Inlägg från: mammiiie |Visa alla inlägg
  • mammiiie

Ang flickor och pojkar?

jag älskar pastellfärger... får jag en flicka komemr hon lätt ha ljusrosa, ljuslila, ljusgul, aprikos, ljusturkos och en pojke får han ha ljusblå, ljusgrön, mörkturkos o.s.v ;) jag är tradiotonell av mej. kille = blå. tjej = rosa. så är det bara ;)

• mammiiie

Beckha82: Jag kan hålla med både dig och din syster. Ang. färger hålelr jag mig till det "tradionella" med att pojkar har mörka färger på kläder och tjejer ljusa. DÄREMOT kan jag verkligen dig om det med att barnet i sig, oavsett kön, måste själv få uppfatta saker och ting här i lviet. Det h*n vill syssla med på fritiden får h*n bestämma själv, idtrott ect... Å andra sidan har nog alla slgas sporter "kramstunder"... klart som fan att ett fotbollslag exempel kramas när de vinner en match? Fråga din syste rom hon tycker det också är "bögigt"? i boxning handlar det ju också om slag.. slag sker också i hockey, exempel... har sett många matcher då grabbarna står och "kramas" i sitt slagsmål...

• mammiiie

Munt: Så är det för min del, menade jag med "så är det bara"...

• mammiiie

"Vad gör du om din sonskulle vilja ha en ljusrosa tröja eller aprikos mössa då? Barn har ju olika perioder när de växlar mellan favoritfärger."

När de är såpassa gamla att de själva vill välja färger på kläder (OM de äns blir intresserade utav att välja kläder själva vill säga) så självklart köper jag det till dem. Men nu syftade jag på spädbarnsåldern.

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?