Inlägg från: zebran i Stilla havet |Visa alla inlägg
  • zebran i Stilla havet

Ang flickor och pojkar?

Jag tycker att barn ska ha barnfarger, jag. Och det ar banne mig alla farger, det.

• zebran i Stilla havet

Ja i sa fall kan jag svara rakt av att jag tycker inte att pojkar ska ha pojkfarger. Varfor skulle min pojk begransas till att ha blatt, svart och gratt nar han ar sa fin aven i brunt och orange och rott och lila och gront och gult och rosa..? Idag har han t o m en ljusbla body med rosa blommor och texten "pretty flowers everywhere". Stackars honom.

• zebran i Stilla havet

Aha! I sadana nodlagen kan man skaffa konstypiska marken och stryka fast ovanpa det som inte gar for sig. Detta galler bade i fallet da man vill vara PK och da man inte vill det. Ett knippe pastrykbara lastbilsmarken och ett lass dito tiaror loser ALLAS problem. Och sa kan man blanda wild and crazy och t ex stryka pa blommor pa morkbla plagg, och helikoptrar pa de rosa.

• zebran i Stilla havet

Ett annat bra tips om man har anstrangd ekonomi ar att halla syrenivan lite lag i barnkammaren dar man har sin pojk. Da overgar det rosa till blekbla helt naturligt.

• zebran i Stilla havet

Jag kan meddela att jag just har kopt ett lila myggnat till min son pa TradeMe. Men fjarilar pa. Det lag konstigt nog inte under rubriken "unisex" utan under "girls". Skumt det. Om rosa ar en tjejfarg och blatt en killfarg sa borde ju logiskt sett lila vara neutralt. Och fjarilar finns det ju bade hanliga och honliga..

• zebran i Stilla havet

Eller bara for att visa att ens barn ar hermafrodit, kanske?

• zebran i Stilla havet

Ja fast min son ser ut som en liten griskulting i gront och gult, tyvarr. Daremot ar lila valdigt stiligt pa honom. Jag kraver fler neutrala farger!

• zebran i Stilla havet

Ja fast vitt blir snabbt nerkladdat och sjaskigt. Lila ar daremot perfa! Jag deklarerar harmed att lila ar den nya unisex-fargen.

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?