• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

hörni, snart, snart kommer våra bebisar till oss, jag är nästan lika nyfiken på era som vår

en kompis till mig berättade att de ska börja försöka få syskon till sin kille på 3 år och det enda jag kunde tänka var "usch va jobbigt att vara i början på en graviditet"

attans att inga av mina få kompisar som har barn (de flesta är barnlösa) kan matcha ihop det med oss, vi går omlott hela tiden!

• Sole

Lillenkillen

det var ju just ett ställe att få ett märke som ser ut som blåmärke

• Swenglish

Slöar på som vanligt... Idag har jag gått runt på stan, handlat en Boob-amningsklänning på rea på rea på Åhlens, en amningstop på HM och en liiiten grej på Polarn&pyret.

Ginger- har också tänkt köpa en Mobywrap men vet inte om jag ska vänta tills bebisen har kommit. Varifrån beställde du och hur lång leveranstid var det?

bassekatt- hoppas det gick bra idag!

Sole- nej, ingen hormonrand här!

Nån som skulle ha lust att frukostbada på Centralbadet nästa vecka? Frukostbuffe+bada kostar 165 tror jag.

Igår blev jag fullgången, gick in i vecka 38, gaaaalet!

• J79

Hej igen! Har inte skrivit här på ett tag har haft fullt upp med att vara ledig! Vet inte var all tid tar vägen men jag har då inte långtråkigt. Sover halva dan, eftersom jag sover så dåligt på natten med alla kisspauser och en massa sammandragningar. Pysslar på hemma, strosar eller vaggar mig fram i affärer, fikar/äter lunch med vänner och tar det för det mesta bara lugnt hemma. Såg att jag missade köttmiddan, tråkigt men hoppas att ni hade trevligt. Följer gärna med nästa gång och äter italienskt, mums! Tänk att snart har några av er en liten bebis hos er. För mig känns det som en evighet till det är min tur. Enligt barnmorskan på föräldrautbildningen är det normalt för förstföderskor att gå över ca 10 dagar, så det betyder att det blir nog ingen bebis förrän i april för mig (bf 26e).
    SanniXx jag hoppas att Ida snart får komma hem till dig, det måste vara jättejobbigt att lämna henne varje dag och inte veta när hon ska få följa med hem.
    Swenglish jag har lust att frukostbada! Kan tis, ons och fredag.

• cirpen

Var tvungen att googla på vad mobywrap samt kalikådjur är förnått! Nu vet jag!

Ingen hormonrand, däremot har bristningarna brakat loss nu! HUGA!
    (Jag som har toksmörjt hela graviditeten...hrmmmff..vet ju att det är hormonellt egentligen..)

Swenglish, det låter urskönt att frukostbada. Tyvärr är jag lite nojjig och kommer ej ta mig in till stan då jag bor lite utanför..

• Björklöv

Swe - Åh! Frukostbada låter helt underbart skönt... Vet inte om jag har badkläder som passar, ska kolla upp det! Och har jag nått som funkar är jag på!

Annars kan jag meddela att Anette är tillbaka på jobbet  Hon verkade pigg när jag var där!

• bianca2

jag är på att frukostbada! superbra ide. helst inte frdag men kan i princip alla mornar!

• Swenglish

Kul att några vill hänga på! Tisdag eller onsdag kan vi säga då! Blir svårt att komma ur sängen lite tidigare men jag tror att det kan vara värt det, man ju alltid ta en tupplur på eftermiddagen!

Björklöv- bra att hon är tillbaka, ska till henne på måndag! jag tänkte köra med bikini, den kan ju sitta under magen.

Jag kör stenhårt med olika "pyssla-om-mig-behandlingar", fotvård förra veckan, simma och massage nästa vecka och så måste jag klippa mig omgående innan jag blir tokig!

• Lillenlillen

Jag vill gärna frukostbada!!

Jag har jobbat där några år men inte besökt som vanlig gäst förrän för några veckor seda, då jag och den blivande mormodern just frukostbadade. Det var otroligt skönt och mycket enklare att simma än jag trodde...

Det kostar 160 tror jag!

• Vivs

God morgon! Är uppe och bakar bröd... härligt

Swenglish - ja, helt sjukt att du är i v38! Jag ligger en vecka efter men helskumt det också!

Sole - jag fick hormonranden jättetidigt...det sägs att man får det tidigt med tjej och sent med kille..kanske stämmer på oss då?
    Min "mensvärk" har också tilltagit...framför allt på kvällarna! Igår var det riktigt obehagligt, mensvärk, sammandragningar och ett himla tryckande nedåt och ilande i underlivet! Kan det vara förvärkar? Min kille blev alldeles glad när jag låg och stönade i soffan, han trodde jag skulle föda barn! Ha ha... det gör nog ondare än så! Min foglossning är också så illa att det känns som att pensionärerna springer förbi en...riktigt illa

Ginger - skönt att huvudvärken lagt sig! Kollade en sida med mobywraps men tror jag vill ha en babybjörn i stället.. tänkte testa lite när bebis har kommit! Hon kanske inte alls vill hänga på mig

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3