Inlägg från: Molnet |Visa alla inlägg
  • Molnet

Ang flickor och pojkar?

Så härligt att se föräldrar använda mobbningsteorin som argument när det är de själva som skapar en grund för sina barn att mobba andra barn för att de inte har på sig sånt som pojkar "ska" och "bör" ha! Yes, vilken fin värld med fina människor vi lever i

• Molnet

Vi som är födda på 70-talet måste ha haft puckade föräldrar som inte kom på den genialiska idén att klä oss flickor i rosa och pojkarna i blått. Nejmen just det, det var inte "inne" att dela upp könen på det sättet då, nej.

• Molnet
    Majblomma12 skrev 2006-12-28 11:34:50 följande:
    Molnet, visst var det en underbar tid? Alla barn sprang runt i velourdressar i rött, orange, brunt eller grönt och ingen tyckte det var något konstigt med det. Sköna, mjuka, lekvänliga kläder som passade alla. Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
    Uppenbarligen var det inte så bra eftersom vissa av oss blev skadade eftersom vi fortsätter att vilja klä våra barn i färglada praktiska kläder framför pojkiga/flickiga 
  • Molnet
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-28 11:37:49 följande:
    "Molnet, visst var det en underbar tid? Alla barn sprang runt i velourdressar i rött, orange, brunt eller grönt och ingen tyckte det var något konstigt med det. Sköna, mjuka, lekvänliga kläder som passade alla."Det var en underbar tid då de .. Men vad är det för tid nu då?
    En tid då könen är på väg att upplösas så vi måste hålla fast vid att pojkar är pojkar och flickor är flickor, eller  Gud förbjude att barn fick ha på sig kläder i regnbågens alla färger
  • Molnet

Fast det är ju som att säga att alla som inte följer mode och trender är bakåtsträvare och skadar sig själva och sina barn!

Jag kommer inte lära mina barn att det är fel att ha rosa om man är tjej men till skillnad från dig/er kommer jag lära mina ungar att det är precis lika ok att ha rosa när man är kille ! Så jag anser mig vara lite mer öppensinnad ja !

• Molnet

Ska du inte skriva "nu ska jag iväg och klä min dotter i prinsesskläder, ha en fortsatt bra dag" som en schysst avslut också innan du lämnar tråden? Det brukar låta så menar jag

• Molnet

...eller att ha åsikter fast man "bara" är 20+, varför klagar på dem?

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?