Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Ang flickor och pojkar?

Har inga barn men kommer INTE klä demframtida i typiskt pojke/flicka...tycker rosa kläder med rysh-pysh är vidrigt fult, likaså blå och gröna kläder med lastbilar på magen! Klär mig själv i naturnära färger såsom svart, vitt, grått, brunt, beige och så kommer jag även klä mina barn. Har ingenting med känsroller att göra för min del.

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Snacket här verkar va ganska insöat på stereotyper - antingen så är det blått/grönt med grävskopor eller så är det rosa med paljetter och princessor. Ni som är så inne på att det ska va tydliga könsskillnader: är det omöjligt för er att köpa pastellfärger till er son? (Nej då snackar vi INTE rosa) som ljusgult, ljusblått, ljusgrönt....riktiga pastellfärger. Eller naturfärger såsom brunt, vitt, beige?

Kommer inte VÄLJA tjejiga kläder till min son då jag inte heller skulle välja dem till min dotter - MEN vill ha ha den rosa tröjan med paljeter så självklart får han det.

Och varför verkar ni tycka det e värre att klä pojkar i flickkläder än vad det är att göra tvärtom?

• enlitenbitkaka
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-28 22:20:40 följande:
    Jag tror att lilla ANNA som har en SNOPP och KLÄNNING kommer att få svårt att finna sin identitet.
    Är det så mycket bättre att en förälder prackar på sina barn en identitet då? Är ju upp till föräldrar att ge sina barn självkänsla nog att våga upptäcka, våga vara annorlunda...
Svar på tråden Ang flickor och pojkar?