• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

bassekatt! fina bilder! blir tårögd av både sorg och lycka. kramar till dig!!!!!!!!!!!!!

• bianca2

cirpen!
    Lycka till imorgon. håller tummarna att allt ser bra ut!!!!!!

• murgrönan

Jaha, då sitter jag här då, damdidamdidam....F-n vad tråkigt rent ut sagt!! Varför ska det vara såååå svårt att sova!!?

ja,ja Lillen, dn lilla petimeter du har rätt. Då blir det barn på onsdag istället då?

Nej nu ska jag läggamig i soffan och titta på en videofilm. Flickan med pärlörhänget blir det nog.

Hoppas ni andra sover djupt!!

• Hellur

God morgon!

Är du fortfarande vaken murgrönan? Ser att den lilla gröna lampan lyser. Hoppas du kunnat sova någonting.
    Var också vaken runt den tiden och ett tag framåt, men envisades med att försöka sova... gick inte så bra.

Lycka till idag Cirpen! Hoppas allt ser bra ut.
    Och tack för länkten! Var mycket bra och nyttig information.

• Ginger6

Hej tjejer! Jättegrattis Bianca, va underbart!! Och krya- på- er- kramar till er sjukisar. Tråkigt och jobbigt! Jag träffade läkarn igår för BT men han tyckte inte vi skulle göra nått åt det. Han tyckte bara att jag skulle gå hemma och ha tråkigt och inte hitta på så mycket. Det är ju det som är så svårt!! Antar att ni som gått över tiden nu är gaaanska uttråkade och förväntansfulla. DEt är ju sååå spännande nu när man loggar in och kollar läget. Jag trodde jag skulle få bebis i söndags, hade massa känningar hela natten mellan lördag och söndag (sjussade med lite champagne & kärlek på lördagskvällen ) men nu är det lugnt igen...
    Jag hoppar över lunchen idag men jättegärna nästa gång. Kram på er & ha en bra dag.

• Hellur

Inga bebisar i natt?
    Swenglish eller Lillenlillen, ligger ni och föder?

• murgrönan

Ja, jag är ff vaken. Är såååå uttråkad just nu. Ska in till grannen och fika vid 10 och sen måste jag försöka sova lite. Ska till BM i em och ska fråga henne lite kring igångsättning. Har inte gått över så många dagar ännu, men det är bra att veta vad som gäller.

Så jag hoppar lunchen idag och satsar på att sova ut, men ha det så bra alla....är också nyfiken på Swe ocj Lillen. Bebis?

• cirpen

Hellur: Kände inte till det där med gröna lampan,,

Mmm har precis frullat på hotellet..gottigottgott!
    Massor med andra nyförlösta morsor här, undrar om det är nån av er..vet ju inte hur ni ser ut!

Känner mig lite bättre idag faktiskt

• Zul

Cirpen: oj, vad du måste varit sjuk! Så hög feber, stackare. Du verkar ha kämpat så med amningen, och så blir det så här. Ja hur ska man veta? jag tycker det verkar jättesvårt. Krya på dig nu o njut av serverad mat...

Murgrönan: förstår verkligen att det känns seeegt. det känner jag redan fast det är över en vecka kvar till BF... jag har hela tiden trott att jag ska föda för tidigt, så det har min omgivning trott oxå och nu bara väntar man.

Hellur: njut av din nyliga ledighet! Det tar ett tag tycker jag innan man går ner i varv helt.

Jag tror jag tar en vilodag idag, blev så mkt igår, men hakar gärna på lunch/fika nästa gång (brukar inte vara en så här banger...)! Ha så trevligt!

• cirpen

Tja

OM ni har tråkigt kan ni hjälpa mig att spåna på namnförslag..
    Det skall börja på J och får inte vara: Jenny, Jane, Julia, Johanna, Jonna...

Lilltjejen har nu alla möjliga fåniga namn som fisen,lillskiten,skruttan, lillkickan mm..det håller ju inte i längden..

Bianca: Grattis grattis förresten, guu vad romantiskt!!!!!

Egentligen borde jag passa på och sova här, det är väl sista chansen på ett bra tag! men jag kan inte slita mig från datorn som vanligt! Samt det skall medicineras stup i ett..suck!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3