• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Frill

"som att sitta på en snöboll" kul förklaring!

Medusa
    jag läcker också till och från och kan inte låta bli att klämma ibland ha ha. Ibland är det genomskinligt och ibland är det mjölkliknande.

Ringe Barnens hus igår och frågade om vår barnvagn som ska vara där imorgon (tänkte om de hade fått in den innan helgen) och tjejen som svarade sa "nä den har inte kommit än, vi brukar få leverans på fredagar så kanske kommer den nästa vecka, det brukar vara förseningar, har ni kris?"

Nä det är inte kris, men blir irriterad på att om det brukar vara förseningar, ska inte affären beställa i tid då så kunden får vagnen när de önskar? det var ju faktiskt dom som frågade när vi ville ha vagnen.
    *suck*

• murgrönan

God morgon, inte så många som är vakna ännu...Jag sover så attans dåligt nu, så jag går upp ganska tidigt och slumrar i soffan framför skidorna istället Ganska skönt faktiskt.

Frill, jag har liknande symtom som du har, så nu måste det väl vara nära, eller? Går in i v 38 idag....Inga läckande bröst dock.
    Jag försöker gå på promenad varje dag,men igår fick jag stanna stup i ett pga sammandragningar. Plus att det var så halt att jag knäckte till ryggen ett antal gånger. Få ta det lungt. Ett par stavar vore perfekt för promenaderna,kanske skulle invetsra i det.

Undrar hur det ser ut på barnafödandefronten i sthlm nu. Om alla bebisar har börjat födas ännu. På våran MVC var det rekordmånga inskrivningar förra året, undrar bara när de börjar ploppa ut. Inte för det spelar så stor roll vart vi hamnar, vi tillhör KS men tänkte ringa DS först och se om de finns plats. Det är ju egentligen bara för att eftervården ska vara så bra på DS. Förlossningen på KS tror jag är toppen, men jag har hört att det är lite trist bb. Bara hon kommer ut hel så är jag nöjd. Någon mer som tillhör KS?

• Swenglish

Frill: snöbollsyndrom

Sole: vad GÖR du, uppe innan 8 en söndagmorgon???? tråkigt att barnvagnen inte kommit än!

Murgrönan: jag har också börjat oroa mig för att vi ska bli avvisade och få åka till södertälje/uppsala/pajala för att föda istället, som du säger, huvudsaken att den kommer ut säkert oh bra men det känns som en extra onödig stress att inte veta vart man ska...

Ägnade gårdagen åt att sy påslakan och örngott till vagnen! Vilket boande... Men ajajaj vad det gjorde ont i underlivet på kvällen, vad är det för en konstig foglossning som bara sitter där??? Nån mer som har det så?

• Vivs

Hej hej!
    Swenglish - jag har samma konstiga smärta i underlivet på kvällarna... ibland på dagarna men alltid på kvällarna! Och bebis rör sig så jag måste peta in fötterna hela tiden, annars gör det ju ont.. Snöbollssyndromet har jag dock inte känt något av Läcker ingen mjölk men har ONT i brösten.. som i början av graviditeten..

Lillie - det låter smart att vara hemma lite innan BF. Jag tror fortfarande på dig som nästa föderska

Jag är också lite orolig för det där med platsbrist.. men, det är väldigt sällan de måste skicka folk utanför sthlms län så vi ska nog inte ha panik.. Jag tillhör Huddinge men ska ringa till SÖS, DS och ev KS innan jag åker. Alla ligger närmare där jag bor.. Dock lite tveksam till KS eftersom jag råkar känna några som jobbar där. Lite konstigt om någon av dem skulle förlösa mig...

Emma- skönt med fixerad bebis! Jag vill också att min tjej ska borra ner sig

Igår fick vår kompis en liten pojke! Hon hade BF 24e januari så det gick ju ett tag över.... hoppas man slipper det! Känns skumt att det snart är vår tur!

Ha en trevlig söndag! Själv ska man åka runt bland släktingar och fika och äta idag! Skönt att slippa laga mat

• Lillenlillen

Murgrönan  - Vi tillhör KS och ska både ringa och åka dit först. Jag har fyra kompisar som fött där det senaste halvåret och alla har haft jättebra upplevelser av både förlossningar och eftervård. Vi bor ungefär 4 min fran ingången taxivägen så det känns dumt att åka någon annanstans :)

• Lillenlillen

Angående symtom på att man är i slutet av det hela så har även jag små stick och liksom nåt slags svårdefinierat tryck neråt då och då, mest på kvällarna. Har fått börja gå långsammare. Jag har haft lyxen att vänja mig vid att kunna gå, röra mig och göra allt osm förut fram till precis nyligen, vilken omställning det blir! Helt plötsligt kan man få be om hjälp att få av stövlarna, uss uss! Gillar inte att inte klara allt själv. KAN visserligen göra det mesta men jag får sån HISKELIG halsbränna så fort jag böjer mig minsta lilla nu...

Nån mer som haft mycket halsbränna? Hos mig känns det som syra i halsen mer eller mindre dygnet runt, inte skoj!!

• Vivs

Jag har ofta ordentlig halsbränna men den kommer och går.. Det hjälper mig att dricka mjölk och att undvika paprika och stark mat!

• bianca2

hej! oj, vad ni skriver!
    ska iväg o fika m en kompis. tänkte bara kolla om det är kl 9 på tisdag som gäller för frukostbad? det var väl centralbadet?

• Sole

hej!

har smitit från matlagningen nu med förevändningen att "jag måste vila ryggen" , vi ska ha mina föräldrar + svärföräldrarna på middag.

uppe innan kl 8 imorse, jag vet alldeles för tidigt, sover ju urdåligt nu för tiden!! Slumrar senare på dagarna precis som murgrönan.

jag har också halsbränna till och från, hjälper med halsbrännetabletter, äter Novalucol som är rätt goda faktiskt.
    Nåt som gör halsbrännan värre är tyvärr kexchoklad, min nya passion för tillfället

Swenglish
    surt med barnvagnen, hade varit kul att ta hem den i helgen ´, men det är ju ingen panik, blir bara irriterad på deras brist på planering i affären, jag menar om det brukar bli förseningar ska väl de se till att beställa i tid så kunden får den i tid?

• murgrönan

Lillenlillen: Skönt att på så nära! För oss tar det säkert en kvart med bil och min kära sambo har inget körkort Han håller på att ta men kommer inte hinna i tid. Han har lite ångest för det, han är ju ändå 30 år, men han är nog bara en typisk Stockholmare. Det verkar ju inte helt ovanligt med att inte ta körkort här. För mig som kommer från en mindre ort, var det en självklarhet att fixa kortet så fort jag fyllde 18.

Fler som tänker ta taxi?? Har hört att man kan få bidrag till taxiresa, någon som vet om det stämmer och hur man gör?

Halsbrännan kommer och går,men det finns ett klart samband med vad jag äter. Kryddor går inte. Kexchoklad fungerar tack o lov, men en annan favorit, semla, gör att det svider. har ändå lyckats äta ca 7 st i år....man får ju faktiskt prioritera!!

Idag har jag sovit bort hela dafen i soffan, skönt, men får lite dåligt samvete. Nu ska jag baka lite bröd och frysa in tänkte jag.

Frukostbad lät ju urmysigt, men jag är hos barnmorskan då. Duktigt av er att träffas så tidigt!

Sole: trist med barnvagnen.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3