid i morgon? Jag kommer om jag orkar, var inne i stan och gjorde de allra sista inköpen och var helt färdig efteråt, så jag måste känna efter på fm. Hoppas såklart att jag inte är hemma av helt andra skäl, men sån tur har jag väl inte. Fast det är 40 + 3 för mig i morgon så om Lillens statestik stämmer så kanske.....

Swe: Jag vill oxå köpa kläder till MIG. Men först vill jag komma ner i matchvikt så det blir väl till hösten någon gång

• Sole

Bassekatt
    va kul att få se bilder på Emil och även hela familjen!
    hur känns det att vara mamma nu då?

• Sole

Swenglish

hoppsan, ja det var verkligen en snabb förlossning!

Inte vill man att det ska ta evigheter, men att föda på badrumsgolvet står inte högst upp på önskelistan

apropå lunch imorgon, ska vi ses kl 13 då?
    Vilken Fridays var ni på sist?

• Frill

Åh man kan alltså räkna med att Majlinsa och Torris har sina små nu. Vad kul!

Jag har bestämt mig för att stanna i Gävle en dag till, så jag skippar lunchen i morgon. Ha det så jättetrevligt ni som går!

Har storhandlat på apoteket idag. Bara glamour: nät-BH, Niferex, mjölkuppsamlare, största bindorna jag hittade, nässprays-"olja" och amningskupor (paket nr 3 i ordningen.)Får vara glad att jag sluppit köpa hemmorojdkräm än så länge

• Lillenlillen

Murgrönan:

Nämen har inte du också 40 + 2 imorgon? BF är ju 39 + 6 och det var i förrgår, då är idag 40 + 1 och på onsdag är det 40 + 3. I alla fall om BF är 3 mars...?

Swenglish:

Hang in there, hoppas vi inte ses imorgon klockan 13 som för övrigt är en bra tid på en bra plats - Friday's vid Stureplan :D

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3