• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • BasseKatt

Swenglish: Om jag nu tänker på rätt affär, så tror jag den heter Puttis. Den andra afären "Barnbutiken i Boo" tror jag inte hade andrahandsgrejor och den stängde tyvärr runt jul.

Själv har jag shoppat en hel del på Tradera. Finns massor av fina saker där och det mesta ruskigt billigt. Det är oftast portot som är det dyra. Och köper man i de små storlekarna har ju de flesta inte hunnit använda kläderna så länge. Mitt senaste fynd är två tigger pyjamasar i strl 56 för 13 resp. 15 kr och de var kanonfräscha. Lätt att bli beroende... Flört
    Fast jag har handlat en hel del på rean också. Sedan fick de en massa julklappar också. Bra gjort med tanke på att de inte är födda än, men det kliar tydligen i fingrarna på mormor, moster med flera Skrattande

• SanniXx
    bianca2: Jag tyckte inte den hjälpte och jag kände mig inte full.. hehe.

Torris: Det ska göra ont och det lovar jag dig att det gör Men jag börjar smått glömma nu faktiskt. Samma dag och några dagar efter fanns bara ALDRIG MER i mina tankar, men nog skulle man klara av det en gång till
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • SanniXx
    Sole: Jag tänkte precis som dig innan.. men jag hade bestämt mig för att Inte ta smärtlindring alls för kvinnan är skapt till att kunna föda. Oj oj, så fel jag hade Men de e kanon att vara positiv, jag var ju liksom inte riktigt beredd på att få barn men jag hade läst mycket om förlossningen..
    = Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 =
  • Sole

Sannixx
    jag tycker det var jättebra att få läsa din förlossningsberättelse och jag förstår att du inte alls var beredd, vi andra blev nog också lite chockade! Hoppas lilla Ida snart får åka hem med dig!

Dock har jag inte inställningen att jag vill föda utan smärtlindring utan ge mig det som finns är min inställning, men jag är inställd på att det kommer kännas TROTS smärtlindring.

• Frill

Halloj, mycket förlossningsfokus här Vi var på fullsatt SÖS-föreläsning igår. Lustigt med hela huvudentren fylld av vaggande individer, men det var sådär. Tur att vi var på Södra BB dan innan, för hon därifrån var ganska otydlig.

Jag försöker också tänka positivt. Hoppas kunna klara mig hemma ganska länge, har hört att själva förlossningen upplevs som kortare då. Och jag hoppas givetvis att smärtan går att klara utan medicinsk smärtlindring så länge som möjligt, och så att det "tunga artilleriet" finns kvar att ta till när/om man behöver det.
    Jag menar, gör det inte mer ont än man klarar sig utan smärtlindring är det ju suveränt, men jag tänker absolut inte snåla på bedövning om det behövs.

Är lite uppstressad över att vi har tappat bort vår profylaxbok. Hittar den inte nån stans. Typiskt, nu när man börjar bli riktigt motiverad att öva

• Torris

Pippil8: Var finns den med beg. kläder i Gustavsberg?
    Den måste ju jag åka till...
    Bor ju på Ingarö, så det är ju "närmast" för mig.

• Frill

Fick nyss höra att min kollega fick en son igår Hon var beräknad fyra veckor före mig. Visste att hon hade åkt in igår, så jag satt och tänkte på henne när vi var på SÖS föreläsning. Coolt.

• Hellur

Har varit hos läkaren nu på morgonen och fick en sjukskrivning på 50%. Känns jätte skönt! Påbörjar den på måndag.

Ska gå in och läsa din förlossningsberättelse Sannixx. Har haft lite rädsla inför förlossningen och smärtan, men det börjar kännas bättre nu, jag bearbetar det hela tiden och börjar känna mig mer och mer lugn och precis som Sole säger att kroppen är skapt för att klara av att föda barn.

Pippil8 - Vart i Björknäs ligger second hand affären och vad heter den? Den måste jag kolla in. Nu när jag kommer vara hemma mer får jag mycket mer tid för sånt
    Vart ligger den i Gustavsberg?

Swenglish - Vart vid Nacka Station ligger "Mollamaja"?

• Swenglish

Hellur- på stationen! Om du tar Saltsöbanan kan du inte missa den! Grattis till sjukskrivningen (om man kan säga så )

• Sole

upptäckte imorse att jag fått en hormonrand på magen, nån annan som fått det så sent?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3