• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Pippil8

Sole - berätta mer om mediecentret förresten. Vill ha!! Håller koll på hela serier - låter helt underbart! Vad är det för märke? Var har du köpt den?

• bianca2

ingen bebis?
    sole - ska absolut ta kort på ringen. den e ju tänkt att vara provisorisk fram till vi gifter oss. vi ska ju köpa gemensamma då. jag gissar på att den inte e så dyr. jag hade sagt att jag vägrade ta emot ngt dyrare än en hm-ring nu innan nån gång men detta var tydligen vitt guld så den kan inte ha varit helt gratis i alla fall. problemet är ju att den passar nu så den kommer vara för stor efter förlossningen. vi ska faktiskt gå till affären där han köpt den idag för att se ifall den finns i en halv storlek mindre. annars får jag slå in den efter bebben kommer. för jag vill verkligen ha just den!!!!!
    jag jobbar bara 50% o imorgon e min sista dag.
    är det ngn som vill luncha/fika på fredag eller har alla fått bebbe då?????????

• Hellur

Hallå!

Är nu hemkommen från stan. Var först hos BM, alla värden var bra och bebben ligger rätt. Huvudet är ruckbart. Skönt!
    Mötte Björklöv där
    Ska tillbaka på ett sista besök dagen efter BF, om den inte komit innan förstås.

Sedan bjöd sambon mig på lunch. Passade på att vara kvar i stan efter det. Handlade amningsbh, så nu tror jag att jag har allt?

Frill - Vilken kanon man du har!

Swenglish - Vi har en kombinerad DVD/hårddisk av märket Pioneer. Är ingen tekniskt kunnig person, helt lost egentligen. Men är mycket nöjd med den! Enkel att spela in på och det är skönt att slippa alla dessa DVD skivor överallt.

Sole - Mediacenter, det låter mycket intressant. Skulle nog vara himlen för mig

Fika eller lunch är alltid roligt. Tror jag kan på fredag. Om inte annat måste vi ha en träff nästa vecka! För oss som inte ska ha än och där bebbarna inte vill komma ut än

• Sole

Pippil8

mediacenter är ju en dator med allt samlat på ett ställe som kopplas till din TV-skärm med bilder, musik, radio,vanlig dator(tex internet och allt annat du kan göra på en dator, tv, (man kan pausa i livesändningar), programtablå där info finns om alla program och när de sänds + inspelningsfunktionen som gör att det du spelar in sparas på hårddisken och du kan själv välja lite olika varianter på hur länge du vill ha kvar filmer + tv-program(tex tills du har sett dem, till ett visst tum, tills hårddisken är full etc)

När du ska spela in så kan man med vår som är en Acer med windows Vista och har två tv-tuners, så kan du spela in två program samtidigt som du kollar på ett tredje. Du kan välja att kolla på tv via mediacenter och det är där du kan pausa i livesändningar och den spelar in tills du trycker på play igen så du inte missar något.
    Sen kan du välja att spela in enskilda avsnitt eller som sagt en hel serie och då håller datorn koll på när serien sänds så du inte missar något avsnitt - perfekt för oss som får bebisar nu - man behöver ju aldrig passa tv-tablån
    Självklart kan du fortsätta kolla på TV via "vanliga tv:n" och då använder du bara din vanliga fjärkontroll.

Du kan ju köpa till tex en xbox som gör att du även kan ha mediacentret med alla dess funktioneri ett annat rum.

Lite info, bidrar gärna med mer om du vill ha!
    länkar till acers hemsida med den produkten vi har!

www.acercomputer.se/acereuro/page4.do&dau22.oid=20749&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=15&CountryISOCtxParam=SE&LanguageISOCtxParam=sv&ctx3=118&ctx4=Sverige&crc=1406248684

• majlinsa

William har kommit nu 5/3 kl 09:59, 48cm lång och 2905g

vi mår bra hela familjen
    bilder finns i min blogg

-smyger ut igen-

• Hellur

GRATTIS Majlinsa!!! Jätte roligt. Åhh, en bebbe till.

• Vivs

Å, GRATTIS Majlinsa!!!!! Vad underbart..... nu längtar jag ännu mer efter bebis!

• Frill

Grattis, grattis Majlinsa! William är jättesöt! Och ni med i era fina sjukhuskläder

Verkar som om Torris också fått en son? Hoppas hon rapporterar här snart.

• bianca2

grattis majlinsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-d

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3