• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Halloj!

Håller med om att magen blivit krångligare allt eftersom. Man är ENORMT förstoppad (gråter på toaletten) och för att avhjälpa det har jag proppat i mig katrinplommon, laxermedel, fibrer, vatten... Och helt plötsligt blev det det motsatta i flera dar. Mysigt! Jag berättade för min gravida också mycket förstoppade kompis om diarrén (ursäkta...) och hon fällde den underbara kommentaren: "Jag hade gjort vad som helst för lite diarré just nu!"

Ginger: ät mycket kalcium, det sänker blodtrycket. Kalciumtabletter, all mat med kalcium. Och vila, yoga, avslappning...

• Zul

hello!

Härligt att se att alla är pigga och skriver mycket!

Lillie: jag tycker det lät som en bra idé med ny lunch nästa vecka! Vad sägs om tisdag?

Vivs: håller tummarna för att det snart är på gång för dig!

Frill: testa oxå att äta mindre salt mat!

Min mage är helt sjuk på nätterna. När jag har sammandragningar bullar bebisens rumpa upp som en spetsig alptopp, ser helt galet ut, som en conehead. Var tvungen att fota den sist. Hjälp nu har freddan åkt till Bryssel, gode gud gör så att den väntar till på söndag. Sen får den gärna komma direkt ; ) (och jättesnabbt och lätt!). Även jag är rädd för en jättebebbe...

• Zul

Swenglish: ja det är mest när det är sammandragningar som "alptoppen" blir så extremt tydlig... intressant att du har samma! Hur är det annars, måste vara segt nu att vänta?

Angående lunch så var jag sugen på pasta på Hosteria tre santi, men såg att de bara har öppet på kvällarna, synd.
    Andra förslag: Östgötakällaren, eller Gunnarssons konditori på götg (tror man kan sitta där uppe) har bra lunch.

• Zul

Sole: Usch är det sant, räknas föräldrapenning som inkomst? Då måste man alltså ändå betala på sina lån (jag betalar på lån o jobbar vid sidan om studierna). Jag ansökte precis om nedsättning o skrev att jag inte skulle tjäna nåt i år alls. Eller menar du att du får mindre lån nu när du pluggar?

• Zul

Ååh, Soldaten Svejk har ju jättegod, perfekt stabbig gravidmat... Men vet inte om de har lunch, nån som vet? Sant att ÖK har lite små bord. På Gunnarssons tror jag man kan sitta däruppe.

Jag köpte den underbara semlan på Lisas café på Skånegatan (precis vid Götg, nära strykjärnet o Katarina ban.g). Rekommenderas!

Sole: ja jag tänkte ta upp skolan igen i höst. Men jag pluggar utan studiemedel och vill helst slippa betala tillbaka i år då jag bara får föräldrapenning. Måste kolla upp detta... Så för mig är det ett återbetalningsproblem, antar att det för dig är ett problem att du får låna mindre om du "tjänar" mer (även om föräldrapenning inte borde vara lön...).

• Zul

Hej tjejer, har inte varit inne på hela dan. Hade två kompisar här på lunch, var så nöjd för jag bjöd på chili con carne och guacemole, nachos och sen egna semlor, var jättegott. Men de stannade typ 5 timmar o sen var jag helt slut... Stod ju o lagade mat hela förmiddan...

Så det var därför jag inte tog tag mer i mitt lunchförslag, men det verkade ju bli bra ändå. Dock kan jag inte på onsdag, synd! Jag har en obligatorisk grej i skolan då som jag måste ta igen. Hade jag fått välja hade jag ju valt lunch med er...

nu tror jag att jag ska nana...

• Zul

Swenglish: Lisas café har inte öppet på söndagar, tyvärr. Såg att det är öppet till 15 på lördagar däremot...

Hjälp, folk börjar redan ringa och fråga om det hänt nåt (BF 15 mars). Jag blir stressad av det!! Även om det bara är omtanke... Men den här helgen förstår jag verkligen, eftersom jag är ensam...

Nu är det chips o melodifestival. Ha en skön lördagskväll tjejer!

• Zul

Sole: Mmmm, den där björnbärsbruschettan måste jag också testa att göra! Gud vad receptfixerad man är just nu! Har aldrig läst mattipsen i dagstidningarn så noga som nu... Tror jag ska testa cannelonin oxå!

Vivs: Känner igen det där med att nu känns INGENTING i magen. Jag som hade så himla mkt förvärkar ett tag! Precis som man varit ledig för mkt annars som du säger Soffy, nu trivs den o vill inte ut och man kommer väl gå över tiden, blä...

• Zul

Nu håller vi tummarna för er att det händer spännande saker denna veckan, Sweglish och Murgrönan!

Pippil8: kul att höra att allt väl med dig!

Sole: visst är hon en fantastisk talare hon som håller föräldrakursen på MamaMia! Min sambo minns allt hon sade (dock inte jag....)

vad avis jag blir på at jag missar lunchen på ons! Jag pluggar ju till läkare och måste ta igen en heldag om cancer på sthlm sjukhem (hospice) på onsdag som jag missat. Hela dagen har temat döende, verkligen fruktansvärt när man just ska till att sätta ett nytt litet liv till världen... Man blir superkänslig har jag märkt.

Var hos BM idag, skönt, bara 4,9 i blodsocker, och 34 i SF-mått, och har inte gått upp sen förra veckan. Dock hjärtslag nere på 120, lågt tycker jag, hmm. Firade blodsockret efteråt med en fet semla på kondiset på Biblioteksgatan...

• Zul

Sole: oj,oj, slempropp på G, spännande! KAN ju vara så att det handlar om dagar, inte veckor...

Lillen, Murgrönan och Swenglish, tänker på er flera gånger per dag, håller tummarna att bebisen kommer VÄLDIGT snart!

Tjejer, måste tipsa om fynd på bokrean: Var på Bokskotten på Regeringsgatan tidigt imorse och köpte böcker. Hittade Anna Wahlgrens "Barnaboken" (inbunden, jättetjock) för bara 79 kr! (99 kr på Akademibokhandeln). Fanns en jättehög så de räcker nog et tag. Tyckte det var ett fynd. Till min glädje står det inte bara om barn utan även handfasta råd om andning vid förlossning, timmarna efter och första veckan, amning m.m. Sen kommer ju allt matnyttigt om sova/skrika o så som hon är så känd för...

Fyndade även Stieg Larssons första (inbunden) för 55 kr (ska ju vara så spännande så man måste gå upp mitt i natten o läsa typ...)

Ha en härlig lunch imorgon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3