Inlägg från: MarcusEmelinJosefinesMamma |Visa alla inlägg
  • MarcusEmelinJosefinesMamma

Ang flickor och pojkar?

Usch ... Men de e ditt barn å ditt val.
    Du klär ditt barn som du vill å ja mina så som jag vill.
    Fast de e taskigt av dig att köpa flick kläder till din pojke!

Oki, kvabbso: Självklart tycker jag så :)
    Tur att det finns nån som e förstående ;)

Munt: Oh ja man va bra då, tack för all fin information om cyklar, det var mycket spännande läsning!

Pejgan: Ja de gör jag.. men du bryr dig inte å de behöver du inte göra eller .. du behöver inte ens läsa här inne om du inte vill, trist med inlägg som heter vem bryr sig .. Fast å andra sidan har du inget bättre för dig så vassegooo :)

Osv .. osv ... osv ....

"Tycker du TS verkar vara väldigt rädd och osäker. Då är det enkelt för dig att lita till hur de klassiska reglerna för tex hur flickor och pojkar ska se ut. "

Heh .. jaha okej..Joo där ser man ?!

Rädd & Osäker så kan man ju oxå kalla mig.

Fast du .. FiaÅkotten De e helt ok att du skriver så.

Då menar du .. att jag är en svag människa då?

Som MÅSTE ha riktlinjer och regler att gå efter?

Jag har nog aldrig riktigt förstått varför jag är så osäker och rädd...Men då menar du att det handlar om att JAG sätter på och väljer "FEL" sorts kläder till mina barn?

*ASG*

Nu får ni väl ta å ge er?!

Hur kan det komma sig att NI som inte tycker som jag är så otrevliga, kommer med påhopp och spekulerar i hur vida man är en rädd människa?

Är det nån som skrivit nånstans att vi som inte tycker som ni anser att ni är rädda å korkade och ifråga sätter hur ni kan vara si eller så?

Ryck upp er nu :)

Varför är det så svårt att respektera att de finns folk som verkligen inte tycker som er att det är fint med "flick-kläder" på pojkar .. tex ?

Jag tex har verkligen skrivit ordagrant att jag respekterar andra människor men att jag inte skulle göra som dom .. då de gäller kläder.

Men om jag säger till dig .. jag tycker det är taskigt av dig att snacka skit om grannen eller jag tycker du e taskig som inte vill ha svärmor på fika för du tycker inte om henne för att hon inte delar dina åsikter .. å de finns massor av taskiga saker .. MEN bara för att du inte vill ha svärmor på fika så anser jag inte att du är en dålig människa eller ser ner på dig!
    Jag tycker det är taskigt och trångsynt att du inte kan respektera hennes åskit som skilljer sig från din. DOCK anser jag inte att du skulle vara en usel människa som inte är värd att respekteras.
    Men jag tycker du är taskig emot svärmor..Men därmed inte sagt att jag inte respekterar dig som person.

SAMMA GÄLLER KLÄDER :)

Du får gärna göra din pojke till prinsessa men JAG skulle aldrig göra de.

´Jag ska och respekterar er som klär era barn i vad som hälst men jag som gillar pojk och flick är inte värd att respekteras?!

Pejgan :

Go morron :)

Jag tycker att pojkar ska få vara pojkar å flickor flickor juh :)

Enkelt.

Eftersom jag tycker som jag gör då de gäller färger så tycker jag att det är taskigt.

Ja menar ju givetvis inte att ett barn inte får ha en beige body med gröna byxor å vita strumpor *hehe* Klart att dom får de oavsett kön ... MEN om min bebis har de på sig så blir det nånting på dom här unisex färgerna som gör att det blir flickigt *ler*
    Tex kappahl´s ur snygga gröna byxor med glittriga revär..Jag tycker de skulle vara fruktansvärt vidrigt att sätta dessa byxor på en pojke *kräks lite*
    Då menar jag inte att det är själva handlingen i sig att KLÄ PÅ BARNET.

Pojken bryr sig inte å pojken bestämmer inte .. Men det är för mig ofattbart att en mamma överhuvudtaget sätter på en pojke flickkläder.
    Men om det är oki att sätta på barnet villka kläder som hälst .. pojkar i flickkläder så hur långt kan man inte gå då?
    Sätter man bikini på sin pojkbebis då man åker till stranden oxå?

Eller kanske lilla David kommer till dagis iklädd rosa veulor ders men glitter å lila strumpor och varför inte sätta på honom ett vackert hårband med lite "diamanter" åsså som pricken över I:t en liten gullig top under?
    Åh lilla söta David som hade kunnat vara en fin liten pojke kommer i till dagis i en pojkes kropp men som till det yttre inte får vara den han e därför att hans mamma VÄLJER åt honom å VÄLJER att vägra låta pojkar ha pojkfärger.
    NEJ han bryr sig förmodligen inte OM han är så pass liten att han ännu inte förstått dehär med fäger och kläder.
    MIN son har inget som överhuvudtaget påminner om flicka i klädväg..MEN då han blir stor å väljer själv å säger att han vill ha rosa eller liknande så får han köpa de då.
    Så länge det är jag som bestämmer över hans kläder så länge blir de POJKIGT :)
    De gillar ja.
    Sen kan dom mammor å pappor som väljer att klä sina söner som döttrar få göra det.
    Läste nånstans att nån fotat sin son i klänning.
    Vart går gränsen för vad som är acceptablet?
    Jag tycker att det är så osmakligt att göra på de viset, fast å andra sidan så .. Varsågoda gör era små fina pojkar till små transvestiter..För det är väll så att då en pojke / man klär sig i kvinnokläder kallas han väll så?

*fnisselifniss*

Nu kan vi skippa morrontidningen idag igen :)

Hehe ..............

Pejgan .. Du förstår väll att det är du som påverkat henne heeeeela hennes liv och att hennes smak är grundad på hur vida du påverkat henne så att hon gillar just den stilen :)
    *skratt*

"leksaker, intressen etc"

Min son har ett nallepuh hus som är rosa, lila och mintgrönt som han älskar att leka med, han har ett kök å gillar att laga mat i de .. det har väll inget med kläder att göra det är OT ..

Jag har aldrig antytt att barn inte ska få olika leksaker, de va ju fåningt sagt av dig tycker jag å av alla andra som oxå skrivit så tidigare.

Kläder och lekar/leksaker är helt olika saker.

Att välja sin egen väg .. Villken väg anser du att mina flick å pojkbarn kommer välja?

Jag köper kläder efter MITT tycker och smak :)

Vad jag köper avgör jag eftersom jag är den som handlar..Dock inte åt min stora som snart blir 12 år.

Jag lär inte mina barn att det är rätt eller fel att Torsten går i flickkläder eller att det enda som är rätt i klädväg är mina val.

Mina barn får välja själva då dom är tillräckligt gammla eller finner intresse i att vara med att välja kläder.

MarcusEmelin - du förutsätter ju följande saker:

- att det ligger i generna att vilja ha vissa fäger och klädesplagg

- att det alltid har varit på samma sätt

- att barn har en medfödd vilja att klä sig enligt dagens standard

Eftersom du bevisligen har fel på varje punkt, faller hela ditt resonemang.

*S*

Jasså . har jag skrivit allt de där?

Vart då nånstans??

Leta gärna upp de å visa mig sen de.

Om jag ska lägga ner energi på ännu en människa med tendenser att förvränga saker å ting...

OM du skulle hitta de så vill jag att det ska stå:

JAG förutsätter att följande saker:

- att det ligger i generna att vilja ha vissa fäger och klädesplagg

- att det alltid har varit på samma sätt

- att barn har en medfödd vilja att klä sig enligt dagens standard

Eftersom många anser att jag har fel på varje punkt...så var snäll och tala om för mig HUR de ska vara
    *hehe*

Svar på tråden Ang flickor och pojkar?