• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv

På BB Stockholm rekommenderar de att man ringer så snart man visar tecken på att förlossningen startat! Fast å andra sidan är ju det lite speciellt eftersom man har platsgaranti där, så där vill de ju verkligen ha koll på vilka som kan tänkas komma in just den här dagen...

Skulle jag föda nån annanstans skulle jag nog ringa när värkarbetet är etablerat... tror jag *linda funderar*

• Sole

Lillenlillen

hoppas du inte ska in o föda på killens födelsedag, vänt atill måndag tycker jag

Björklöv
    tecekn på när förlossning startat tycker jag förut var värkar - men det verkar ju som folk går omkring och är öppna flera centimeter flera månader innan och inte åkte in (hände min kompis) , har kraftiga rätt regelbundna värkar, sipprar vatten etc - ingen av dessa skäl verkar ju vara tillräckliga för att man ska åka in ju - så hur sjutton ska man veta??

*SUCK*

• Hellur

Frill - LYCKA TILL! Tror det kommer bebis där nu. De brukar vara kinkiga vid vattenavgång och vill ibland att man är kvar.

Oj, har skrivits en hel del på förmiddagen
    Kanske blir tyst på denna tråd ett tag som Swenglish sa. En del av er går på övertid och andra ska ha nästa vecka. Vi som har en bit kvar får tappert hålla igång den

Verkar som det är många som fyller år runt BF datumen. Mitt BF är på min födelsedag, så jag hoppas verkligen att den inte håller tiden. Man vill ju att den lill* ska få en egen dag.

Förstår er oro över att inte få komma till det sjukhus ni tillhör och bli skickad till en annan stad.
    Har plats på BB Stockholm så känner mig faktigst lugn. Men om jag inte hade haft det skulle jag varit jätte orolig över det.
    Jag skulle ringa när det sätter igång och kolla läget och förvarna.

• murgrönan

Men Lillen! Är vi samma person eller?? Samma BF och våra sambos fyller år den 11 mars
    Min fyller 30 på söndag så vi är båda övertygade om att hon slår till då vår lilla dotter....

Hon är välkommen när som, men det vore ju skoj om de kunde få ha varsin födelsedag, jämn och allt som den är....

Har nu sovit i tre timmar och är vid lite bättre mod, men bara lite. Usch, vilken tråkig dag. Måste peppa mig själv lite nu....

Fullt på bb...NEEEJ! Inte det också. Min bm sa att det var en lugn period, men hon har väl inte samma koll som en förlossningsläkare. Ville bara hålla mig lugn såklart!!

• Hellur

Lunch eller fika imorgon funkar för mig!

• bianca2

Åh!!! det är ju så sjukt spännande i tråden nu. Så många som gått över! själv har jag ju en hel vecka till bf. kramar på er och jag håller tummarna - hårt!

• Lillenlillen
    murgrönan:

Hahaha! guvasjukt. han heter inte erik hoppas jag, din kille! ;) nej men min fyller 31 och han SÄGER att det är lugnt om bebben vill komma då men att det vore ju roligare om den kom på en egen dag.

Jag hade förresten mina första förvärkar i två timmar i morse mellan 4:20-6:20 men sen la de av när jag gick upp ur sängen... DAMN. Sen efteråt har jag haft konstant sammandragning mellan 7 och 14... härliga tider.. inte.
  • murgrönan

Lillenlillen:
    Nej, själv har jag en Jonas, så där sprack de ju
    Han är mitt lilla lammkött, fyller själv hela 34 (hjälp) i år.

Jag har också kännt av värkar, men bara när jag sitter/ligger. Så fort jag, som du, reser mig upp och går så försvinner de....Inte så mycket sammandragningar dock...

Hoppas att det är på g för dig...eller du kniper till efter söndag?

• Swenglish

Murgrönan och Lillen- hur skiljer ni på värkar och sammandragningar?

Känner mig deppig idag-det kommer aldrig nån bebis! tur att Damernas Värld ramlade ner i brevlådan så jag får den och choklad som tröst! Gock fram och tillbaka till Sickla (för en normal person tar det ca 20 minuter enkel väg), och tillbka med en tung ryggsäck, ajajaj säger det i fogarna! Men hoppas det gjorde nån nytta iallfall!

• murgrönan

Swe: Håll ut, snart är det våran tur!! Har också en dålig dag! Kanske måste ta mig ut och köpaen tidning jag med för att pigga upp denna torsdag något.

Bra fråga om värkar och sammandragningar. Min tolkning av det är att sammandragningar är när magen/livmodern blir stenhård och det känns lite obegagligt. Värkar känns mer som mensvärk, långt ner i ryggslutet och fram ner mot ljumskarna. Men som sagt, det är min tolkning.....

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3