• nica83

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er!

Jag vet varken ut eller in längre. Blödningarna fortsätter och variarar i styrka. I förmiddags trodde jag de hade upphört men nu på eftermiddagen har det kommit färskt blod igen, med några små, små koagelklumpar. Nu har de hållit på i 6 dagar .

• nica83

Malla
    Ingen fara, inte för hårt, kanske sant Stackars dig som blödit så länge...

Jag har pratat med BM idag. De har inget UL (?!) och de gör inte ett sådant vid blödningar, då är det gynakuten som gäller. Du har väl fått återbesök och så hos läkare? Det har inte jag. Alla säger bara att det är vanligt med blödningar i tidig grav...

• nica83

Malla
    Jo jag funderar på att boka tid hos gyn på KS, om de nu har tider. Försöker intala mig att allt är bra, men kan inte helt och hållet njuta av graviditeten! Svärmor fick iofs en blödning i vecka 8 som varade i 2 veckor, kanske kommer min också vara så länge ungefär. Den graven gick bra...

Det känns ju inte bättre av att det drar och molar, men förhoppningsvis växtvärk??

• nica83

malla
    Tror verkligen jag ska boka. För om det är bra på exempelvis på fredag nästa vecka och jag fortsätter blöda ändå så borde det ju fortsätta vara ok? För då har jag ju blödit i två veckor och det är ganska lång tid. Om det nu inte ökar efter ett ev. VUL...

• nica83

Tack malla för stödet

Jag måste också göra ngt annat för att få andra tankar!

Kram på er!

• nica83

Här kommer ett långt och sorgligt inlägg...

Var idag på VUL efter att ha haft en ganska stor blödning i natt (ungefär som den i söndags). I söndags sa läkaren att hjärtat slog och allt såg normalt ut, vi fick dock inte se och tydligen antecknade hon inte storlek på bebis osv. Läkaren vi hade idag kunde inte se något hjärta slå och uppemätte det hon trodde var fostret till att vara i vecka 6 bara (ska ju vara i vecka 10). Hinnsäcken motsvarade också bara vecka 6 men såg i övrigt fin ut.

Läkaren i söndags sa att blödningen låg under där graviditeten var men hon idag kunde inte säga mer än att hinnsäcken vid missfall brukar sjunka ihopp mer. Läkaren idag sa även att jag kunde vara tidigare i graviditeten än jag trott men vi vet ju att det inte är fallet (möjligen några dagar, men inte tre veckor).

Nu har blödningen minskat igen och är som tidigare i veckan så jag vet varken ut eller in. Måste vänta på att kroppen sköter det själv och vågar inte hoppas att läkaren idag har sett fel (är det ens möjligt att inte se hjärtat i vecka 9+? ??)

• nica83

De säger att det ska komma ut av sig själv, men nu har jag bara små små blödningar när jag torkar mig, som det varit i veckan. I den takten kommer det aldrig ut! Ska försöka hitta mig en gynekolog, men väntetiderna verkar långa. Orkar inte ringa runt idag utan tar det på måndag så kanske vi får en tid på ex fredag nästa vecka. Om det inte har kommit ut då kanske det är lika bra att hjälpa till...

Vi är inställda på missfall. Just nu vill jag bara att allt ska komma ut så jag kan gå vidare. Ska ju dessutom till nytt jobb tisdag och onsdag nästa vecka, tänk om missfallet kommer när jag är där??

• nica83

Hej!

Jag måste tyvärr medela att jag definitivt genomlider ett MF nu . På ett sätt känns det skönt att ovissheten är över men samtidigt otroligt sorgligt då hela 9 veckor hade gått och hjärtat har pickat. Försöker intala mig att det är bäst det som sker då det antagligen var något allvarligt fel på bebisen, men det är ju inte så jättelätt.

Jag vet inte hur mycket jag kommer/orkar vara inne på FL framöver så jag vill önska er alla lycka till ändå, med bebisar, graviditeter och bebisverkstad!

Många kramar!!

• nica83

Hej tjejer... verkar som jag behöver FL ändå. Har så många frågor jag vill ha svar på.

Är det någon av er som vet om det är okej att testa igen när jag slutat blöda och kroppen känns "normal" igen? Tänkte om jag kan ha någon infektion i livmodern som jag inte märker av och som kan vara skadlig för barnet/mig...

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)