• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Usch så jag skriver slarvigt, förlåt! Babybook=babyboom Skyller på att jag är språkvetare...

• bianca2

åh! Frill!!! cooooolt!!! på kvinnodagen o allt. det var ju min största förhoppning!
    lycka till. kramar

• Vivs

Jag kan ge mig 17 på att det sätter igång för oss alla i natt nu när vi bestämt oss för att vänta! Ja, vem vet, vi kanske ses allihopa i Uppsala i helgen
    Ska höra hur läget är idag, hon skulle ringa tillbaks senare!

• Lillenlillen

Jag vill inte inte alls föda i helgen då min sambo fyller år den 11 mars.. SÅ HIMLA TRIST JUH!!

• Sole

Swe
    du vill väl antagligen inte föda imorgon på din födelsedag?
    Vore ju typiskt om det blev så!

Ang. lunch/fika
    jag fikar gärna imorgon eller äter lunch, men denna gång byter vi nummer med varandra så det inte blir som förra gången!

Vivs
    usch är det så himla fullt?
    När ska man ringa in egentligen til förlossningen?
    Då flera av er haft ordentliga förvärkar så länge lär det ju dröja innan man fattar att det är på "allvar" - lite som att bebisen ropar vargen hela tiden

• Swenglish

Tack Vivs om du håller oss uppdaterade! Och även om de har fölossningsplats kanske man blir hemskickad i förtid? Eller har man "rätt" att vara kvar tills amningen kommit igång osv? Jag hade också önskat mig en kvinnodags-bebis! Men kanske kommer den imorgon i födelsedagspresent till mig!

• Swenglish

Sole- nej, helst inte imorgon, men que sera, sera som de säger!

Soffy- skönt att det börjar bli klart nu!

Lillen- du ska se att det är ena envisa rackare vi har, jag kommer föda imorgon och du den 11!

• Vivs

Sole - jag har också funderat på när man ska ringa. Man vill ju inte ringa när det är tre minuter mellan värkarna och få höra att de inte har plats! Jag ringer nog om jag har regelbundna värkar ett tag.

Swe - vet inte hur det är om de skickar hem folk tidigare men jag ska fråga henne sen! Kan tyvärr tänka mig att det lätt kan bli så..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3