• Ayla

Fick inte gå på toa i skolan

Idag ringer fritids hem för att se om vi är hemma.
    Barnen hade dansat kring granen och Jonathan hade frågat om han fick gå och kissa. NEJ sa hans fröken och han kunnde inte hålla sig. Sen till råga på allt fick han gå till fritds med sina ner kissade byxor. Han är ÅTTA år.
    Jag vet själv hur de va i en viss ålder att man skulle på toa stup i kvarten för att komma ifrån. men de va bra mycket senare än när man va 8 år. Barn har roligt och glömmer bort sig. Han sa till när han va KISSIG och kunnde inte hålla sig.
    fick inte tag i hans fröken men kommer inte ge upp i kväll förens jag fått de. För detta acepterar jag INTE!
    Min son ska inte nekas gå på toa och sen dessutom behöva gå till fritids i sina kisskläder.
    FY F*N säger jag bara.
    ARG som ett BI!

• Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan
  • Nenne 71

Stå på dig! Detta ska inte få hända. Jag arbetar inom barnomsorgen och skulle aldrig förbjuda någon ett toalettbesök.

• Julia och Linea

Har jobbat innom skola och fritids i tre år, blir upprörd över din berättelse!!
    Kan inte fatta hur dom kunde neka han till ett toabesök....

*lycka till med fröken*

• Emilia Thindra

Lycka till - håller med dig Hade oxå blivit ARG som ett bi

• lykta

Håller med Nenne!!!
    Tycker det är KRÄNKANDE att de lät din pojke gå på fritids i kissiga byxor...Hur många fröknar hade gått kvar på jobb med nermensade brallor för att chefen sa att de inte fick gå på toa!!!!!

• OceanGirl

Fy f*n alltså! Ursäkta mitt språk, men blir så himla arg! En sådan här sak ska inte få hända.

• LabLover

Nej, vad kränkande om det är sant! Driv detta så långt du kan, hela vägen till förvaltningschefen om du måste!

• sparv78

Blir så förbannad!!! Hur kan hon gjöra så mot ett barn!!! Hon borde också bli tvingad att kissa på sig och gå runt i det en dag!!!

• LaFontaine

När jag gick i skolan fick vi inte heller gå och kissa när vi behövde. Vi fick göra det under rasterna istället. Vår lärare försvarade det hela med att man vid vår ålder (7-9 år!) skulle kunna hålla sig, annars hade man problem. Precis som med din son, hade några av mina klasskompisar en del olyckor då de helt enkelt glömt att de behövde gå och kissa.

En fruktansvärd form av "pedagogik" som fortfarande, 15 år senare, gör mig ytterst upprörd.

• Maria70

Oj, som gammal lärare blir jag upprörd när jag läser detta! Och jag tycker gott att fröken själv hade kunnat ringa hem och förklarat vad som hänt...

Förstår för det första inte varför din son inte fick gå på toa. Sen förstår jag inte, om olyckan nu är framme vilket kan hända även under andra omständigheter, varför hon inte diskret hjälpte din son med torra kläder...

Hoppas du får en bra förklaring!

• snuttetrasan

Tycker verkligen att hans fröken ska SKÄMMAS!!!

Svar på tråden Fick inte gå på toa i skolan