Bonanza skrev 2006-12-28 09:35:07 följande:
Exakt vad tror ni ska hända?! Tycker ni att svarta barn inte ska få ha gröna kläder också? Att brunetter inte får ha fjärilar på sina tröjor, det är ju till för blondiner? Att korta människor inte får ha jeans, hur skulle det se ut? Fattar ni inte att det är exakt så pinsamt ni resonerar?!
Vad händer? Inget, mer än att omgivningen tycker synd om barnet och för evigt stämplar föräldrarna som konstiga. När pojkarna blir större finns risken att de också sätter den stämpeln på sina föräldrar.
Och om jag återgår till gardiner ....
Jag har en riktigt snygg gardin (Nej, det har jag inte, men vi kan väl låtsas!). Matchar tapeterna och gör köket till en trevligare plats. Jag testar att hänga upp gardinen i en flaggstång - det ser löjligt ut! Hänger gardinen som en prydnad på väggen - eeehh ...? Gardinen är bara fin när den hänger på rätt ställe, dvs på gardinstången.
En söt spetsklänning är inte söt på en pojke, utan då ser klänningen bara konstig ut (i bästa fall). Är det en större pojke ser det inte bara konstigt ut, utan rent groteskt!