• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Hej, Sickla köpkvarter än min nya upptäckt, vilket ställe (bor rätt nära)! Allt finns ju där! Det värsta är att man adrig behöver åka in till stan... Granit, Designtorget, Stuk, caféer. Vi brukar oxå handla där på Ica!

Jag kan oxå tänka mig en fika där imorgon... Ska bara kolla om jag kan ha bilen. Har lunch inbokad på Söder, men eftermiddagen är fri.
    Ser fram emot maratonfikor där sen med vagnarna... och så kan man väl gå till Sickla sjön? Oj vad man längtar efter bebis nu! Tiden släpar sig fram. Hoppas det är dags snart Swenglish, tappa inte modet, snart är lill*n här. Det är ju väldigt vanligt att man går över tiden, med det är ju JOBBIGT!

Frill: vad skönt att 120 är ok i hjärtljud (har alltid leagt på 130-140 annars). Gud vad man nojjar.

• Zul

Hej tjejer,
    Jag är jättehängig idag, fryser som tusan, konstig känsla i kroppen. Så jag måste nog ställa in fika med er. Jättetråkigt tycker jag själv, hade varit mysigt att ha setts lite fler gånger, nu när vi börjar känna varann lite... Men ska krypa ner med hett te, tjocka sockar, fleece, vill bara sova...
    Ha det så mysigt!

• Zul

hej mitt i natten...

Hur mås det bland alla stora magar som väntar otåligt? Gud vad spännande att se vem som blir härnäst! Det bara går inte att sova! Känner mig helt speedad o konstig i kroppen...

Ginger: hoppas blodtrycket inte går upp mer nu, lycka till på måndag! Tror mitt BT är på väg upp oxå.

Frill o Swenglish: känner igen det där med ont i ryggen på bio, inte kul, blev sista gången för mig med (såg Att återvända, bra film). Jag har haft ont i sidan i ryggen mest.

Hellur: fy vad irriterande med Emmaljunga! Sånt orkar man ju inte med just nu. Vi har en city cross, fick den rätt snabbt med det var kanske för att det var en sån vanlig färg, svart?

Har haft en härlig dag med frukost på Lisas o sen en tur på Götg, sen Ikea (ja faktiskt, jag o sambon var riktigt lugna o harmoniska o tjafsade inte alls, fast det var hysteriskt mkt folk...). Köpte spjälsäng o alla tusen tillbehör, hjälp vad mycket man behöver, filtar, madrassöverdrag, madrasskydd...

Hur går det för dig Torris?

Synd jag missade fikat igår, lät trevligt. Jag lunchar gärna på tis!

LUNCH Tisdag

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Frill
    Ginger
    Sole
    Zul

• Zul

Halloj tjejer!

Bassekatt: Vilken fin liten kille! Grattis igen!

Sole: intressant att testa massage för att få fart på det hela! En massör har berättat samma sak för mig för länge sen.

Är helt slut, varit på stan från 9 då jag hade BM-tid, till halv 8... Fick reda på hos BM imorse att vi skulle göra tillväxt-UL kl halv 5 samma dag, så jag stannade kvar på stan... Shopping, lunch i Kungshallen, slank in på bio (hade gratisbiljett)- Djävulen bär Prada, fika på café och sen UL. Efter det pasta på Hosteria Tre Santi med sambon. Vilken matdag...

Som tur var såg det bra ut på UL, anledningen var att SF-måttet var 34, precis som föra veckan, så tillväxt skulle kollas. Bebis väger nu 3 440 g. 5 % över kurvan, hjälp... Ruckbar fortfarande, lite orolig att den aldrig fixerar sig! Annars börjar mitt BT stiga lite, en annan orosfaktor...
    Jag har ju BF 15 mars, men börjar bli sådär grinigt irriterad på folk som messar o mailar o frågar om det hänt nåt. Förstår äntligen vad gravida kompisar menat med att det är jobbigt. Man blir ju stressad själv av det, känner prestationsångest!!

Angående lunch imorgon, medddelar om jag kommer, känner just nu att jag helst är hemma imorgon, men vi får se!

• Zul

Cirpen: oj, vad du måste varit sjuk! Så hög feber, stackare. Du verkar ha kämpat så med amningen, och så blir det så här. Ja hur ska man veta? jag tycker det verkar jättesvårt. Krya på dig nu o njut av serverad mat...

Murgrönan: förstår verkligen att det känns seeegt. det känner jag redan fast det är över en vecka kvar till BF... jag har hela tiden trott att jag ska föda för tidigt, så det har min omgivning trott oxå och nu bara väntar man.

Hellur: njut av din nyliga ledighet! Det tar ett tag tycker jag innan man går ner i varv helt.

Jag tror jag tar en vilodag idag, blev så mkt igår, men hakar gärna på lunch/fika nästa gång (brukar inte vara en så här banger...)! Ha så trevligt!

• Zul

Grattis Majlinsa!!! William, vad gulligt namn!

Har precis varit på SöS förlossningsföreläsning. Inte så mkt nytt, tycker knappt man behöver gå på den, vi som snackade om det sist. Däremot var det en insikt att se hur FULLT det var, helt fullsatt aula! De sa att igår kväll hade de fått skicka folk till andra sjukhus. Jag fick lite kalla fötter och börjar återigen fundera på Huddinge... Vill ju inte bli hemskickad efter ett dygn...

Idag har jag smällt i mig en halv lasagne, oj,oj. Hjälp, hur ska detta stora barn komma ut?!!

Imorgon 1 vecka kvar till BF (15 mars)!

Nu håller jag tummarna hårt för Swenglish, Murgrönan, Lillen och Vivs!

Sole: blev väldigt sugen på mediecentert och sambon ville oxå ha länken. kanske nåt för honom att pyssla med att installera när jag ammar?

• Zul

Sole: Tack för länken!

Nej det var ju bara igår kväll det hade varit lite körigt på sös, så är det förhoppningsvis inte hela tiden! De sa inget annat. Swenglish, se det som att det har varit en topp denna veckan och nu lugnar det sig. Du kommer säkert få plats, bara du ringer innan, poängterade de. Tänk att det max är en vecka kvar!

Ja annars får man väl åka till HS t ex, och det är ju säkert minst lika bra.

• Zul

Frill: underbart! Stort lycka till.!När vattnet har gått låter man det väl inte gå så mycket tid, max 2 dygn? Men det blir nog tidigare för dig!

• Zul

Vivs: Nu håller jag tummarna för att det är på gång för dig, slemmis och allt!

Swenglish: grattis i förskott! Kanske blir en bebis som present på din födelsedag...

Förstår att denna väntan gör en tokig!! Jag blev så knäpp idag att jag anmält mig till en 2-veckorskurs som börjar imorgon, ska ta lite föreläsningar här o var, så lugnt som möjligt, inget annat...

Jag kan inte heller fika imorgon eftersom jag sitter på tråkkurs (som förr eller senare måste avverkas, lika bra göra det nu, vem vet, det kanske sätter igång det hela!)

• Zul

Lycka till Lillen (gött att du fick en plats på DS! Det verkar ju så bra där dessutom), Vivs och Soffy! Det kommer gå jättebra. Hoppas latensfasen nu snarast går över i öppningsfas! Ni är duktiga som kämpar på.

Bianca: Har du oxå 15 mars som BF? Det har jag med. Eftersom jag gjort ivf låter de inte mig gå över mer än max 1 vecka, så senast 22 mars. Har en del sammandragningar o mensvärk, men det har jag haft lääänge...

Och hur går det för Frill...

Grattis Torris till lilla underverket!

Var i skolan idag, och det var mer tröttsamt än jag trott, fast det bara var halvdag. Det blir ju lite jobbigt med tunnelbana och så, och att sitta i hårda bänkar... Får se om jag går mer...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3