• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Vivs

Sole - vad jag har förstått så kan bebisen fixera sig långt innan födseln. Framför allt vanligt hos förstföderskor att de fixerar sig tidigt, ibland redan runt v30.. så det betyder inte att förlossningen är på gång men det är ju skönt att veta att den är fixerad inför förlossningen!

Har varit på del2 av föräldrakursen. Gick igenom amning och såg en film med små nyfödda bebisar som var såååååå söta Nu längtar jag ännu mer efter bebis...sen gick vi igenom massage som man kan göra vid värkar. Och vad som händer vid akutsnitt och på neo. Mycket bra allting, och nu ska man vara färdigutbildad till förälder... he he.. en i gruppen hade redan fött barn, lite kul!

Apropå sömn så är jag dödstrött! Sover några timmar i taget och är resterande tid uppe och kissar, äter novalucol och försöker vända mig i sängen...börjar lessna lite på det här tillståndet nu!

Hellur - hoppas det inte är UVI. Jag har också, som Zul och Swenglish, trott att jag haft det några gånger men det har inte varit något för mig heller.. hoppas det är lika för dig!

Italienskt låter underbart

• Hellur

Zul - Tack för tipset. Har redan börjat hinka vatten
    Ska iallafall lämna in morgonurin imorgon bitti.

Var på Hosteria Tre Santi i höstas. Var mycket gott! Det kan bli stället för nästa träff.

• Lillenlillen

Åh den gången vill jag också vara med, om jag inte ligger och föder... Hur pass långt i framtiden tänker vi oss?

• Sole

Hej och godmorgon(!)
    En till med superkonstig dygnsrytm, var vaken mellan 02-08 imorse(skjutsade iväg maken) och gick sen och la mig och vaknade halv ett!! Undra när jag kommer kunna lägga mig inatt, nästan samma sömn som när man var tonåring och var ute och slarvade på nätterna

Tack för svaren om fixering, det börjar verkligen hända saker med oss alla!

Zul
    jag går första kursen nu på VT (6 p) så nästa kurs börjar i början på okt och då tänkte vi nog dela på ledigheten.
    Var på info hos FK igår, inte så mkt man inte redan visste...

Hellur
    Jag känner också ett molande ilande i underlivet (vete sjutton om den trycker exakt på urinröret) men jag har antagit att det är bebisens huvud som trycker mot nerver och inte UVI?
    Känns ju inte som UVI när man kissar?. Ska bli spännande att se vad din barnmorska säger!

Swenglish
    Skönt att den funkar bra på dig! Jag tar mig nog inte till läkaren innan BF nu bara för det utan hoppas att den släpper efter BF. Gör det inte det får jag söka hjälp för det

Ang träff
    Vissa av oss är ju längre gångna , men jag som är typ sist (låter jag bitter är det meningen ha ha) så jag har definitivt tid för en ytterliggare träff innan det är dags.
    Det gick väl bara ca två veckor mellan dessa?

• bianca2

hej! jag vill oxå vara m på nästa träff! jag är  näst sist känns det som. 15e mars!

• BasseKatt

I detta gäng tror jag att jag är sist med 27/3... I alla fall på pappret. Risken att gå över med tvillingar är tydligen obefintlig, då man oftast blir igångsatt vid BF om inget hänt ännu. Nu tror vi nog inte att de stannar så länge eftersom det bara är en moderkaka, men ett par veckor till får de allt hålla sig kvar och äta upp sig. Flört

• Frill

Väldigt ytligt, men måste bara säga att jag läste att "löst sittande blusar och tunikor" är vad man ska ha på sig i vår. Känns ju extremt lägligt, med tanke på hur våra magar kommer att se ut

• Sole

Bassekatt

Räknade inte med dig iom dina två bebisar

jag kommer säkert gå in i april och ni alla andra har pluppat ut era!

Jag är trött på att vara gravid nu!

• Swenglish

Frill- vad menar du? blir inte magen automatiskt en tvättbräda när bebisen ploppat ut???? Nåväl, IFALL jag inte blir pinnsmal direkt (fat chance ) så kan jag iallfall moderiktigt glida runt i kaftaner modell stor!

Jag skulle gärna träffas snart, så jag hinner med en träff till, är nästa vecka för snart för er eller orkar ni med en gravidmiddag igen?

Som Sole och Vivs börjar jag tröttna på att vara gravid- och verkligen längta efter bebisen! Var på en barnklädessecondhand idag och var TVUNGEN att handla en fleeceoverall, en velouroverall (sååå cool!), en body och en pyamas.... Allt från polarn&pyret och det blev bara typ 350 spänn för allting! Vägrar betala galna nypriser på Pop! Min kompis som fick barn i januari hade ionte köpt en enda grej innan bebisen kommit, medan jag tycker det känns verkligare att ha lite hemma (och så roligt att handla mini-kläder!). hur känner ni? Tok-shopping eller Absolut Ingenting?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3