Hej tjejer!
Har fått en liten paus nu mellan matningarna. Emil ligger i pappas knä och myser. Här på SÖS neo avd 61 har de datorer man kan surfa på, men jag vet inte hur det är på "vanliga" BB-avd.
Hm... det där med sömn är ju begränsat... Emil äter var 3:e timme, så det blir 23, 2, 5, 8 osv men vi har delat upp det så pappa tar 2 och 8 och jag 23 och 5. Det tar ju lite längre tid då jag går upp eftersom det då är amningsförsök, sondmatning, blöjbyte, nattning och sedan pumpning. Efter ca 1½ timme är jag tillbaka i sängen och då är det skönt att kunna skippa 8-målet. Sondmatning är ju himla praktiskt på så vis... Får se hur det blir när han lärt sig amma ordentligt.
På torsdag får vi åka hem! Läkarna var inne och berättade det idag. Hemvården kommer förbi och berättar vad som gäller och sedan kommer de att besöka oss 1 gång/dag tills han blir tillräckligt stor och stark. Han växer så det knakar och vägde igår 2251g! Och han är lång - vi mätte hans fötter när vi badade i lördags och de var 7,5cm... Blir nog basketspelare när han blir stor... 
Igår tog vi dagspermis och mina föräldrar var och hämtade upp oss. Vi åkte först förbi Barnens hus och tittade på vagn (vi måste ju köpa ny nu...) och det slutade faktiskt med att de hade en inne i precis samma färg som vår tvillingvagn och vi har nu tagen en av liggdelarna och lagt i den. Perfekt! Tror även att tvillingvagnen bli lättare att sälja som syskonvagn med bara en liggdel... Sedan hade vi storstädning hemma. Vi (läs sambon) har renoverat ena badrummet sedan i november, vilket gjort städmöjligheten väldigt begränsad. Nu städade vi upp - dammade, moppade etc och fick spjälsängen på plats där den ska vara och bäddade iordning. Blev riktigt bra. Fast det var enormt jobbigt att gå runt hemma - det var mycket tårar. Får se hur det går när vi kommer hem. Vi ska prata med med kuratorn igen idag och det ska bli skönt.
Nej, nu är kl snart 14 och det är matdax igen. Sköt om er allihop och lycka till nu för er som är på G!