• Party of five

Viktväktar-tråden!

VV-klubben på FL -tråden stängs av om ett par dagar, tänkte att jag startar en ny tråd, så vi viktväktare får peppning i fortsättningen.

Jag har väldans problem att få till starten, men har ändå tänkt börja måndagen den 6.12. Har beställt hem den nya brevkursen "Ät & Njut". Jag har 10 kg att gå ner. Och svårt kommer det att vara att börja nu till jul, men jag ser det som en utmaning utöver den utmaningen att jag överhuvudtaget ska gå ner i vikt.

LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Viktväktar-tråden!
  • Zhara

hmm jag har inte gått ner nånting alls på 2 veckor, jag tänkte att jag har ju varit förkyld. Då har jag nog fått i mig en massa xtra points i alla vitamin piller halstabletter ginseng kanjang o allt annat ....

• Qliana

Grattis rabbit!

Ja, jag ska kämpa på. Höll pointsen idag (och idag). Tränat 30 min kondition...bättre än inget. Tack för din peppning!

• Party of five

Jättegrattis Rabbit! Skönt, nu slipper du stressa över minus, men lycka till med jämnviktsprogrammet!

Själv har jag lyckats hålla mig från onyttigheter denna vecka. Än så länge. Tänker verkligen försöka hålla mig från snask, även om det verkligen inte är lätt... För mig har lunch och middag aldrig varit problem. Min mamma har alltid lagat hälsosam mat och lärt mig äta enligt tallriksmodellen och att äta mycket grönt, och det har jag själv tillämpat. Det som är mitt problem är allt småätande... Och allt sug efter sött... Det är bara att hålla sig till MÅLTIDERNA... Inget småätande tillåtet, punkt, slut.

Pepp till er alla som kämpar!

• Rabbit

Tack för alla grattis!!

Jag "firade" igår med att äta alldeles för många kakor Visst är det väl typiskt att man aldrig lär sig! Jag behöver gå jämviktskursen, det är tydligt... Fast jag blev mest bara illamående av kakorna, och idag är jag inte ett dugg sugen.

Men innan jag går jämviktskursen ska vi åka på semester. Det blir "sportlov" på kanarieöarna, själv tänker jag sporta med en bok på stranden

Så ni får klara er utan mig en vecka

Pepp pepp!!

• mintis

Wow, grattis Rabbit och ha det så skönt på kanarieöarna! Vilken ö ska du till? Låter härligt det där med att sporta med en bok på stranden!!

Själv ska jag väga mig idag. Den här veckan har verkligen gått upp och ner så jag förväntar mig ingen viktminskning.. jag hoppas ju såklart men är ganska säker på att den är oförändrad.

Håller tummarna för er alla! Kram kram

• noni

JIPPI!!!!!! -1,6 kilo!!! Jag e sååå glad! Nått min första 10%!
    Pepp till er alla, "bara" 10,6 kilo kvar

• soffe

Undrar om ngn kan svara mig på en lite fråga ang. VV.
    Hur många points e det i en dammsugare (kakan alltså)?? Min kompis sa 3.5, men det lät väldigt lite. Ngn som vet??

• Lalune2

Soffe,
    tittade i en gammal restaurangguide men kunde inte hitta något. Någon annan kanske har en nyare version där det står?

• noni

En "dammsugare" från delicato=5 points

• tre små troll

Hej alla Viktväktare!
    här kommer en till fl-mamma som går på VV...en liten fågel viskade i mitt öra om att det fanns en tråd för oss som går på VV...vad roligt... (o jag hittade hit)
    Jag startade 1/2-04 då hade jag start vikt 84.5kg jag lyckades nå "10%-målet", innan jag i april-04 märkte att jag väntade barn...så nu när våran lille solstråle föddes i december så bestämde jag mig för att börja igen direkt efter nyår o det gjorde jag, min nya startvikt var 80kg...och har sedan dess gått ner till 74kg...har inte varit o vägt mig nu på två veckor men skall göra det nu på onsdag igen hoppasverkligen att jag gått ner nått hg iallafall...har ju haft 1 kalas o 1 dop under dess två veckor, så det har ju blitt en hel del tårtbitar o kakor...

hoppas att alla ni har haft en riktigt trevlig helg

Svar på tråden Viktväktar-tråden!