• sarik

    Snart ett år...

    Våra vänner förlorade sin son för snart ett år sedan. Jag tänker på dem jättemycket och skulle vilja visa att vi tänker på dem. Vad gör man? Skickar blommor? Ett gåva till någon minnesfond? Vi funderade på om vi kunde gå till graven med blommor? Kan det tas illa upp tror ni? Vad kan man göra?

  • Svar på tråden Snart ett år...
  • Rude Billy

    ring och prata med dem, eller gå dit! Jag tror nog att det är viktigt att du visar dem att du finns där och inte har glöpmt bort deras sorg! Säg til dem att du funderade på att gå till graven med blommor och fråga om det är ok!! har ingen nära som gått bort, men tror nog jag hade velat att folk visade att de fortfarande finns där ett år efter och resten av mitt liv också!


    Benjamin - mammas allt på jorden!
  • wiktor06

    Bara att du kommer ihåg är fantastiskt! Allt det du har sagt kommer att uppskattas, tro mig. Bara att du tänker på deras barn kommer att göra dom underbart glada.
    Jag kommer att bli otroligt glad om mina vänner tänker likadant som du gör.

    Linda mamma till ängeln Wiktor f/d 9/6-06

  • Carro1978

    Åh, vilken fin tanke Sånt skulle jag ha gillat!

    En gåva till en minnesfond gjorde några när min son avled och det uppskattade jag nog mest. Skulle någon ha gjort det när det hade gått ett år så hade jag blivit jätte rörd av att någon inte glömt.


    Mamma till Rasmus 6 månad & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • Teskedsmamman

    Tror definitivt inte de tar illa upp om ni går till hans grav och visar det på så vis!

    Kompisen förlorade sin pojke och någon hade varit och lagt blommor på hans grav och hon blev jätteglad!!


    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.11) BF - 070724
  • Eva S

    Det jag uppskattar mest är när våra kompisar besöker graven och när de kommer ihåg födelsedagar, halvårsdagar och namnsdagar. Men bara gör något som visar att du inte glömt.

  • mammanuttan

    När mina vänner kommer hít (till Göteborg) från skåne vill de alltid gå upp till vår sons grav tillsammans med sin dotter och sätta blommor/nallar. Vi uppskattar det väldigt mycket och vi brukar själva följa med upp till graven. Vi blir lika rörda varje gång vi kommer dit tillsammans.

    Marie och Jonas med ängeln Didrik

Svar på tråden Snart ett år...