• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillenlillen

Swenglish: Lite sent svar från min sida men det blir en Bugaboo Cameleon som min far får inhandla på Little Folks, Manhattan. Beställd i grått, svart och orange. Hoppas nu bara att ungen inte bestämmer sig för att visa sin lilla nuna innan den 24:e februari! Vad har ni för vagn då?

• BasseKatt

Sole - kanon att du lyckades boka bord. Du har väl förvarnat dem om att det är ca 10 höggravida som kommer? Jag menar, vi behöver ju lite plats... ;o)

Var på nytt besök på MVC idag. Allt är fortfarande bra vilket är skönt. Men det känns nästan viktigare med ultraljudsbesöken på SÖS varannan vecka än att gå till MVC. Det är ju bara koll av blodtryck, järn och hjärtljuden där. På SÖS får vi ju se att killarna är igång som de ska. har nog snart gjort 10 UL i alla fall. Hur många har ni fått göra? Bara det i v 18 eller några fler?

Igår bokade jag in oss på Profylaxkurs. Flera i vår föräldragrupp sa att det var helt suveränt, så vi har bokat in oss vi med. Hoppas att man får valuta för pengarna för det är sannerligen inte billigt.

Ni som laddat ner avslappningsskivor på nätet. Vart har ni hittat dem? Om ni inte vill lägga ut det här i tråden kanske ni kan maila mig? Har länge gått och tyckt att det verkar bra.

Ja, det där med namn är knepigt. Vi ska ju dessutom fram med två killnamn. Vi är dock ganska överens, så vi har ett anta vi bollar med. Sedan får man väl se när de väl kommer vad som passar. Håller med om Allan - min farfar hette det, men det är inget vidare skojigt namn på en liten en. ;o)

• Pippil8

Hej på er! Vad det skrivs, jag hinner inte med Kul

Är det ok om även jag hänger på på måndag? Jag är inte helt säker, men jag tror jag kan.

BasseKatt - vi gick profylaxkurs nu i helgen och tyckte det var jättebra. Dock önskar jag att vi inte gått kursen två dagar på raken, hade varit bättre att få ett tag på sig att öva på andningen mellan kurstillfällena. Men jag antar att du också får köra en "intensivkurs", det är ju inte så lång tid kvar nu...

Jag har också gjort massor av UL, dels pga blödningar tidigt i graviditeten och dels för att man tydligen gör det när det är provrör. Det är så skönt att se att allt ser bra ut!

Sole - kul att ni vet att ni får en kille! Själv tycker jag att Allan är rätt coolt. Men dina andra var nog lite finare ändå

Idag var jag och klippte mig och så skulle jag boka en ny tid. Och det blir liksom EFTER att den där lill* har kommit ut... Känns så himla konstigt att boka in saker som ska ske då. Jag har ingen aning om hur livet kommer vara då. Kan jag vara i stan till kl 10 t ex?

Å vad tiden går fort nu... Snart är det dags... Snart kommer nästa "mars-bebis" (fast den första kommer väl i februari med planerat snitt) komma ut. Det ska bli så spännande!

• SanniXx
    Frill: Södra BB och förlossningen på SöS ligger på olika våningar. Det är inte samma ingång vad jag vet. Jag skulle ha fött på Södra BB men hamnade ju på SöS istället.. Jag ringde inte samma nummer till förlossningen på SöS som numret till Södra BB. Kanske värt att kolla upp
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Swenglish

Sole- grattis till snoppen!

Lillenlillen- vi har också köpt en Bugaboo Cameleon, grå/blå blev det! Kan inte låte bli att köra den hemma då och då, kär!

Basskatt- vi har också gått profylaxen och tyckte den var mycket bra. Dock har vi varit dåliga på att träna, men nu SKA det tränas, ungen ska ju för sjutsingen snart ut!

Sannixx- aha, jag trodde man kunde ringa till SÖS och sen hänvisade de en till Södra BB om de tyckte det skulle passa? vet du vart man ringer om man vill kolla om det finns plats på Södra när det väl gäller? Fast jag har inte bestämt mig än, har hört mycket gott om Sös... Plus att det kanske är tryggare där OM något skulle gå snett?

pippiL8- klart du ska med, tror Sole bokade extra platser för säkerhetss skull till och med!

Tänkte ta en tur till IKEA imorgon och handla lite smågrejer- nån som vet om det är relativt lätt att ta sig dit kommunalt? (*inget körkort*)

• BasseKatt

Swenglish - ang. IKEA - bor man i stan kan man ju ta deras gratisbuss till Kungens Kurva. Tror den går från centralen eller nåt. Borde stå på deras hemsida.

• Björklöv

Swe - "IKEA Kungens Kurvas gratisbuss avgår från Regeringsgatan, vid Gallerians sydöstra hörn, ungefär där Regeringsgatan korsar Jakobsgatan.
    Avgångstider är varje hel timme klockan 10-19 måndag till fredag"  - klippt från IKEAs hemsida! (Och det går även returbussar varje halv timma...)

Annars är det inga problem att åka kommunalt, jag gör det ibland själv, fast då tar jag mig till Barkaby istället. Det är lite närmare dit för mig

• SanniXx
    Swenglish: Har letat efter pappret med akutnummer till Södra BB, men jag tror det försvann när jag låg inne (dom hade min mapp med alla papper). SöS var jättebra, men Södra BB är en trevligare och mysigare miljö Sen ligger bara förlossningen en trappa ner så det går fort ner om något skulle hända. Neonatalen ligger precis bredvid förlossningen om barnet skulle behöva åka dit en snabbis. Ring du till Södra BB, det hade jag gjort. Dock har dom Väldigt mycket bebisar som ska komma i mars. I mars är det alltid flest förlossningar på året. Alla midsommarbebisar Säg att du föder där istället för mig Hihi..
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Frill

God morgon!
    Sannixx, vi fick två nummer på föräldrakursen, ett till Sös och ett till Södra BB, men hon sa åt oss att ringa det till Sös oavsett, så skulle de skicka en vidare. Men visst är det väl samma ingång utifrån, även om det ligger på olika våningar?
    Skönt att höra att Sös var bra i alla fall!

Nu ska jag äta frukost i sällskap med en kakelsåg. Man ska skydda barnet från obehagliga ljud i tredje trimestern... Lättare sagt än gjort.

• Sole

hej och godmorgon!

Jag bokade för 12 personer på måndag, tror att vi är det nu??

Tänkte också på att säga att vi var höggravida allihop, men på de Texas jag varit på så har de stora borden haft bra med plats. Undra om man säger att man bara är allmänt tjock när man bokar på restaurang, så jag struntade i det, dom får lösa det!

Kommer vara borta hela dan nu så om nån är här inne och ser att vi är fler än 12 till måndag kanske den personen kan ringa Texas och boka till fler? Är bokat i mitt namn (Sofie)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag äta frukost på Xoko inne i stan med en kompis, älskar man choklad är det rätt ställe, jag lovar! (fast det blir ju ingen chokladfrukost såklart )

v33 - BF 26 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3