• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Coolt med fixerat Frill! Grattis!! Visst är det fint på Södra BB. Jag går där och ska dit nu på föräldrarkursen. Kommer få testa lustgas idag eller nästa gång, spännande

• bianca2

åh! jag vill oxå pröva lustgas! avundsjuk!!!

• Vivs

Tokshopping för min del! Håller med om att de små kläderna är så uuunderbart söta!! Och jag känner på mig att jag inte kommer vilja springa runt i affärer när bebis äntligen kommit ut! Och att lämna shoppingen till min käre sambo hoppar jag nog helst över

Apropå ny middag så är jag rätt upptagen en hel del kvällar framöver då typ alla jag känner fyller år i februari och mars...typiskt... men, bestäm ni så får vi se om jag kan följa med!

• Medusa2001

Hej hej,

oj vad det skrivs mycket i tråden, har inte varit inne sedan i torsdags eller nåt *ler*
    Hade också gärna varit med och käkat lite grillat kött, men det får bli en annan gång. Gärna Hosteria tre santi på nästa träff!

Har fyllt år och haft besök av mamma & pappa, firat med vänner, ätit och fluffat och myst och softat i dagarna fyra (tog ledigt måndag och tisdag). Fick en yogamatta bl a, inte för att jag är intresserad av just yoga (har provat, inte gillat det..), men vil gärna ha lite "träningsmöjligheter" hemma när barnet har kommit och allt är tillräckligt läkt. Lite situps och armhävningar lär ju inte skada....

Har fortfarande ont på höger sida, var hos läkaren idag och hon sa att det med stor sannolikhet är "muskulärt" då smärtan är rörelserelaterad. Är deltidssjukskriven februari ut, så det blir lite sporadiskt jobbande denna och nästa vecka. Har en mycket bra VD, med två egna småbarn som har full förståelse för ev. krämpor och tunga suckar från mig *skrattar*

Får också en toppig, hård mage ibland pga SD, men i övrigt inga konstigheter. Ja, förutom onda muskeln.

Var hos bm i måndags, SF-mått 31 (34 fullgångna veckor), 140 slag. Blev lite nojjig över att hjärtljuden gått från konstanta 156 slag sedan vi började lyssna till 140. Bm sa dock att bebisen förmodligen låg och sov och därmed var slagen lägre än annars. Någon annan som haft varierande frekvens på hjärtljuden?

• Hellur

Jag ska också ha i slutet av mars, 20 mars, så hinner också med några träffar till. Om den är slö så kan det bli ett aprilbarn.

En träff snart låter mycket bra! Kan vara kul för er som kan få snart att få vara med en gång till utan bebis.

• Hellur

Tokshoppning för min del. Har dock försökt behärska mig lite, för vi får även låna en del och misstänker att vi kommer få en hel del.
    Men de är så söööta och små så det går inte att låta bli

• Sole

jag har shoppat rätt lite faktiskt, två klädesplagg och vagn (typ). vi har mkt hemma redan från början (från kompisar) och sen börjar jag tro att lillkillen ALDRIG kommer få plats i strl 50, så det blir mer sen + man får ju av vänner och släkt.

apropå träff, jag kan bara ons + tors nästa vecka

• bianca2

jag kan oxå onsdag-torsdag nästa vecka!

• Sole

Medusa

grattis i efterskott!

hjärtslagen har legat väldigt jämt på 145-146 tills sista gången då de låg på 138 (inte så stor skillnad men ändå) och BM sa inget så jag förutsätter att det är ok.

idag har jag lyckats för tredje dagen på rad att inte öppna skolböckerna, motivationen är totalt borta!!! *suck*
    lever värsta lyxfrulivet - sover till halv ett, pysslar hemma för att sen möta upp några tjejkompisar på stan för middag

• bianca2

sorry!!!
    kan tyvärr inte alls nästa vecka
    veckan efter?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3