• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Vivs och Lillen: passa på att försöka vila, tycker det låter som det kommer inatt eller imorgon. Är långa kolhydrater, drick... Smörj in underlivet med olja...

Swenglish: usch vad jobbigt! Skriv något om att du vill att de diskuterar med er inför varje beslut, att det är mkt viktigt att inte saker händer över era huvuden, utan information. Och tänk på att man alltid måste fråga, fråga och ligga på i vården, annars blir man överkörd. Många har tipsat mig inför förlossningen om att tänka på hur man själv känner och tror, det är ofta rätt, du kan din kropp bäst, att försöka lita på det.

Läkare är ofta otrevliga tycker jag medan syrrorna är bäst. Läkarna har väl ibland för mkt betungande ansvar för att orka vara trevliga.

Bianca: kul, då har vi samma dag! Emma:

• Zul

Morning, vilken soool! Tänk att snart är våra vårbebisar här o vi ska dra vagn och lapa sol...

• Zul

Grattis Lillie!!! Vad skönt att allt verkar gått bra.

Vivs: stort lycka till nu (efter alla dessa förvärkar!)! Du har kanske redan åkt in...
    Lillen: tänker på dig med...

Usch, jag är förkyld och har fått världens hosta o slem i halsen, hoppas det går över snabbt!

Swenglish: håll modet uppe, nu är det din tur! Ekerö lät mysigt.

Vi var precis på Nina Frisk i Sickla (var tvungen testa bion där, jättefin ju! I gamla fabrikslokalen). Den var bra! Gillar Maria Blom.

• Zul

Vivs, Lisa och Frill: Stora grattiskramar!!! Det känns så overkligt att ni som man såg sist med stora magar nu sitter med varsin liten söt bebis!

Vad skönt Vivs att det gick så snabbt, där fick du bonus för att förvärkarna höll på så innan!

På bilfronten står vi oxå i begrepp att köpa nytt. Blir nog en 2006:a, eventuellt Wolkswagens Passat. Den har fått bra i massa tester, verkar vara kvaltet. Men finns inte i turbodiesel (drar mindre, grön diesel) begagnad än så länge tyvärr.

• Zul

morning girls!

Nu tycker jag det är dax för resten av oss oxå! Håller helt med om att det känns mer o mer overkligt ju längre tiden går, börjar verkligen tvivla på om det nånsin kommer nåt barn. Börjar planera dagarna som om det inte blir nån förlossning, har liksom slutat vänta så aktivt...

Angelicious: då kankse det blir imorgon på BF-dagen!

Agnes är mitt favvonamn oxå, blir det en tjej så... Men det lutar åt en kille.

Usch jag är genomförkyld, näsan rinner, ögonen rinner. Det är bra om den inte föds på ett par dar nu förstås... Trist att ligga på förlossningen med nässpray o alvedon...

• Zul

Har ni haft foglossning? Jag har inte lidit så mycket av det. Hörde av en kompis att de som haft mkt besvär med det ofta fick en snabb förlossning. Blä?! Stämmer det?!

Eventuellt hänger jag med och fikar imorgon (nära till sickla!), om jag inte tar någon föreläsning, skriver i så fall upp mig på listan senare...

• Zul

hmm, det kanske stämmer det där då med snabb förlossning om man haft mkt foglossningar... Hade varit bra om det gick fort!

Vivs: vad avis jag blir på dig som sitter o ammar ett litet knytte!

Sole: jag pluggar inget aktivt direkt. Tänkte bara gå på lite föreläsnignar (halvdagar) för att få tiden att gå snabbare! Det är inte så ansträngande. Men idag är jag hemma...

• Zul

Halloj,
    lät som en mysig fika idag, och vilket väder! Själv avverkade jag några föreläsningar, känns bra, för då blir jag ledig till hösten/nästa vår istället och kan vara med barnet. Nu hoppas jag att det blir fika med bebisar nästa gång, eller kanske nån gång till med magar...

Swe och Murgrönan, nu närmar det sig verkligen, håller tummarna för er nu, lycka till! Hoppas du får en tid snabbt imorgon swe.

Bassekatt: oj vilken dramatik, gallsten... Jobbigt. Nu har du fått din beskärda del, och efter op (om det krävs) så kommer du slippa eländet. Blir det titthålsoperation?

• Zul

Good morning!

Vaknade 4 och kunde inte somna om, gick upp 5 efter att legat och filosoferat ett tag (visst blir man bra på det som gravid! tid att tänka efter liksom), och åt rostat bröd och drack te, gott!

Grattis Frill! Härligt att det gått bra och att mjölken flödar ; ). Var du 4 dagar på BB? Det vill jag oxå vara! Så man lär sig amma, minskar risken för infektioner hos barnet, etc... Fast man vet ju inte alls hur det blir.

Ska tänka på dig idag swenglish!

Bassekatt: det kommer att gå bra på op. Jag har oxå gjort titthål en gång, vi kan snacka mer om det när det närmar sig.

• Zul

morning soffy! härligt med en till som e vaken...

• Zul

Ja man får väl säga att amningen inte funkar alls, de är ju så hysteriska med att man ska amma, så det funkar nog...

• Zul

Hellur: vi får hoppas att det inte är virus utan bebis som förbereder sig!

Vivs: bra tips som jag girigt slickar i mig!

Har haft en lång dag, halvdag i skolan och sen lunch i Kista med gammal kollega (jobbade där förr). Sen hem en stund innan BM halv 5. Hade bra värden o så, men helst hade jag haft en bebis... Fick tid för överburenhets-UL på tis (mama mia). Efteråt var vi tvungna att köpa bakelser på Tössebageriet, fy vad dyrt men gu va gott.

Har ni varit duktiga på att göra knipövningar förresten?

• Zul

Gud så söt Frill! Han är ju jättefin fast han är helt färsk! Trodde de skulle vara skrynkligare...

• Zul

Frill: Intressant att läsa!! Både upplyftande och skrämmande...
    Det låter precis som jag hört att det är efteråt, man ska nog ta det grymt lugnt i början, bara bra. Tänk vad kroppen gått igenom!

pippil8: Knipövningar, det är väl främst efter förlossningen man ska komma igång med det direkt (på Sös förlossningssidor finns hur man ska göra), men hörde nånstans att man kan göra det innan oxå, men det kan jag inte påstå att jag gjort. Hörde det lite sent...

Sole: jag har BF imorgon... Men det lär vara lugnt!

• Zul

Oj vad många nu som har känningar! Snart exploderar det igen i tråden!

BF idag, jag har mycket sammandragningar, men inte så mycket mer ): Jo, världens näsblod och risig i magen... Trevliga små överraskningar man får av sin kropp!
    Visst vill man ha sitt barn NU, när redan våren är här! Känns som tiden bara rinner iväg o inget händer.

Murgrönan: lycka till, hoppas det är din tur nu närmaste dygnet!

Hur gör ni med era föräldrar tjejer? Mina bor i Göteborg och jag har äntligen förstått (trodde de skulle vara lite mer diskreta...) att de kommer KASTA sig på första bästa plan upp när bebisen är född. De kommer väl vara här rätt mkt första veckan alltså. Tänkte på det du sa cirpen (och många med dig) att man bara gråter o är slut första veckan. Hur ska man orka med en hysterisk morsa då (som jag inte alltid drar jämt med...)?

• Zul

Det var goda råd! Ska försöka stå på mig lite mer och säga nej till föräldrarna. Det är ju som sagt besöksförbud på BB pga kräksjuka och influensa, det känns faktiskt nästan bra...!

Björklöv, visst blir situationen lite mer komplicerad när de bor i en annan stad och måste komma och bo. Vad förutseende att du sagt till dem att de kanske inte får träffa er alla direkt. Tror jag ska säga så oxå. Verkar värre med din sambos föräldrar. Att den generationen inte minns hur jobbigt det är med förlossning och att man behöver lite tid!! Stå på dig du med!

• Zul

Cirpen: tack det behövde jag höra. Har lite svårt ibland att säga nej.

• Zul

Håller med dig Sole, man väntar på inbjudan! Men det tror jag inte föräldrarna gör...
    Tror jag ska fixa så de får bo i gästlägenheten i föreningen eller på hotell.

Lunch på balkongen i solen nu!

• Zul

Soffy: en vecka lät som en bra "gräns"!

Samt hotelltvång. Beslutat!!

Ja, dessutom SKA man väl inte träffa så många just för bacillerna som ni skriver om! Hmm, mycket att tänka på!

Burr, det var inte alls varmt på balkongen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3