• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Frill

Bassekatt, vilken fin familj du har.

Instämmer med shoppinglusten. Vi ska inte köpa mer till bebisen innan vi vet vad vi behöver har vi bestämt. Och kläder till sig själv känns helt meningslöst. Vet ju inte ens hur stora skor jag kommer att kunna ha. Shoppinglimbo.

• Sofffy

Hallå tjejer!

Har försökt skriva 2 långa inlägg men direkt när ja ska skicka så har datorn loggat av sig o ja har blivit förbannad o stängt av den

Jag mår mkt bättre idag. Har laddat på med spaghetti och köttfärssås o även kommit ut på promenad, så det känns bra att vara tillbaka på banan igen.

Skippar iaf lunchen i morgon då ja inte vill smitta ngn av er, är ett helvete o ligga i kräksjuka med värkar.
    Inget man önskar ens sin värsta fiende.

Annars så tror ja att det verkar vara på G här ganska så snart, har ihållande värk konstant, så kan man väl inte gå i 2 veckor till så ja kanske bebis för mig i helgen?!

• Vivs

Soffy - vi följer allt med spänning!! Skönt att sjukan gick över och att bebis verkar på G!

Bassekatt - jättefina bilder!

Swenglish - Jag håller med Sole att man nog helst undviker att föda på badrumsgolvet... men säkert ingen risk för någon av oss, våra bebisar verkar lite tröga att komma ut!
    Fick idag en tidning från mitt fackförbund, vårdförbundet. De hade 24 sidor om graviditet och förlossning, spännande.. tyvärr råkade jag läsa en hel artikel om sfinkterrupturer och hur många som får det och inte upptäcks förrän det är för sent att operera.. Typiskt att jag också skulle läsa om de där otrevliga problemen! Visade förresten för min kille också som nu blev orolig för förlossningen

Följer nog inte med på lunchen i morgon.. ska roa mig i vår underbara tvättstuga

• Sole

Soffy

verkar som det händer nåt för dig, så spännande!!

idag när jag varit på massage sa jag skämtsamt att "hoppas den sätter igång nåt nu" och hon blev nästan lite uppskrämd!

Tydligen kan de massera på punkter som sätter igång och de har haft gravida där som gått över tiden och blivit ditskickade av sin BM, så ni som väntar otåligt, gå till Axelsons spa i gallerian, säg att BM skickade dit er så är det klart sen

• Hellur

Bassekatt - Vilka fina bilder!

Soffy - Snart mamma? Låter som vi i alla fall borde ha minst en bibis till i tråden innan helgen.
    Vad skönt att du mår bra igen!

I kväll har vi hämtat vår barnvagn!!! Äntligen kom den. Så i hallen står nu en splitterny Emmaljunga City Cross i färgen Java. Sååå fin. Ska "leka" lite med den
    Nu har vi barnvagn och baby skydd så nu får bebben komma. Ser dock helst att den stannar inne ett litet tag till.

Ang. mitt onda ben. Enl. BM så är det förmodligen inget att oroa mig för. Har inte ont hela tiden och det är inte svullet, har ingen annan färg eller är varken kallare eller varmare än det andra. På slutet blir man tung och det kan göra att blodflödet blir sämre. Ska till henne på onsdag, så hon skulle kolla då.

• Hellur

Fridays blir jätte bra för lunch i morgon. Kl. 13:00 låter toppen, verkar som det funkade bra förra gången.
    Så då bestämmer vi det... eller?

LUNCH tisdag kl. 13:00 på Fridays Stureplan.

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Ginger
    Sole
    Zul
    J79
    Lillenlillen

Frill - tog bort dig eftersom du är kvar i Gävle

• Hellur

Oj, blev ett argt mail såg jag, var inte meningen. Måste har varit mina snabba fingrar...

• Zul

Halloj tjejer!

Bassekatt: Vilken fin liten kille! Grattis igen!

Sole: intressant att testa massage för att få fart på det hela! En massör har berättat samma sak för mig för länge sen.

Är helt slut, varit på stan från 9 då jag hade BM-tid, till halv 8... Fick reda på hos BM imorse att vi skulle göra tillväxt-UL kl halv 5 samma dag, så jag stannade kvar på stan... Shopping, lunch i Kungshallen, slank in på bio (hade gratisbiljett)- Djävulen bär Prada, fika på café och sen UL. Efter det pasta på Hosteria Tre Santi med sambon. Vilken matdag...

Som tur var såg det bra ut på UL, anledningen var att SF-måttet var 34, precis som föra veckan, så tillväxt skulle kollas. Bebis väger nu 3 440 g. 5 % över kurvan, hjälp... Ruckbar fortfarande, lite orolig att den aldrig fixerar sig! Annars börjar mitt BT stiga lite, en annan orosfaktor...
    Jag har ju BF 15 mars, men börjar bli sådär grinigt irriterad på folk som messar o mailar o frågar om det hänt nåt. Förstår äntligen vad gravida kompisar menat med att det är jobbigt. Man blir ju stressad själv av det, känner prestationsångest!!

Angående lunch imorgon, medddelar om jag kommer, känner just nu att jag helst är hemma imorgon, men vi får se!

• bianca2

Hej tjejer!
    Bebis på g?
    inte här i alla fall.
    har  varit på pelikan m jobbet o käkat 3w-råtters. inga små portiner direkt. mums!!!
    ha det så härligt imorgon på lunchen!

• cirpen

Hej

Ligger nu på patienthotellet.(rena lyxen jämfört med tidigare vårdavdelningar på DS)
    Åkte in akut igår pga hög feber, och smärtande bröst sen ett par dagar.
    Hade 40,7 i temp! Sänkan vid inskrivning var
    på 168!!(Mycket kraftig infektion) Så jag blev inlagd direkt på Gynakuten och fick antibiotika intravenöst.
    Har alltså fått en bröstinfektion.
    Saknar nu lilltjejen som är hemma med pappa.

Vill verkligen tipsa om att ni inte skall fortsätta amma om det gör riktigt ont,
    för då är det fel amningsteknik och man kan få den här skiten som jag har.
    Själv grinade jag i 2 dgr när jag ammade (av smärta) Alla inlägg som skrevs var, håll ut det går över...
    kämpa på ..osv..
    Imorgon skall de köra ultraljud på bröstet för att se så det inte utvecklats till bröstböld...HUGA!

Nyttigt länktips:
    www.growingpeople.se/templates_GP/GP_page.asp
    Kolla innehållsförteckningen längst ned.

Nu skall jag läsa igenom era inlägg och se ifall det har hänt nåt spännande .

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3