• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Jag gjorde mig i ordning och åkte in till stan kl 12, var på restaurangen 12.45 och lämnade den kvart över, inte helt nöjd med ufallet... 

• Sofffy

Vivs

Har också precis upptäckt att jag fått en bristning runt naveln, suck. Trodde att man inte fick bristningar såhär sent.

Hur är det med din "mensvärk", kommer din bebis snart?

J79 låter lite jobbigt o klämma ut vagnen

Bassekatt, ja man vet nog inte riktigt vad som passar för namn förrän de kikar ut, bra o ha lite alternativ. Men ja o min respektive har lite svårt o komma överens så de enda vi har är Ebba o Albin. Finns inga andra namn vi kan kompromissa om.

• bianca2

lillenlillen! surt som bara den!
    själv ska jag till bm om en timme. vem vet - kanske blir sista ggn innan bebbe? känns inte så dock. har ju 9 dagar kvar + säkert 2 veckor.
    ang namn är jag o min kille inte överens alls. vi ahr inte den blekaste. eller jo, det har vi - var för sig

• Sole

lillenlillen

åh jag skäms för att jag inte orkade åka in idag
    ber verkligen om ursäkt!

Vi måste till nästa gång byta nummer med varandra så ingen står och väntar själv!

• J79

Lillenlillen- jag förstår att du är inte är så glad att vi inte dök upp som vi skulle. Känner mig riktigt dum att du fick sitta där och vänta själv och inget visste. Ibland är det synd att vi bara kan få tag på varandra genom att vara uppkopplade.

• Lillenlillen

Ja, ibland är internet jättebra och ibland mindre bra... Men jag gick iaf ner på Hedengrens och köpte världens finaste "min första bok", eftersom min sambo övertygade mig om att jag ändå inte kommer bli nöjd med någon annan en den jag sett (lite känslig med design osv.. haha) så jag fick nåt gjort iaf. Det enda som egentligen vr jobbigt var väl att jag åkte in till stan, det hade jag nog inte gjort annars! Men men, så kan det gå. Jag är inte på dåligt humör för det, det är jag sällan och det krävs betydligt mer ont uppsåt för att jag ska bli det! 

• BasseKatt
    Vivs - Jag trodde jag tillhörde den lyckliga skara som klarat mig utan bristningar. Tyckte på slutet att det kanske var en under naveln och var inte alls glad för det. När de väl kommit ut och magen inte var lika utspänd syntes det att det snarare var en hel armé bristningar runt naveln... Så där fick jag för det! Skrikandes
  • Vivs

Nej, säg inte så, Bassekatt! Fy vad trist... men jag antar att resultatet är värt lite skavanker
    Man får väl acceptera att man inte kan få tillbaks sin gamla kropp när man bestämt sig för att skaffa barn. Fast hoppas kan man ju alltid Inbillar mig att bristningarna bleknar snabbare om man får dem sent i graviditeten...

Soffy - min mensvärk och sammandragningarna håller på mest hela tiden..börjar bli riktigt trött på det nu. Hoppas hela tiden att det ska öka och göra ONT men det verkar inte vilja komma igång

• Hellur

Lillenlillen - Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte kom in på lunchen. Har jätte dåligt samvete! Förstår om det var frustrerande och sitta där själv och ingen dök upp.
    Hoppas du inte är allt för arg på oss.

• BasseKatt
    Vivs - det är absolut värt lite bristningar!!! Jag tycker att vi bestämmer att din teori om att de försvinner fortare då man får dem sent är det som gäller...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3