Ang flickor och pojkar?
Vad är det du blir irriterad på? Varför vill du veta vad andra har för kön på sina barn?
Vad är det du blir irriterad på? Varför vill du veta vad andra har för kön på sina barn?
Jag tycker faktiskt inte att folk har med att göra om jag har en dotter eller son. Lika lite som de har att göra med vad de heter eller hur gamla de är. Inte med mig heller för den delen
Min dotter har blå kläder som det står "Boy" på - det är nämligen svårt att hitta "tjejkläder" i lekvänlig modell. Vi tycker t ex inte att hon ska behöva visa halva röven när hon böjer sig framåt, inte heller magen om hon sträcker sig.
Hon drar mest fördelar av sina "Boy-kläder"; hon har bl a fått gå före i rutchkanekön på lekplatsen "Vänta lite så får pojken åka före" var den en förälder som sa till sin rosaklädda flicka vid ett tillfälle
Kiralves:
Tror du att barnen blir störda i sin utveckling om flickor och pojkar de erbjuds alla färger, leksaker, kläder mm?
Tror du att de blir störda i sin utveckling om folk inte kan se på dem om de har snippa eller snopp?
Tror du att de blir störda i sin utveckling om de behandlas som barn och inte som pojkar och flickor?
Visst är det väl så Barn pejlar av vad de större (föräldrar, äldre syskon etc) gillar och (omedvetet?) uppmuntrar och beter sig sedan därefter.
Hemskt om en kille skulle misstas för att vara tjej - vem vill vara det liksom??
Att klä en kille i rosa är ju så förnedrande för en kille. Men tjejer är ju tack och lov "dåliga" nog att klä i rosa.
*ironisk*
Lövet2:
Men är det inte "den" (han/hon ) som blir förbannad som väljer att göra det till ett problem? Inte du. Strunta i om de tar illa vid sig istället.
Eller varför inte helt sonika fråga om barnet är en pojke eller flicka om du tycker det är obehagligt att folk blir sura. Det är väl inte konstigare att man inte kan se på en baby om det är en pojke eller flicka än att man inte kan se det på en hund... Inte låter vi hundarna ha blå eller rosa koppel för att inte riskera att folk tar fel. Vill någon veta, får de fråga