• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Hej på er! Hoppas ni haft en härlig helg!
    Tyvärr kan jag inte följa med er ikväll.. sååå tråkigt! Får följa med på nästa träff! Jag tar bort mig på listan.. så om någon vill ta min plats går det bra

Träff måndag 5/2 kl 18.00 - Texas Longhorn, Hornstull:
    - Swenglish
    - Björklöv
    - Hellur
    - Sole
    - Zul
    - Ginger
    - Frill (så gott som säker)
    - Bianca
    - BasseKatt (så gott som säker)
    - Lillie
    - Pippil8

• Swenglish

Tråkigt Vivs! men vi hinner säkert med en träff till!

Jag kommer ikväll! Idag ska vi också köpa en videokamera, spännande!

• Sole

Sannixx och Bassekatt

Klart vi ska ha träffar när bebisarna kommit! Vi får dock ha en annan plan då, finns nog inte så många ställen som kan ta emot 12-13 barnvagnar samtidigt även omd et är dagtid

ska bli kul att se er alla ikväll!

v33 - BF 26 mars
  • Swenglish

Instämmer med ovanstående! Efteråt får det nog bli hemma hos någon, eller picknick i Haga-parken eller....ååååhhhh, snart kommer de allihopa!

• Sole

Vivs - tråkigt att du inte kan, men nu har vi ju fått upp farten på träffar så det blir nästa gång!

Igår åkte vi hem till en kompis och fick låna babysitter, babybjörn, lära-gå-stol, babygym samt massa kläder i storlek 50-56!

Nu har vi lite blandat i klädväg, lite köpt innan (inte så mkt), lite lånat coh sen kommer vi ju komplettera och säkert få massor!

Var så mysigt att vika ihop kläderna och stoppa in dem i garderoben

nu börjar jag tröttna på min mage! den är i vägen överallt! Skrikandes

v33 - BF 26 mars
  • Frill

God vardag! Även jag bakade i helgen. Semlor här också.

Min svägerska med familj var här och hade med sig babysitter, babygym och lite barnkläder i minsta storlekarna som vi fick låna. Nu står de i vardagsrummet och ser malplacerade ut. Känns konstigt att det är vårt barn som ska använda dem snart. Men kul!

När de åkt på söndag fm åt vi brunch (vad annars? ) på Hasselbacken med kompisar. Gott, men ingen äggröra. Promenerade också en sväng, nöjd över att jag kunde gå så bra. Men idag vaknade jag halv fem och låg sen orörlig för att det gjorde så ont att vända sig. Värsta foglossningsdagen hittills. Siktar dock på att kunna kravla mig iväg till Hornstull ikväll och äta kött.

• BasseKatt

Japp, även jag räknar med att komma in idag och träffa er andra. Ska bli kul att få lite ansikten och magar till alla signaturer. Har ordnat så att jag tar bilen in och sedan möter sambon som kör hem den. Hoppas att t-bana och buss går bra hem sedan. Man är ju som sagt inte så mobil som man varit ;o)

Vi har nu handlat det mesta till bebborna. Tyvärr har vi ingen i närheten som vi kan låna av och vi behöver ju ändå två av allt, så då blir det u lite knepigare. Man Blocket är ett utmärkt ställe att hitta saker på billigt. Vi har två spjälsängar som står uppmonterade i vardagsrummet tills vidare och jag håller med Frill om att det ser konstigt ut. På nåt sätt är det fortfarande svårt att tänka sig att de kommer att vara bebodda inom kort. och när jag tvättade alla små kläder för några veckor sedan blev man ju alldeles till sig. De är ju så små och söta. Ser ut som dockkläder!

Nej, idag blir det nog soffan för mig stora delar av dagen, så att man är igång till ikväll. Vi ses!

• Hellur

Vivs - Vad tråkigt att du inte kan komma. Men det blir nog som sagt fler träffar.
    Håller med om att vi måste träffas senare i vår när alla fått sina bebisar, men i en park eller hemma hos någon kanske är det bästa.

Jag komemr också ikväll. Var nyss inne och kollade på menyn. Mycket gott! Ska bli kul att träffa er och få ansikten.

Vi har nu också handlat en hel del till bebben. Kvarstår mest små saker som blöjor, salvor, oljor osv. Samt att hämta barnvagn och bilbarnstol när de kommer. Vi fick också låna en massa bebiskläder i helgen. Allt är så litet och sååå sött!!!

Idag har det varit fullt liv i magen nästan hela dagen. Den sparkar och flyttar sig, emellan åt känns det som en fot eller nåt ska komma ut genom magen Mysigt!

• Vivs

Ja, trist att man inte kan följa med.. ni får äta lite extra kött åt mig också
    Picknick i en park låter hur skönt som helst!! Med lite sommarvärme och jordgubbar... Det ser jag fram emot!

Ha så trevligt ikväll!
    Kram på er!

• Vivs

Ja, trist att man inte kan följa med.. ni får äta lite extra kött åt mig också
    Picknick i en park låter hur skönt som helst!! Med lite sommarvärme och jordgubbar... Det ser jag fram emot!

Ha så trevligt ikväll!
    Kram på er!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3