• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • SanniXx

Lustgasen luktar illa!!!!

= Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • bianca2

sannixx!!! funkar den? känns det som man e full
    ska läsa din förlossningsberättelse nu!

• Torris

Vad mysigt med fler träffar...missade ju helt den här i måndags.
    Vet inte vad det är med mig, kanske gravid? (förvirrad mest hela tiden)

Jag vill gäääärna följa med och äta italienskt nästa gång.
    Nu luktar det gott i näsan, bara jag tänker på maten...

Apropå shopping, jag har verkligen försökt att inte handla så mycket men hela tiden så hittar jag något här och där på rea eller så och då måste man ju få köpa. Eller?
    Sen vet jag ju med mig att det här kommer bli min lilla docka (älskade ju dockor när jag var liten) så det kommer nog behövas en del kläder med alla klädbyten som ingår! hahaha

Annars mår jag ungefär som Er andra, lite sammandragningar i övre delen av magen, ont nertill i bäcken och ibland hugger det till rejält i bäcken och det säger min BM att det kan vara huvudet som kan komma åt en nerv...Hmm..känns som jag nästan inte kan stå upp då.

• Torris

Sannixx: Läste din berättelse...
    Man får lite lätt panik tycker jag ju...att det ska behöva göra så ont? det är så svårt att tänka sig in i det nu innan...men förstår att efteråt så är det något som ingick i paketet, eller?

Lustgas luktar illa?? Hmm...Dumt!

• Vivs

Torris - visst känns det jobbigt att veta att det kommer göra så fruktansvärt ont! Men, det måste ju tydligen vara värt det, annars skulle ju folk inte skaffa fler barn... Om alla som fött barn hittills har klarat av smärtan så gör vi nog också det

• Pippil8

Högt tempo i tråden igen Känns som om vi alla börjar bli mer och mer fokuserade på bebbarna! Fast jag är faktiskt inte trött på att vara gravid än. Tror nästan att jag kommer sakna det litegrann när det är över. Misstänker att det inte dröjer så länge innan jag säger precis tvärtom

Tokshopping. Jotack, vi har massor av grejer tycker jag! En del lånade grejer (säng, babyskydd t ex) men kläder har vi köpt massor, i storlekar från 0-12 månader. Dessutom har jag kommit på att det är rätt kul att sy så jag har sytt en del saker också. Ändå är det saker kvar som jag tror vi behöver köpa...

Swenglish, var du på 2nd-hand-butiken i Björknäs? Där var jag nämligen för nån vecka sedan och tyckte det var riktigt bra (fräsch pyjamas = 15 kr)! Sen ska det finnas en bra i Gustavsberg också, men den har jag inte provat.

Nähäpp, nu ska den här tröttisen strax gå och lägga sig. Tycker jag är supertrött hur mycket jag än sover. Blir förmodligen inte bättre av att jag just nu jobbar betydligt mer än heltid, så jag får skylla mig själv!

• Pippil8

Förresten - Ginger - hur har det gått med huvudvärken?

• Swenglish

PippiL8- nej, jag var på en som heter Mollamaja som ligger vid Nacka station. Vad heter den i Björknäs? Måste jag åka och kolla in!

• Sole

halloj!

var faktiskt och åt italienskt med några kompisar ikväll och vi gick alla 3 därifrån hungriga! Kommer inte gå tillbaka dit något mer, gott med jättesmå portioner

jag är inte så himla orolig för smärtan vid förlossningen, känns som att det kommer med paketet på nåt sätt och man är ju så van att koppla smärta till att nnpgot är fel att det inte är helt lätt att ställa om sig till att just den här smärtan är "god" och som vivs säger, folk skaffar ju fler barn.

jag tänker och vill ha inställningen att min kropp är gjord för att föda barn och att jag litar på att den klarar det, tror annars lätt att man får en mer negativ bild av förlossningen om man inte tänker ur ett "det kommer gå bra" perspektiv...
    självklart har vi ju alla olika åsikter och jag vill inte på något sätt säga att andra sätt att tänka eller hur man vill ha det är fel!
    Man vet ju bäst själv vad som känns rätt för ens egen del

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3