• agda06

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Vilket ni än bestämmer er för så får ni ha en trevlig fika!

Vi stannar hemma och kurerar oss. Moa sover som en stock just nu. Hon somnade strax innan åtta i gårkväll och sover fortfarande. Hon har dock vaknat ganska många gånger i natt, men somnat om ganska fort igen... snacka om sömntuta.

• agda06

Det där läste jag också.

Har funderat lite på det här med "metoder" när Moa ska sova. Undrar om vi kör efter någon metod egentligen?

Har ni andra några "metoder"?

• agda06

Äntligen har någon skrivit... Trevligt som vanligt antar jag. Men nu är jag nyfiken på vad ni kom fram till i dag. Blir det mer Välafika? Eller blir det utefika?

MaHj: Det där lät mums! Hur många points?

metallgem: Vi kommer mer än gärna. Fast bara om Moa är frisk.

• agda06

metallgem: Moa sov till 10.15 då vaknade hon och ville ha mat. Det tror jag det, hon hade inte ätit sedan 18.30 på kvällen innan. Nästan 16 timmar utan mat. Jag kanske borde väckt henne och matat henne?

MaHj: Ok, då skriver jag upp mig när det passar. Blir det onsdagar fortättningsvis också? 30 points ja, det hade inte varit fel...

• agda06

Ja, här får det också bli sängen... Pointsen är ju tyvärr slut.. ;-(

• agda06

Någon som vill köpa en bebis? Hon är billig...

Zzzz....

• agda06

Moa var hopplös i natt... Kunde INTE sova. La henne, som vanligt, vid 19 i går, men redan 20 vaknade hon. Vi lyckades söva henne igen, men vid 21 var hon vaken igen. Då gick jag och la mig med henne, i tron om att hon skulle somna.... Mmm.. visst! Hon var vaken och väldigt orolig till runt ett, tror jag. Då somnade hon.. Hurra! Men när klockan stod på 3.42 vaknade hon igen. Då var hon vaken och ännu mer orolig (skrek och skrek..) till strax efter 6 då hon somnade till 7.26. DÅ sov jag!

Så det har väl blivit typ 2 timmars sömn i natt, max.. Suuuuck..

Uppsala: Vi hoppar över sången i dag.

• agda06

Lyckliga: Åhh.. popcorn! NU blev jag sugen... taskigt!

• agda06

Japp vi är rätt trötta.. Zzz.. Moa har inte sovit något vidare i dag heller.. I förmiddags trodde jag att hon skulle sova ett bra tag, men hon sov (för att vara exakt) 22 minuter. I eftermiddags sov hon lite mer än en timme i vagnen när vi var ute och gick. När vi kom hem släpade jag ut henne (och vagnen..) på balkongen i tron om att hon skulle sova vidare. Näpp! När vagnen kom ut på balkongen = stannade, så vaknade hon. Hoppas, hoppas, hoppas att hon kan sova i natt.

Stannar nog hemma i morgon också. Moa måste bli frisk..

Uppsala: Låter trevligt med lunch. Var ni många?

Fighter: Tur att ni kommer snart igen!

• agda06

Junipingla: Funkar ju inte... Eller är det jag som är oteknisk...

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!