• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Swenglish

aj aj det lät ju inte bra med att vara beroende så lång tid!
    kortisonspray, är det sånt man får bara på recept?

Kanske det resten av min familj använder (jepp de är mer eller mindre beroende allihop!)

Tycker italienskt låter kalas till nästa gång
    Förresten var jag fortfarande lite hungrig när jag kom hem igår, finns det inget stopp i magen??

• Vivs

Tycker det är lite roligt att vi har ungefär samma symptom samtidigt! Vilket borde vara ett tecken på att saker händer i kroppen och att det dessutom är precis som det ska

Frill - häftigt med fixerad bebis! Min är nog inte det, tycker jag känner henne röra på huvudet ibland... men kanske till nästa BM-besök!

I morgon är det dags för andra och sista delen av föräldrautbildningen. Ska bli trevligt...

Apropå nässpray så är jag alltid lite rädd att fastna i det eländet...det är ju lätt att bli beroende av det när man känner hur lätt det är att andas. Därför köper jag sån koksaltspray med mentol. Fungerar bara en liten kort stund men tillräckligt för att jag ska kunna somna på kvällen...

Zul - har lite svårt att avgöra vart i magen mina sammandragningar kommer..känns som det är olika, ibland uppe, ibland nere och ibland mitt på... men jag tror inte bebben e på G än.. fast hon kan få komma om en vecka ungefär, när jag gått 37 veckor...

God natt och sov gott!
    Viv

• BasseKatt

Pippil8: jag tillhörde ju också skaran som hittills inte känt några SD (vad jag vet). Men precis som du har jag idag känt lite lätt mensvärksmolande och som ilningar nedåt. Allmänt annorlunda liksom. Så det är väl början till SD antar jag. Ska ju på TUL + CTG på torsdag, så då mäts ju sammandragningarna också, så får vi se. Vi kommer dessutom att göra en förlossningsplanering med läkare då, så jag hoppas verkligen att de ligger kvar med huvudena nedåt så jag slipper snitt. Ska bli kul att se hur mycket mer de vuxit också.

Italienskt till nästa gång låter kanon. Lite pastaladdning är nog inte fel inför det som komma skall... Papa Sisto i Gamla Stan och Hosteria Tre Santi på Söder är två riktiga höjdarställen...

Grattis Frill till fixeringen och Zul till SGI'n.

Sak försöka se om det går att slumra in för natten nu. Det är ju en massa spännande skidor på TV imorgon också och man vill ju inte somna när det är som mest spännande... Flört

• SanniXx

Nu ligger min förlossningsberättelse ute

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Sole

kan inte sova så jag hamnade här i förhoppning att bli lite trött

när den är fixerad, betyder det att det närmar sig förlossning då eller kan den vara fixerad länge?

• Hellur

God morgon tjejer!

Sole - Det var en bra fråga. Kan det vara fixerat länge innan förlossningen?
    Det dyker upp så många nya frågor hela tiden, skönt att vi alla verkar ha samma frågor och funderingar.

Det verkar som vi alla börjar få samma symtomer. Efter vi hade träffats i förrgår och vi pratat om symtomer osv. började jag tänka efter att jag nog också känt lite. Men kanske som att det börjar för mig och inte hunnit fundera så mycker på det.

Är nu orolig för att ha fått urinvägsinfektion. Känner ett molnande/ilande långt ner ungefär där urinröret sitter, känner det hela tiden. Pratade precis med min BMmottagning och min BM ska ringa upp mig under dagen. Får se vad hon säger.

Italiensk nästa gång låter toppen!

• Frill

Sannixx, tack för att du delar med dig! Jag har varit inne och läst blogg med omväxlande tårar i ögonen och leende på läpparna.

Sole, vet inte hur långt innan de kan fixera sig, BM sa inget om att det tydde på att den skulle komma tidigare. Å andra sidan är hon ganska förvirrad... Skönt att den ligger där den ska iaf.

Hellur, hoppas du slipper UVI.

• Swenglish

Sole- den som jag fick heter Rhinicort Aqua och den finns både receptfritt (svagare) och på resept (starkare, den som jag fick). Jag tycker faktiskt det hjälper! Läkaren sa att det kunde dröja några dagar innan den verkade och jag var beredd på en hemsk natt med täppt näsa, men det var helt ok faktiskt! Vore skönt att bli av med det, läkaren tyckte att det var viktigare att behandla näsan än hostan som var det jag egentligen gick till honom, så tydligen är det lite allvarligt iallfall...

Hellur, hoppas du slipper UVI, jag har också trott att jag haft det flera gånger men det har varit ok, så hoppas det är så för dig med!

Sanniixx- tack för din fina berättelse! Hoppas hon stabiliserar sig sart och får komma hem!

Zul- grattis till SGIn!!! vet hur bra det känns, trodde också jag skulle få dåligt (varit arbetslös och studerande) men den räknades på min gamla lön för två år sedan, hurra!

Hade konstig natt, först kunde jag inte sova och låg och läste Anna Wilsbys profylaxbok för att påminna mig om kursen, den är jättebra! Rekommenderas! Somnade efter 1 och vaknade vid sex, pigg och hungrig! Somnade om vid halv åtta och vaknade halv tio. Ställer om mig till bebisens dygnsrytm???

• Zul

Vad skönt att de flesta har lite molvärk ibland, då är det inget konstigt!

Jag pendlar mellan att vara rädd för att den lille ska födas nu i v 34+5 och att det ska komma en jättebebbe över tiden... Den vägde ju hela 2 346 förra veckan, lite över kurvan. Hjälp!

Tack för alla grattis om SGIn! Sole: Jag tänkte faktiskt börja plugga heltid 1 sept, om det går. Och du?

Hosteria Tre Santi är verkligen ett favvoställe! Underbar pasta m.m (Blekingegatan på söder).

Hellur: jag har oxå varit orolig för uvi flera gånger, men det har aldrig varit nåt. Men drick massor, kissa ofta och sitt länge så allt kommer ut...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3