• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

DET ÄR ETT TECKEN!!

ett tecken på att vi alla kommer få barn närmsta dagarna

• cirpen

Sole: jag hade inga förvärkar!(nåväl, lite lätt kramp i magen förstås...)När jag kom in pga vattenavgång var jag redan öppen 3 cm!

• Swenglish

Nej man behöver inte ha några som helst känningar, min mamma gick två veckor över tiden med min bror, första värken kom i duschen och han är född en och en halv timme senare (levererad av en läkare som kom in i ett moln av cigarrök i sista sekund-det här begav sig i Kairo). Bra gener va?

• Frill

Hellur, vi har också en City cross i färgen java. Håller med om att den är fin!
    Förvånar mig själv med att bry mig så mycket. När vi köpte vårt babyskydd var två av årets färger nedsatta med omkring 400 kr och ÄNDÅ betalade vi fullpris för att jag skulle få "rätt" färg ("mother earth"). Jag som bara skulle köpa begagnat och låna...

Jag drömde inatt att jag fick värkar, som knappt kändes, men plötsligt blev jag uppmanad av en barnmorska att krysta, och kom efter ett tag ihåg att man skulle tänka K! Var förvånad över att det inte gjorde ondare, men det var för att jag födde tvillingar(!) och de var ganska små. Vaknade dock innan de var ute.
    Sen låg jag vaken ett tag med mensvärk och värk i korsryggen och tänkte att där får jag för att jag trotsade ödet och bokade om min tågbiljett Men sen blev det inte mer med det och resten av natten drömde jag om ett solhotell och en vinglig hiss.

• Hellur

Blir avundsjuk på era drömmar. Har inte drömt någonting om slemproppar, vattenavgångar, värkar... Hade som mensvärk i natt dock, fast magen var krånglig och brukar ha det då.
    Mår lite illa idag, men tror att även det är magen. Är en som brukar ha problem med magen, som maggatarr.

I dag är det i alla fall två veckor kvar till BF! Så om fyra veckor är bebben i alla fall på väg ut.

• Sole

härmed beställer jag följande:

Förlossningen börjar med en god natts sömn och frukost på sängen

Småpysslar under fm hemma, äter lunch och sen börjar värkarna på em (de gör inte så ont)

Ringer maken - vi åker in runt 16-17-tiden och hinner installera oss på Sös. Sen börjar helt plötsligt krystvärkarna och det enda som behövs under hela tiden är lustgas.

Efter ett par krystvärkar är han född!

• Sole

"Gick in och kollade på Emmaljunga city cross java"

jättefin!
    Vem mer än Frill skulle ha den?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3