Inlägg från: BigRed |Visa alla inlägg
  • BigRed

Ang flickor och pojkar?

jag tycker det är synd att det inte finns mer färger på pojkavdelningarna. jag tycker om färger. men det betyder inte att jag kommer klä min son i rosa och glittriga hårspännen.

tänk det måste ha varit enklare på 70talet då de färger som fanns va typ blått, brunt och vinrött. då slapp mammorna tjafsa om vad folk har för kläder på sina barn

Men precis som jag inte skulle vilja bli tagen för en karl så tror jag inte att en 10+ skulle vilja bli tagen för en tjej resp pojke.
    För mig känns det som det finns andra sätt att göra barnen jämställda. Ialla fall killar i min ålder va generellt rikitigt dåliga på hushålls arbete när dom flyttade hemifrån, medans det var fullt naturligt att flickor hjälpte till hemma.
    Veckopeng ska vara lika, utgifter för hobbies och prylar ska vara så lika som möjligt.
    Men viktigast för mig är lika ansvar..mkt mkt viktigare än könsuppdelade/neutrala kläder.

• BigRed

ja visst dom kan klä sig själva. men det är fortfarande föräldrarna som köper och betalar kläderna..ialla fall sist jag kollade. Men har man barnen med sig absolut varje gång kläder ska köpas och att dom alltid får bestämma själva vad som ska köpas utan undantag då är det ju annorlunda.

Det är bara att acceptera. samma saker är inte viktiga för resten av sveriges föräldrar. Jag bryr mig inte vad andra klär sina barn i, det är inte mitt "problem".
    Jag gör vad som känns rätt för mig och min familj.
    Den dagen mobbing för att ta ett exempel är helt utplånat då kanske jag inte heller bryr mig om min son har rosa pastell kläder och glittriga hårspännen i håret. men nu ser inte amhället ut på det viset och jag tror det finns bättre sätt att ändra samhället på än att sätta min son på frontlinjen så att säga.
    för mig känns det viktigare att uppfostra honom till en bra människa med allt som för mig ingår i det än att han ska vara ett politisk budskap angående könsuppdelning av kläder.
    Jag skulle dessutom känna mig falsk eftersom jag själv inte klär mig könsneutrallt eller i typiska kill kläder. Jag använder fortfarande kjol och högklackat när jag ska vara uppklädd..

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?