• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Jozzan79

Härligt! Det verkar hända saker här i sthlms-tråden, jag har inte varit inne på ett tag. Jag har 6 dagar kvar till Bf, inga känningar... Men just nu känns det oki att vänta tills BF-dagen. Bebisen vet ju bäst när det är dags att komma ut!!! Fast egentligen beror mitt tålamod på att jag ska käka antibiotika i 6 dagar till, fått sk. slidkatarr. *USCHA* Enl. läkaren är det vanligare än vad man tror hos gravida.

*SNART ÄR VI MAMMOR!!!*

• Pippil8

GRATTIS majlinsa!! vad härligt! Och GRATTIS Torris!!

Skulle vara jättekul att höra mer om hur det gått för er båda när ni har kommit hem och tillvaron kanske hunnit stabilisera sig lite. Så vi vet vad vi har att vänta vi som har ett tag kvar...

Hittar ingen bild på William dock.

Sole - coolt, vilken smart grej det där verkar vara! Vill ha, vill ha, vill ha!

Jozzan - det där lät inte alls kul Gör ont antar jag

Jag tror jag hakar på om det blir fika på fredag. Några planer på var? Sickla igen (bara lite partisk eftersom jag bor i Nacka )?

• Jozzan79

Pippil8: Som tur är så gör det inte ont, det enda som är lite jobbigt är att behöva äta antibiotika så här sent... Men det gör att det känns oki att vänta 6 dagar till!!!

• Zul

Grattis Majlinsa!!! William, vad gulligt namn!

Har precis varit på SöS förlossningsföreläsning. Inte så mkt nytt, tycker knappt man behöver gå på den, vi som snackade om det sist. Däremot var det en insikt att se hur FULLT det var, helt fullsatt aula! De sa att igår kväll hade de fått skicka folk till andra sjukhus. Jag fick lite kalla fötter och börjar återigen fundera på Huddinge... Vill ju inte bli hemskickad efter ett dygn...

Idag har jag smällt i mig en halv lasagne, oj,oj. Hjälp, hur ska detta stora barn komma ut?!!

Imorgon 1 vecka kvar till BF (15 mars)!

Nu håller jag tummarna hårt för Swenglish, Murgrönan, Lillen och Vivs!

Sole: blev väldigt sugen på mediecentert och sambon ville oxå ha länken. kanske nåt för honom att pyssla med att installera när jag ammar?

• Swenglish

Grattis Majlinsa!!!

Skönt att allt var bra hos Anette Hellur och Björklöv!

Usch det låter jobbigt med Sös Zul! Inte riktigt förberedd på att bli ivägskickad någon annanstans fast sist och lutligen spelar det väl ingen roll antar jag...

Har varit och ätit stark indisk mat, kanske sätter det igång nåt? Men om en vecka har bebisen helt säkert kommit, tjoho!

• Björklöv
    Swe - Det gäller att se positivt på saken
  • Sole

Zul
    vi hade planerat att gå på SÖS-föreläsningen idag men kände att det skulle nog vara lite "kaka på kaka"

sa dom där alltså att det börjar bli fullt där eller?
    Men de skickar väl folk till tex KS eller Huddinge eller är det utanför stan de menar?

Länken till acers hemsida hittar du under beskrivningen jag skrev om mediacenter, sitter faktiskt just nu och kollar på top model OCH surfar samtidigt

• majlinsa

tack alla
    angående bild i bloggen så finns det en länk på pressentationen till min blogg.. använder inte fl..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3