Inlägg från: Clavi |Visa alla inlägg
  • Clavi

Ang flickor och pojkar?

Oj vilka sterotypa åsikter du har TS.
    Jag är gravid och förfasas städigt över hur lite neutrala kläder det finns. Jag tänker inte klä en nyfödd flicka i rosa ryschpysch. Vedervärdigt!

Jag tycker att det är sorgligt att könsroller ska befästas redan hos spädbarn.

BF 070723
  • Clavi
    lövet2 skrev 2006-12-28 15:35:52 följande:
    Clavi skrev 2006-12-28 14:52:53 följande: Jag tycker att det är sorgligt att könsroller ska befästas redan hos spädbarn. Varför då? Varför sudda ut skillnaden mellan könen? Det är ju den skillnaden som gör livet så spännande ....
    Jag vill inte sudda ut några skillnader men jag vill inte befästa könsroller. Stor skillnad.
    BF 070723
  • Clavi

TS: Då är det ju du och resten av omgivningen som givit honom de signalerna. Ett barn tycker inte att rosa är en tjejfärg om inte en vuxen talar om det.

BF 070723
  • Clavi
    MarcusEmelinJosefinesMamma skrev 2006-12-29 00:10:31 följande:
    Men Clavi ... Hur kan du säga så?Jag har inte vuxit upp med pojk å flick färger, jag har min egen åsikt iaf.Ingen av mina föräldrar har "prackat" på mig de jag tycker.Nån som "prackat" på din dina?Eller är det din egen åsikt?
    Ja men tror du att du, som barn, bara kom på att rosa är en tjejfärg?
    Självklart är det din omgivning som har gett dig de signalerna.
    BF 070723
  • Clavi

Åh herregud. Så för att jag inte har barn än så vet jag inte vad jag pratar om?

Du ser alltså inte att det är skillnad på könsoller och svampätande?

BF 070723
  • Clavi
    Bonanza skrev 2006-12-29 16:40:28 följande:
    Någon borde läsa på lite om psykologi. Det är liksom rätt känt att föräldrarnas åsikter och uppfattningar överförs till barnen i ytterst stor grad. All I want for christmas is... a Loganbot!
    Nej men du vet så är det inte. Man påvrkas inte ett dugg av sin omgivning.
    BF 070723
Svar på tråden Ang flickor och pojkar?